728 x 90

خیز اتحادیه اروپا برای خرید کلان واکسن بیونتک/ فایزر

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا
اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا

اتحادیه اروپا برای مقابله با پاندومی کرونا و ویروسهای جهش‌یافته، با شرکت آلمانی-آمریکایی، قراردادی برای دریافت ۹۰۰میلیون دوز واکسن بیون‌تک / فایزر امضا‌ء کرده است (دویچه وله شنبه ۱۸اردیبهشت).

این بزرگترین قرارداد خرید واکسن کرونا از سوی اتحادیه اروپا تاکنون به‌شمار می‌رود. بر اساس توافق‌های انجام شده با دو شرکت داروسازی آلمانی و آمریکایی، اتحادیه اروپا حق خرید ۹۰۰میلیون دوز دیگر از واکسن پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید۱۹ را برای خود محفوظ نگه داشته است.


اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، روز شنبه ۱۸اردیبهشت در یک پیام توئیتری ضمن اعلام این خبر گفت دریافت نزدیک به یک میلیارد دوز واکسن کرونا تضمین شده است و زمان آن تا سال۲۰۲۳ پیش‌بینی می‌شود.
وی گفت دریافت یک میلیارد و ۸۰۰میلیون دوز واکسن پاسخی به چالش ویروس‌های جهش‌یافته احتمالی و واکسینه کردن کودکان و نوجوانان است.

قیمت تعیین شده برای هر واکسن حدود ۲۰یورو در نظر گرفته شده است. در این قرارداد شرکت‌های فایزر و بیون‌تک متعهد شده‌اند محصولات خود را با ویروس‌های جهش‌یافته احتمالی سازگار کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/040e33c9-7911-40f3-b511-a2f81709344a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات