728 x 90

دستگیری سه دلال ایرانی –آمریکایی به‌جرم نقض تحریمهای بین‌المللی علیه رژیم ایران

دستگیری سه دلال ایرانی –آمریکایی بدلیل نقض تحریمهای رژیم ایران
دستگیری سه دلال ایرانی –آمریکایی بدلیل نقض تحریمهای رژیم ایران

آمریکا سه دلال رژیم ایران که تابعیت آمریکایی دارند را بهجرم قاچاق فروش قطعات خودرو به تهران  و نقض تحریم‌های تجاری آمریکا علیه رژیم آخوندی دستگیر کرد.

به گزارش: بیزینس استاندارد این سه دلال بنامهای  صدر عماد - واعظ ، پوران آزاد و  حسنعلی مشیر فاطمی نام دارند که از سیستم‌های پیشرفته بین‌المللی انتقال از سیستم‌های پیشرفته بین‌المللی انتقال برای تأمین مالی قاچاق قطعات خودرو به تهران استفاده کرده‌اند. بنا‌به این گزارش آنها همچنین به‌دلیل نقش‌آفرینی در سیستم انتقال مالی طراحی‌شده برای فرار از مقررات تحریم اقتصادی رژیم  ایران تحت تعقیب قرار گرفتند. بیزینس استاندارد افزود: درصورتیکه این سه دلال مجرم شناخته شوند، در مجموع به ۳۰سال زندان و پرداخت یک میلیون و  250هزار دلار جریمه محکوم شوند.

هفته گذشته نیز دادگاهی در لس‌آنجلس در آمریکا دو تن از دلالان تسلیحاتی رژیم آخوندی را که  به‌دنبال قاچاق قطعات هواپیماهای نظامی به ایران بودند را محکوم کرد.

به گفته وزارت دادگستری آمریکا، زاویک زرگریان ۵۴ساله در سال ۲۰۱۷در دادگاهی در لس‌آنجلس به اتهام نقض قانون بین‌المللی و مقررات تحریم و تبادلات، مجرم شناخته شد.

تشکیل این پرونده ناشی از یک تحقیق مخفیانه طولانی است که بر اساس آن هنری ترمیناسیان با زرگریان از خارج از کشور تماس گرفت تا برای به‌دست آوردن قطعات هواپیماهای نظامی از جمله استفاده از جت‌های جنگنده اف -۱۸، از وی کمک گیرد. زرگریان به‌دنبال خرید این قطعات از یک مأمور مخفی اداره مهاجرت  آمریکا و اداره امنیت داخلی به‌عنوان تامین‌کننده قطعات خواست استفاده کند و  ترمیناسیان به آمریکا سفر کرد تا با هر دوی آنها در مورد این معامله ملاقات کند.

بنا‌به‌گفته دادستانها این دو نفر می‌خواستند بین ۱۰تا ۳۰قطعه خریداری کنند که هزینه کل آن به‌طور بالقوه بیش از سه میلیون و 600هزار دلار بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/26c2e65b-0ae2-4a1b-a3ec-e1b8048353c5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات