728 x 90

خبرگزاری فرانسه: گفتگوهای اسراییل و مصر درباره "آتش‌بس دائمی" غزه

حمله اسرائیل به غزه - آرشیو
حمله اسرائیل به غزه - آرشیو

به گزارش خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه ۹خرداد، مقامات اسراییلی و مصری در هر دو کشور با هدف تقویت آتش‌بس با واسطه‌گری قاهره، که به آخرین جنگ شعله‌ور شده مرگبار پایان داد، مذاکراتی را برگزار کردند.

دفتر نتانیاهو گفت: نخست‌وزیر اسراییل با عباس کامل رئیس اطلاعات مصر در بیت‌المقدس دیدار و در مورد "تقویت همکاری" بین کشورهای خود گفتگو کرد.

مقامات ارشد امنیتی مصر به خبرگزاری فرانسه گفتند: عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر، کامل و هیأت همراه وی را، که آنها نیز برای دیدار از سرزمینهای اشغالی فلسطین میرفتند، مأمور به سرانجام رساندن یک توافق آتش‌بس دائمی کرد.

در همان روز، گابی اشکنازی، وزیر امور خارجه اسرائیل، اولین دیدار رسمی یک دیپلمات ارشد اسراییلی طی ۱۳سال گذشته برای گفتگو با همتای خودش سامح شکری از مصر همسایه را انجام داد.

اشکنازی در بدو ورود توئیت کرد که آنها "در مورد برقراری آتش‌بس دائمی با حماس، مکانیزمی برای ارائه کمکهای بشردوستانه و بازسازی غزه با اجرای یک نقش محوری از سوی جامعه بین‌المللی" بحث خواهند کرد.

وزارت‌خارجه مصر در توئیتر خود گفت که "مذاکرات وزرا" بخشی از تلاشهای بی‌وقفه و مستمر مصر برای احیای مسیر صلح و ایجاد آتش‌بس در نوار غزه است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2c5719a7-fe32-4a35-909f-7061d35f10c7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات