728 x 90

آمار قربانیان کرونا در ۳۴۶شهر کشور بیش از ۷۳هزار و ۲۰۰نفر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در ۳۴۶شهر کشور بیش از ۷۳هزار و ۲۰۰نفر است

  • قانعی رئیس کمیته علمی ستاد کرونا در پاسخ به روحانی: روش ابتلای گله‌ای کارآیی ندارد، زیرا نمی‌توان مردم یک جامعه را به‌حال خود رها کرد تا همگی مبتلا شوند این روش نمی‌تواند یک استراتژی باشد.
  • عضو شورای شهر تهران: ما در هیچ منطقه تهران موفق به کنترل ویروس نشدیم؛ ما هنوز نتوانسته ایم، مثل دیگر کشورها این بیماری را کنترل کنیم. در اواسط اردیبهشت ۹مرگ در تهران داشتیم، ولی دیروز ۱۰۱مرگ در تهران ثبت شد.
  • نایب‌رئیس داروسازان تهران: بعد از شیوع کرونا حتی یک ماسک به قیمت دولتی یعنی ۸۰۰تومان به داروخانه‌ها ندادند که در اختیار مردم قرار دهیم.
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز: با یک هجوم سنگین به بیمارستانها مواجه هستیم.
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی: برخی از مبتلایان به‌محض این‌که به اورژانس می‌رسند جان خود را از دست می‌دهند.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز یکشنبه ۲۹تیر۱۳۹۹ اعلام کرد، آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در۳۴۶شهر ایران بیش از ۷۳هزار و ۲۰۰نفر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۲۱۳۵نفر، در بوشهر به ۷۷۵نفر، در تهران به ۱۸۲۰۰نفر، در گلستان به ۱۸۸۵نفر، در گیلان به ۳۳۲۰نفر، در مازندران به ۳۲۲۰نفر و در مرکزی به ۷۷۰نفر، نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم امروز در آمار مهندسی شده خود شمار قربانیان ۲۴ساعت گذشته را ۲۰۹نفر و شمار بیماران ”تحت مراقبت ویژه“ را ۳۵۵۶نفر اعلام کرد که بالاترین عدد از ابتدای شیوع کروناست. وی گفت: «استانهای آذربایجان شرقی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، گلستان، مازندران، کرمان و فارس در وضعیت قرمز قرار دارند»(ایرنا ۲۹تیر).

در حالی‌که روز گذشته روحانی گفت: تاکنون ۲۵میلیون نفر مبتلا شده‌اند و ۳۰ تا ۳۵میلیون نفر در معرض ابتلا به این ویروس قرار دارند.

مصطفی قانعی رئیس کمیته علمی ستاد کرونا گفت: «فرضیه مصونیت گله‌ای در همه دنیا وجود دارد، اما کارآیی ندارد، زیرا نمی‌توان مردم یک جامعه را به‌حال خود رها کرد تا همگی مبتلا شوند پس این روش نمی‌تواند یک استراتژی باشد... در دو هفته اخیر، تعداد مبتلایان جوان و بد حال بیش‌از‌پیش بوده، این خود نگرانی‌هایی را به همراه داشته است». عشرتی معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت: «هدف ما در حوزه بهداشت، خریدن زمان برای یافتن درمان و راه چاره است. با خرید زمان، بیمارستانها می‌توانند به بیماران بدحال‌تر بهتر سرویس‌دهی کنند»(خبرگزاری حکومتی مهر ۲۹تیر).

در تهران، خدا کرمی عضو شورای شهر گفت: تحقیقات ما «نشان می‌دهد میزان کشندگی بیماری در موارد بستری ۱۴.۹درصد بوده است ... ما در هیچ منطقه‌ای در تهران موفق به کنترل ویروس نشدیم؛ در کشور هم هنوز نتوانسته ایم، مطابق دیگر کشورهای جهان این بیماری را کنترل کنیم. ما در اواسط اردیبهشت ۹مرگ در تهران داشتیم، ولی دیروز ۱۰۱مرگ در تهران ثبت شد و این نشان‌دهنده سطح ابتلای رو به افزایش است»(خبرگزاری نیروی قدس ۲۹تیر).

نایب‌رئیس انجمن داروسازان استان تهران گفت: «از ابتدای شیوع کرونا تا امروز، حتی یک عدد ماسک به قیمت مصوب از کانال دولتی به داروخانه‌ها ندادند که در اختیار مردم قرار دهیم... . قیمت مصوب دولتی برای ماسک ۸۰۰تومان اعلام شد. وزارت صمت مدعی است ۱۰میلیون عدد ماسک تأمین می‌کند. اما واقعیت این است که حتی یک عدد ماسک با قیمت مصوب به داروخانه‌ها نداده‌اند»(خبرگزاری حکومتی مهر ۲۹تیر).

در البرز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «به‌لحاظ سرپایی و بستری با یک هجوم سنگین به بیمارستانها مواجه هستیم . شب گذشته ۸۱۵نفر بیمار سرپایی مشکوک به کرونا به مراکز درمانی مراجعه کردند که این عدد بالا است، اکنون ۶۱۵بستری داریم که اگر از مرز ۱۰۰۰عبور کنیم اوضاع بدی خواهیم داشت. کادر درمان بسیار خسته شده‌اند و از اول اسفند سال گذشته مدام درگیر هستند و بخشهای بستری از بیماران کرونای خالی نشده است»(ایرنا ۲۹تیر).

در خراسان شمالی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گفت: «برخی از مبتلایان به کرونا به‌محض این‌که به اورژانس می‌رسند جان خود را از دست می‌دهند و روزانه به‌طور متوسط بین ۳ تا ۶نفر جان خود از دست داده‌اند»(خبرگزاری حکومتی مهر ۲۸تیر).

در خراسان رضوی، معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه گفت: «دیروز ۲۸تیر رکورد بستری بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستانهای این منطقه شکست که نشان می‌دهد وضعیت هم‌چنان پرخطر است»(ایرنا ۲۹تیر).

در اردبیل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «امروز شاهد رکوردزنی فوتی و بستری کرونا در استان اردبیل هستیم و این مسأله نشان از وضعیت وخیم دارد»(خبرگزاری نیروی قدس ۲۹تیر).

در ایلام، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: «مجموع مبتلایان کرونا در این استان تنها در تیرماه دو برابر چهار ماه گذشته (اسفند تا خرداد ماه) است... تاکنون ۹۹۱نفر از پرسنل بهداشتی و درمانی و کارکنان ادارات و سایر مشاغل استان به کرونا مبتلا شده‌اند»(عصر ایران ۲۸تیر).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۹تیر۱۳۹۹ (۱۹ژوئیه۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2e594ec8-c6e7-432a-bda8-3e48cfe02940"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات