728 x 90

دست و پا زدن مذبوحانه در تلهٔ اتمی

سخن روز
سخن روز

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به‌ درخواست آمریکا تشکیل جلسه داد و موضوع نقض تعهدات برجامی از جانب رژیم را بررسی کرد.

این در شرایطی است که اقداماتی که از رژیم سر می‌زند، مانند سرپیچی از تعهدات برجامی‌اش یا تلاش برای گروگان گرفتن نفتکش انگلیسی، یا پاسخ منفی دادن به فرستادهٔ رئیس‌جمهور فرانسه، روابط رژیم و سایر طرفهای درگیر در معامله اتمی را تحت تأثیر قرار داده است و سمت و سو و نقشه‌مسیر تحولات را یک بار دیگر به مسأله‌یی اساسی در صحنه سیاست‌های جهانی تبدیل کرده است.

 

نگاهی به تابلوی وضعیت عمومی رژیم 

با نگاهی سریع به وضعیت کلی رژیم به‌خوبی می‌توان دید شرایط برای رژیم به سمت بحرانی‌تر شدن می‌رود. این سمت و سو را می‌توان در چند محور توضیح داد:

  1. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تجاوز رژیم از خط قرمز غنی‌سازی ۳.۶۷را گزارش کرد و نقض برجام توسط رژیم را رسماً ثبت کرد. این امر از هر منظری که نگریسته شود، حتی به تنهایی و به‌صورت مجرد برای رژیم مطلقاً منفی و زیانبار است.
  2. اتحادیه اروپا اقدام رژیم را نقض برجام اعلام کرد و روز سه‌شنبه ۱۸تیر ۹۸مصرانه به رژیم تأکید کرد تا غنی‌سازی افزایش یافته را به وضعیت قبل از «نقض» برگرداند. این نیز برای رژیم زیانبار و برای مزدورانش دلهره آور است.
  3. وزیران خارجه انگلستان، فرانسه، آلمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه مشترکی به حکومت آخوندی درباره نقض تعهداتش در برجام هشدار دادند و در بیانیه‌یی خواستار شدند موارد نقض برجام توسط رژیم باید مورد رسیدگی قرار بگیرد و کمیسیون مشترک برجام فوراً تشکیل شود. این واقعه نیز برای رژیم به‌شدت زیانبار و برای مزدورانش کاهنده است.
  4. شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه ۱۹تیر تشکیل جلسه داد و بنا‌ به گزارش نمایندگی رژیم در آژانس، کشورهای عضو ابراز نگرانی کرده و خواستار رصد و مانیتورینگ رژیم توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شده‌اند. این نیز اتفاق نامیمونی برای رژیم و عناصرش است.
  5. در همین حال «امانوئل بن» مشاور رئیس‌جمهور فرانسه برای دومین بار طی سه هفتهٔ اخیر به تهران سفر کرد و آن‌گونه که اعلام شد هدفش کاهش تنش است و حتی گفته می‌شود طرحی را هم با عنوان «توقف در برابر توقف» مطرح کرده که رژیم اقدامات خود در جهت نقض تعهدات برجامی‌اش را متوقف کند تا آمریکا هم اعمال «تحریم‌های جدید» را متوقف کند! طرحی که در واقع تثبیت وضعیت موجود برای رژیم در نقطه «خفگی» است! و مطلقاً برای خامنه‌ای مرگبار است! چرا که همگان می‌دانند خامنه‌ای زیر فشار همین تحریم‌های موجود دچار خفگی شده و این‌گونه به دست و پا زدنهای نامعقول افتاده است و اکنون تلاش برای تثبیت وضعیت در همین نقطه! برای رژیم آن‌هم توسط شرکای اروپایی‌اش که از آنها چشم امید داشت، به‌شدت یاس‌آور و برای مزدوران رژیم، ناامید کننده است.
  6. اما در شرایطی که فرستادهٔ ویژه در تهران حضور داشت، سپاه پاسداران اقدام به توقیف و گروگانگیری یک نفتکش انگلیسی کرد که شکست خورد و بحران را بیش‌از‌پیش شدت بخشید که این را هم باید به‌صورت حساب ناکامی‌های رژیم اضافه کرد که وضعیت را برای رژیم «بدتر از بد» می‌کند!

 

وقتی که رژیم و سپاه تکذیب می‌کنند!

در مورد محور ششم بررسی وضعیت رژیم و داستان اقدام شکست‌خورده رژیم برای گروگان‌ گرفتن نفت‌کش انگلیسی البته رژیم و سپاه پاسداران چنین اقدامی را تکذیب کرده‌اند اما کیست که نداند این شیوهٔ همیشگی رژیم است؟!

رژیم معمولاً عملیاتش را انجام می‌دهد و پس از آن و برای فرار از عواقب آن، تکذیب می‌کند!

مانند لگدپرانی‌های تروریستی علیه کشتی‌های نفتکش در خلیج‌فارس و دریای عمان،

و مانند تمامی جنایتها و تبهکاریهایی که تاکنون مرتکب شده و به گردن این و آن انداخته است!

اما چه کسی باور می‌کند؟ به‌ویژه که این بار چند ساعت پیش از اقدام برای ربودن نفت‌کش انگلیسی، حسن روحانی خیلی آشکار انگلستان را تهدید کرد و گفت:‌ انگلیس با توقیف نفتکش، آغازگر ناامنی در دریا است و تبعات آن را بعداً درک خواهد کرد»!

بنابراین دیگر این بار آخوندها حتی نمی‌توانند بگویند که فرضا «سپاه یا بخشی از سپاه» به‌صورت «خودسرانه» عمل کردند!

به هر حال این قبیل تکذیب کردنها طبیعت رژیم و جزیی از نقشه و راهبرد لو رفته آنها در تبهکاریهای‌شان است. که کسی را نمی‌فریبد.

در مورد اقدام تروریستی‌شان در ویلپنت هم در سال گذشته در حالی‌که فیلم مبادله مواد منفجره توسط دیپلمات تروریست‌شان وجود دارد باز هم دارند قضیه را تکذیب می‌کنند!

کما این‌که فیلم پاکسازی رد‌شان در عملیات تروریستی انفجار کشتی را هم که تمام جهان آن را دید، تکذیب می‌کنند!

 

راه‌برد؛ دیوانگی یا استیصال؟!

اکنون ممکن است این سؤال مطرح شود که:

در شرایطی که ژنرال دانفورد رئیس ستاد نیروهای مسلح آمریکا، روز قبل از نفت‌کش‌ربایی نافرجام رژیم، اعلام کرد آمریکا در حال تبادل نظر با برخی کشورهاست تا یک ائتلاف برای اطمینان از آزادی کشتیرانی تشکیل بدهد، آیا حقیقتاً چنین اقدامی از سوی رژیم دیوانگی نیست؟

ضمن این‌که همزمانی تلاش برای گروگانگیری نفتکش انگلیسی با حضور فرستادهٔ ویژهٔ رئیس‌جمهور فرانسه در تهران را باید چگونه دید؟ آیا این اقدام هم مانند همزمانی دیدار نخست‌وزیر ژاپن با بمب‌گذاری در کشتی ژاپنی عمدی و حاوی پیام خاصی بود؟

 

طیف مخاطبان عملیات تروریستی رژیم 

طبعا برای هر مورد مشخص باید اطلاعات مشخص داشت، مانند فیلم‌های عملیات تروریستی فوق که توضیح داده شد. اما فراتر از این نکته که دیر یا زود این مورد نیز تعیین‌تکلیف خواهد شد، باید به ماهیت سیاسی هر عمل تروریستی به‌ویژه در این منطقه از جهان نیز نگاه کرد تا فاعل و عاملش را پیدا کرد!

شاید در این مورد مناسب باشد به بخشی از سخنان خانم مریم رجوی اشاره شود که در مراسمی که اخیراً در «اشرف۳» برگزار شد گفت:

«توحش آخوندها در مناسبات بین‌المللی، یک قدرت‌نمایی پوشالی است. این خطای محض یا تبلیغات لابی‌های رژیم است که چنین دست و پا زدن‌هایی، قدرت رژیم انگاشته شود. در حقیقت آنها نه قدرت نظامی قابل اتکایی دارند و نه پایگاه مردمی و نه پشتوانه اقتصادی. قدرت آخوندها در داخل ایران اعدام و شکنجه و سرکوب مردم بی‌دفاع است و در خار ج ایران از آنجایی است که کسی در مقابل جنگ‌افروزی و تروریسم آنها نایستاده‌ است».

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که مخاطب اصلی بسیاری از عملیات تروریستی رژیم در واقع پاسدار بسیجی‌ها در داخل و خارج کشور هستند مانند مزدوران حزب‌الشیطان لبنان و امثالشان که اکنون هم از نظر کاهش جیره و مواجب تروریستی‌شان از طرف رژیم در تنگنا قرار گرفته‌اند و هم از نظر سیاسی با لیست‌گذاری شدن توسط آمریکا و امثالهم فشار روی آنها به‌شدت بالا رفته و «ریزش» در رژیم و مزدورانش را به حد خطرناکی رسانده است. بنابراین رژیم ناگزیر از دست‌زدن به چنین اعمال دیوانه‌واری است تا شاید به مزدورانش روحیه تزریق کند. امری که البته «بگیر ـ نگیر»! دارد و به هنگام شکست نتیجه معکوس مضاعف می‌دهد. حال به این اجبار رژیم در تزریق روحیه اضافه کنید قدرت‌نمایی‌های سیاسی آلترناتیوش را که این روزها دست‌اندرکار برگزاری کهکشانی دیگر در چندین نقطه جهان است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/68b1b5c6-dd45-4f69-9b3c-1269533571e0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات