728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۲۸هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۲۸هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است

 

  • رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری: بیمارستانها با کمبود تخت مواجه هستند افزایش میزان مرگ‌ومیر از همین هفته آغاز خواهد شد. زیرا بیمار بدحال و بستری در ICU هستند
  • نماینده مجلس ارتجاع: دائما درباره مردم مظلوم سیستان و بلوچستان دروغ می‌گویند. آمارهای غلط از جان‌باختگان می‌دهند. تجهیزات و بیمارستان نداریم، می‌گویند تختها خالی است. اعتراض هم که می‌کنیم، هتاکی می‌کنند
  • استاندار هرمزگان: برای مقابله با شرایط بحرانی کرونا باید هرچه سریع‌تر بیمارستان صحرایی در بندرعباس برپاشود
  • رئیس مرکز بهداشت قم: شاهد موج بزرگی از افراد کرونایی در استان خواهیم بود، ۵بیمارستان در خدمت این افراد است.
  • دانشگاه پزشکی شیراز: ۱۹۳۰بستری داریم که ۱۹۳نفر در وضعیت وخیم جسمانی به سر می برند

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۲۲تیر۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۲۸هزار و ۴۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۱۲۱۲۸نفر، در البرز به ۹۳۳۳نفر، در اصفهان به ۲۲۲۱۵نفر، در ایلام به ۳۴۴۶نفر، در تهران به ۷۶۶۲۶نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۲۶۸۵نفر، در خراسان جنوبی به ۳۰۳۱نفر، در خراسان رضوی به ۱۹۹۹۰نفر، در خراسان شمالی به ۴۶۱۴نفر، در خوزستان به ۲۰۸۷۱نفر، در سیستان و بلوچستان به ۸۵۰۶نفر، در فارس به ۱۱۰۹۲نفر، در قزوین به ۳۷۴۹نفر، در کردستان به ۵۵۴۲نفر، در کرمان به ۷۷۴۸نفر، در گیلان به ۱۰۷۵۱نفر، در مازندران به ۱۲۷۶۰نفر، در هرمزگان به ۵۱۹۰نفر و در یزد به ۵۵۰۷نفر رسیده است.

 

در تهران، طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: ظرفیت بیمارستانها به‌گونه‌یی نیست که اگر شما به‌دلیل ابتلا به کووید مراجعه کنید، بلافاصله بستری‌تان کنند بیمارستانها با کمبود تخت مواجه هستند و مسئولان بیمارستانها مجبورند از ظرفیت بخش‌های دیگر به بخش کرونا اضافه کنند. تعداد بیماران کرونایی بسیار زیاد است. متأسفانه احتمالاً افزایش میزان مرگ‌ومیر از همین هفته آغاز خواهد شد. زیرا بیمار بدحال و بیماران بستری در ICU زیاد هستند. مهم این است که هرچه سریع‌تر زنجیره انتقال ویروس را قطع کنیم که متأسفانه ما در این زمینه هم اقدامی انجام نمی‌دهیم. نه واکسیناسیون را به‌سرعت انجام می‌دهیم و نه در راستای قطع زنجیره انتقال ویروس اقدامی انجام می‌دهیم. تهران از قبل هم شلوغ‌تر است. همه جا باز است. همه محدودیتها روی کاغذ است» (همشهری ۲۲تیر۱۴۰۰).

 

در سیستان و بلوچستان، مالکی نماینده زاهدان در مجلس ارتجاع گفت: «دائما درباره مردم مظلوم استان دروغ می‌گویند. آمارهای غلط از تعداد جان‌باختگان می‌دهند. تجهیزات و بیمارستان نداریم، می‌گویند تختها خالی است. اعتراض هم که می‌کنیم، هتاکی می‌کنند» (ایسنا ۲۲تیر۱۴۰۰). رئیس دانشگاه پزشکی زاهدان گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۱۶۷۹نفر کرونا گرفتند تمامی موارد از نوع انگلیسی و دلتا است. وضع فوق بحرانی است» (ایرنا ۲۲تیر۱۴۰۰). حسین زهی نماینده خاش در مجلس ارتجاع گفت: «گزارشهایی که از مدیریت شیوع کرونا در استان می‌دهند با واقعیت تطابق ندارد؛ موارد متعددی داریم که بیمارانی با درگیری ۸۰درصد ریه در بیمارستانها از بستری آنها خودداری شده است» (ایرنا ۲۲تیر۱۴۰۰).

در هرمزگان، تمام بیمارستانها و مراکز درمانی تکمیل شده و تخت خالی وجود ندارد، از طرف دیگر حجم مراجعات زیاد است و حجم ترخیص بیماران بسیار کمتر است و بخشی از بیماران در راهروها بستری شده‌اند (خبرگزاری نیروی قدس ۲۲تیر۱۴۰۰). استاندار گفت: «باید هر چه سریع‌تر بیمارستان صحرایی در بندرعباس برپاشود» (ایسنا ۲۲تیر۱۴۰۰).

 

در قم، رئیس مرکز بهداشت استان گفت: «با توجه به افزایش مبتلایان به کرونا، ۵بیمارستان در خدمت این افراد است. شاهد موج بزرگی از افراد کرونایی در استان خواهیم بود، سرعت انتقال ویروس بیش از چیزی است که افراد توقع دارند و ممکن است دوباره به قله موج برسیم» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۲تیر۱۴۰۰).

 

در کهگیلویه و بویراحمد، رئیس شبکه بهداشت چرام گفت مثبت شدن نمونه‌های آزمایشی در این شهرستان رشد چهار برابری داشته است (ایرنا ۲۲تیر۱۴۰۰).

 

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «از روز گذشته ۲۸۹بیمار بستری شدند در حالی‌که طی ۲۴ساعت گذشته ۱۷۴بیمار ترخیص شدند» (خبزگراری حکومتی مهر ۲۲تیر۱۴۰۰).

در فارس، دانشگاه پزشکی شیراز اعلام کرد: «طی ۲۴ساعت گذشته ۳۷۰بیمار بستری شده‌اند که هشدار جدی است. هم اکنون۱۹۳۰بستری داریم که ۱۹۳نفر در وضع وخیم هستند» (خبرگزاری نیروی قدس ۲۲تیر۱۴۰۰).

در یزد، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «در هفته پایانی خرداد مبتلایان هزار نفر بود، هفته گذشته از مرز ۳هزار نفر گذشت و افزایش سه برابری بسیار جدی است» (خبرگزاری نیروی قدس ۲۲تیر۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۲تیر۱۴۰۰ (۱۳ژوئیه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/59e2cfbc-c6b4-4eb0-a765-68e2056909e5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات