728 x 90

دژخیم علی ربیعی درباره شکنجه و اعدام نوید شورشگر: اطلاعی ندارم و امکان دسترسی به اطلاعات هم برای ما وجود ندارد!

پاسدار علی ربیعی
پاسدار علی ربیعی

پاسدار دژخیم علی ربیعی سخنگوی دولت آخوند روحانی روز ۲۵شهریور ۹۹ در نشست مطبوعاتی در پاسخ به خبرنگاران حکومتی درباره شکنجه و اعدام نوید افکاری گفت: اطلاعی ندارم تعابیری که به کار بردید (شکنجه) آیا رخ داده یا نداده و امکان دسترسی به اطلاعات هم برای ما وجود ندارد! در این زمینه اختیار قوه دیگری است و دارد کار خودش را انجام می‌دهد.

خبرنگار روزنامه حکومتی اعتماد: «سؤال من در مورد آقای افکاری هست که اخیراً اعدام شدند و احتمالاً شما هم در جریان این پرونده و حواشی آن قرار دارید بنا بر توضیحاتی که وکلای این پرونده مطرح کردند و کسانی که از پرونده ایشون در واقع یک آگاهی نسبی داشتند ادعاهای مطرح میشه که نشان می‌دهد این پرونده ابهامات خیلی زیادی داشته از اقرار تحت شکنجه تا در واقع شیوه اجرای حکم که به‌نظر می‌رسید چندان مطابق قانون نیست با توجه به این‌که گویا وزارت اطلاعات هم در این پرونده مسئولیت داشته و همین‌طور به‌هرحال رئیس‌جمهور مسئول اجرای قانون اساسی هستند مسئول در واقع مدعی همواره حقوق شهروندی بودند این موضوع واکنش‌های بین‌المللی زیادی هم به‌دنبال داشته من می‌خواستم از شما به‌عنوان سخنگو بپرسم چرا دولت در قبال این پرونده مهم اینچنینی که سیاسی و امنیتی هست سکوت کرده و در واقع آیا قرار هست کمیته حقیقت یابی از طرف دولت تشکیل بشود برای رسیدگی به این اتفاق؟»

پاسدار ربیعی: ببینید این موضوع اولاً در حیطه وظایف قوه قضاییه هست و آن بخشی که جنابعالی مد نظرتان هست از باب حقوق شهروندی است که اگر مطالبی باشد حتماً دنبال می‌شود آن طوری که هم قوه محترم قضاییه اعلام کردند من دیدم در اظهاراتشان این اساساً جرم این فرد مربوط به سال۱۳۹۷ هست و جرمی که در مورد قتل بوده و شاکی خصوصی هم داشته.

همان‌طور که جنابعالی و دوستان هم می‌دانید فرایند پیگیری پرونده هم در حیطه اختیارات دولت نیست و از اختیارات قوه قضاییه هست حتماً دنبال کردند و من واقعاً از کم و کیف این‌که جنابعالی می‌گوید اطلاعی ندارم که حالا در این مسیر تعابیری که به کار بردید (شکنجه) آیا رخداد یا نداده و امکان دسترسی به اطلاعات هم برای ما وجود ندارد! در این زمینه اختیار قوه دیگری است و دارد کار خودش را انجام می‌دهد و حتماً هم اطلاع‌رسانی صحیح را در این زمینه خواهد داشت.

و این هم یک جمله‌ای را من دو سه هفته پیش گفتم که هیچ وقت آمریکا به نفع دمکراسی عمل نمی‌کند و بیشتر به آشوب به مغشوش کردن فضای داخلی می‌پردازند و دخالت‌های‌شان همیشه به زیان افراد در ایران عمل می‌کند! ولی من از چند وقت پیش که این موضوع را پرسیدم در حقیقت در این‌که شاکی خصوصی داشته مطمئن هستم که شاکی خصوصی داشتیم پرونده موضوع هم حالا کم و کیف آن به شکل بده من واقعاً من اطلاعاتی ندارم اگر اطلاعات بیشتری به دست آوردم خدمتتان عرض می‌کنم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/364213f0-4020-475c-975b-843418205b34"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات