728 x 90

راه‌برد انقلابی و نیروی مردمی

همیاری۲
همیاری۲

طی ۳روز اخیر (از جمعه ۹آذر تا یکشنبه ۱۱آذر ۹۷) جامعه ایران شاهد حرکت پابه‌پای ۲پدیده متناظر است:

  • قیام‌های مردمی در جای‌جای ایران
  • حمایت مادی مردم از مجاهدین خلق

صحنه‌ای شورانگیز از نبردی میهنی؛

مردمی که برای بقای خویش می‌جنگند و همزمان با آخرین توان خویش و با آخرین سکه‌های جیب‌شان، از نیروی پیشتاز خود حمایت می‌کنند.

روزی نیست که «چندین» حرکت اعتراضی در اقصی‌نقاط کشور روی ندهد. مردم از طبقات و اقشار گوناگون در تب و تاب احقاق حقوق و دستمزدهای به سرقت‌ رفته خود هستند. اکنون حتی بحث اضافه‌دستمزد هم در میان نیست مردم تنها حقوق حقه و دستمزد قانونی خود را که برایش کار‌ کرده‌اند طلب می‌کنند، غارت‌شدگان تنها و تنها سپرده‌های قانونی خود را که در مؤسسه‌های مالی پاسداران پس‌انداز کرده‌اند، طلب می‌کنند!‌ کارگران به‌دنبال احیا و بازسازی صنایعی هستند که سرمایه ملی این کشور محسوب می‌شوند و توسط آخوندها به ورشکستگی کشیده شده و در سراشیب نابودی کامل قرار گرفته‌اند. صنایعی که به مالکیت آقازاده‌های نظام در آمده و اینک در حالی‌که شیره جان آنها کشیده شده، پوسته آنها بی‌سرپرست رها شده تا به‌طور کامل نابود شوند. کارگران که اساساً به‌دنبال احیا و بازسازی کارخانه‌هایشان و دریافت دستمزد کار انجام‌ شده خودشان هستند، با آخرین رمق مادی خویش به حمایت از سیمای آزادی(تلویزیون ملی ایران) برخاسته‌اند، امری متناقض اما تکان‌دهنده و انگیزاننده.

 

نگاهی به برخی حرکات اعتراضی روزهای اخیر

طی روزهای اخیر ایران شاهد یک موج اعتراضی اجتماعی سنگین است:

از حرکات اعتراضی کارگری گرفته تا اعتصاب رانندگان و بازاریان و از اعتصاب پرسنل بیمارستانی گرفته تا تحصن فرهنگیان و از بازنشستگان گرفته تا غارت‌شدگان توسط مؤسسه‌های مالی سپاه پاسداران و...

روز شنبه ۱۰آذر ۹۷ بیش از ۱۰حرکت اعتراضی عمده توسط شبکه‌های اجتماعی اطلاع‌رسانی شد:

- حرکت اعتراضی جمعی از کارگران پروژه ساخت قطار شهری اهواز

- اعتصاب جمعی از کارگران شاغل در کارخانه «صنایع مفتولی تاکستان» در قزوین

- اعتصاب و تظاهرات حدود ۳۰۰نفر از کارگران و کارکنان بیمارستان خمینی کرج

- اعتصاب حدود ۸۰نفر از کارگران پیمانکاری فاز ۲ پالایشگاه آبادان

- تجمع اعتراضی جمعی از کارکنان تأسیسات آبداری پیمانکاری شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان

- اعتصاب کارگران شهرداری اندیمشک

- اعتصاب کارگران شهرداری بیجار

- اعتصاب کارگران شهرداری سربندر

- اعتصاب و تجمع جمعی از کارگران شرکت قند و شکر تصفیه اهواز مقابل استانداری خوزستان

- تظاهرات گروهی از معترضان آزمون سردفتران اسناد رسمی مقابل مجلس شورای اسلامی

- اعتصاب و تظاهرات جمعی از کارگران بخش‌های مجتمع صنعتی نیشکر هفت‌تپه

- تظاهرات دانشجویی در چند دانشگاه و دانشکده در تهران و شهرستانها

- اعتصاب رانندگان تاکسی در همدان

- تظاهرات بزرگ کارگران گروه ملی فولاد اهواز

این اعتراضات در شهرهای مختلف کشور برگزار شد و فضایی متفاوت با آنچه که صدا و سیمای حکومتی تلاش دارد از ایران به جهان نشان بدهد، ارائه داد.

معترضان در تجمعات اعتراضی‌شان خواستار رسیدگی به مطالبات خود شده و همزمان خواهان تعیین‌تکلیف مالکیت واحدهای تولیدی خود می‌باشند تا دیر نشده بتوانند مانع نابودی کامل کارخانه و واحد صنعتی، تولیدی یا خدماتی خود شوند.

 

همیاری مردم با سیمای آزادی

همزمان برنامه همیاری و کمک به سیمای آزادی (تلویزیون ملی ایران) در جریان است که نشان از بروز حس قوی وطن‌پرستی توده‌های مردم دارد. مردمی که در بدترین روزهای زندگی خود و در محاصره توفان سهمگین گرانی، به‌دنبال کمک به رسانه‌ای هستند که از آن خود می‌دانند و برایش از جان خویش مایه می‌گذارند. برخی جلوه‌های این کمک‌ها را که با پرداخت پول دارو و درمان کمک‌کنندگان همراه است، با هیچ معیاری نمی‌توان ارج‌گذاری کرد. بیماری سرطانی که هزینه شیمی‌درمانی‌اش را برای تضمین استمرار برنامه‌های سیمای آزادی می‌فرستد تا دیگری که خانه‌اش را به گرو می‌گذارد تا پولی برای کمک به سیمای آزادی فراهم کند و آن دیگری که گمنام و بی‌نام و نشان تمامی اندوخته سالیان کار و زحمت خویش در خارج‌ کشور را به سیمای آزادی هدیه می‌کند و... و کارگری که چون ماه‌هاست دستمزدش را نگرفته و پولی برای کمک ندارد، قول می‌دهد که با مسئولیت‌پذیری بیشتر و فعالیت بیشتر بر ضد آخوندها، سهم خود در مبارزه با دیکتاتوری فاسد حاکم بر میهن را ادا کند.

 

وضعیت جامعه‌ای که مردمش این‌چنین به کمک سیمای آزادی می‌روند

شاید کسی که از دور بر این صحنه ناظر باشد، نکته مهمی در این خبرها نبیند؛

یک‌سو اعتصاب و اعتراض و سوی دیگر کمکی از طرف همان مردم به یک شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای ممنوعه.

اما حداقل ایرانی‌ها خود می‌دانند که اینک اوضاع در ایران چگونه است؟ روز شنبه ۱۰آذر ۹۷ یک نماینده مجلس رژیم به اسم رسول خضر، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس آخوندی، در مصاحبه‌ای گفت خط فقر در تهران به ۱۰میلیون تومان و در شهرستانها به ۵میلیون تومان نزدیک شده است!(روزنامه جهان صنعت ۱۰آذر ۹۷) این عدد را یک کارشناس اقتصادی به اسم حسین راغفر نیز در یک مصاحبه دیگر و در جایی دیگر تکرار کرده است.

به‌نوشته خبرگزاری حکومتی مهر(۶آذر ۹۷) مسکن نسبت به آبان سال گذشته ۹۰درصد گران شده است!

به‌نوشته رسانه‌ها نان پیوسته گران و گران‌تر می‌شود.

 

افزایش قیمت نان!

افزایش قیمت نان!

 

دستمزد کارگران و کارمندان دولت ماه‌به‌ماه پرداخت نمی‌شود در حالی‌که هیچ وقفه‌ای در پرداخت حقوق نجومی وزرا و نمایندگان و مدیران حکومتی حتی برای یک بار در تمامی تاریخ این حکومت دیده نشده است! اما به‌گفته خبرگزاری حکومتی ایلنا(۱۹آبان ۹۷) ۱۰۵روز است که دستمزد هزاران کارگر نیشکر هفت‌تپه پرداخت نشده است و همه اینها در مملکتی اتفاق می‌افتد که به‌نوشته روزنامه حکومتی سیاست روز(۱۰آذر ۹۷) قیمت اتومبیل‌های نمایندگان مجلس که در پارکینگ مجلس پارک شده‌اند از صادرات یک‌ساله نفت این مملکت هم بیشتر است!

با درک این واقعیت‌هاست که ارزش واقعی هر یک ریالی که هموطنان به سیمای آزادی کمک می‌کنند معلوم می‌شود. مردمی که با درک فاصله عظیم و وحشتناک طبقاتی موجود و با آزمودن تمامی راه‌کارهای مختلف در تمامی این سالیان اینک متحدتر از همیشه پشت سر مجاهدین خلق جمع می‌شوند تا بساط این حکومت ننگین را در هم بپیچند. امری که بیش از همه در چشم آخوندها فرو می‌رود و باعث ترس و وحشت آنها می‌شود. اکنون آخوندها به‌روشنی می‌بینند و می‌دانند که مجاهدین با یک راه‌برد روشن و اعلام شده، گام‌به‌گام با سازماندهی کانونهای شورشی و شوراهای مقاومت، در حال آماده‌سازی سرنگونی تام و تمام فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران هستند.

 

واکاوی نقش (مجاهدین) در حرکات اعتراضی اقشار جامعه

واکاوی نقش (مجاهدین) در حرکات اعتراضی اقشار جامعه

 

حتی آخوندها هم فهمیده‌اند!

روز ۱۱آذر ۹۷ یک سایت حکومتی به اسم قابوسنامه در گزارشی که بیشتر به تحلیل‌های وزارت اطلاعات آخوندها شبیه است، یافته‌هایش از کم و کیف اقدامات مجاهدین و مقاومت ایران در اعماق جامعه ایران را نوشت و تحت عنوان مطلبی به اسم «واکاوی نقش (مجاهدین) در حرکات اعتراضی اقشار جامعه)» نوشت:

«اعتراضات اخیر ادامه همان اغتشاشات ناکام دیماه سال گذشته به سرکردگی منافقین است. لذا این بار به سراغ اقشار مختلف مردم رفته است... تاکتیک منافقین به این صورت است که ابتدا در رسانه‌های وابسته به‌خود، با تبلیغات وسیع و کوه ساختن از کاه، زمینه اعتراضات را فراهم می‌کند. سپس توسط برخی از عوامل خود که آنها را «کانونهای شورشی» می‌نامد به تجمعات اعتراضی و برحق مردم نفوذ می‌کند. به‌دنبال آن، یک فراخوان سراسری جهت گسترش تجمعات از سوی منافقین صادر می‌شود.

«کانون‌های شورشی» که هر یک شماره‌ای را با خود یدک می‌کشند شروع به کار می‌کنند. روی موج اعتراضات مردم سوار می‌شوند و با موج‌سازی، در فضای مجازی چنان تبلیغاتی به‌راه می‌اندازند که گویی.... خوب است که به سیگنال‌هایی که در جامعه دیده می‌شود نگاهی بیاندازیم تا هوشیاری دستگاه‌های امنیتی نظام بیش‌از‌پیش برانگیخته شود. با نگاهی اجمالی به وضعیت جامعه، خواهیم دید که با تلاشهای دشمنان نظام، جامعه امروز ایران به‌طور کاملاً سیستماتیک و موذیانه در معرض «بدبینی مفرط» و «یأس نسبت به نظام اسلامی» است. وقتی حرکات اعتراضی از چنین آبشخوری برخوردار باشند بایستی منتظر تأثیرات مخرب آن نیز بود. برشی از مقطع مهرماه می‌تواند مبنای واکاوی ما باشد.

در مهرماه ابتدا شاهد اعتراضات دانشجویان و دانش‌آموزان بودیم، منافقین برای چندمین بار به سراغ کامیون‌داران رفتند، سپس به سمت شرکت نیشکر هفت‌تپه لشکر کشی کردند. بعد هم در میان کارگران فولاد اهواز خیمه زدند، مدتی بعد از اصفهان و همراهی با کشاورزان ورزنه سردرآوردند، در ادامه، در تهران و رشت و کرج به مالباختگان مؤسسات اعتباری پیوستند و... تمامی این شیطنت‌ها برای نشان‌دادن یک هدف است: تمامی اقشار در سراسر کشور دست به شورش و اغتشاش زده‌اند! در واکاوی اقدامات منافقین و موج‌سازی این گروه، با چند ویژگی روبه‌رو می‌شویم:

• زمان شروع حرکت اعتراضی اقشار در فضای مجازی منعکس می‌شود.
• اعتراضات و اعتصابات از پراکندگی خارج و شکل همزمانی به خود گرفته است تا نشان دهد که ابتکارعمل در دست مردم است.
• از منظر (مجاهدین)، سراسری جلوه دادن این حرکات اثردهی بالایی در داخل و خارج ایران داشته است.
• حرکات اعتراضی از پتانسیل به‌هم‌پیوستن برخوردارند.

دشمن با این سیاه‌نمایی‌ها، دست به بهره‌برداری می‌زند. در جریان اعتصابات کارگران فولاد اهواز و نیشکر هفت‌تپه، مریم رجوی سرکرده سازمان (مجاهدین)، روز سه‌شنبه ۲۲آبان در یک پیام توئیتری خطاب به همه معترضان می‌نویسد: «تحصن معلمان، اعتصاب رانندگان و تظاهرات غارت‌شدگان در چهارگوشه میهن طنین‌انداز است. کارگران خشم خود را با راهپیمایی در خیابانها فریاد کردند. این صدای ملتی بپاخاسته است که در طنین شعارهای کارگران هفت‌تپه به‌گوش می‌رسد».

در چنین شرایطی، کسانی که این واقعیتها را رصد می‌کنند تا نبض جامعه را در دست داشته باشند باید هم شرایط را و هم هوشیاری نیروهای امنیتی‌مان را دریابند.

 

به این می‌گویند یک استراتژی ظفرنمون!

اکنون و به‌ شهادت رسانه‌های حکومتی(گرچه با زبان معکوس) صحنه رزم و آوردگاه نهایی خلق و ضدخلق به‌روشنی آشکار شده است:

در یک‌سو مردم با تمامی اقشار و طبقات تحت ستم و نیروهای پیشتازش با تمامی کانونهای شورشی و شوراهای مردمی‌اش!

و در سوی دیگر، آخوندها با تمامی سازوکارهای سرکوب‌گرانه و فریب‌کارانه‌اشان!

در یک‌سو آخوندها و در سوی دیگر زنان، مردان و جوانان به‌جان آمده میهن، و این رزمی است تا پیروزی.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b0a967e7-9140-4a84-b92b-cff8eaa57a86"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات