728 x 90

خاش: تخریب منازل کپری عشایر بلوچ توسط منابع طبیعی

تخریب منازل کپری
تخریب منازل کپری

ماموران سرکوبگر رژیم آخوندی منازل کپری عشایر بلوچ در شهرستان خاش را تخریب کردند. فعالین بلوچ، ۲۸ اسفند ماه ۹۹، گزارش کردند که ماموران سرکوبگر منابع طبیعی شهرستان خاش، منزل کپری یک شهروند بلوچ عشایر را در روستای پیگل بخش کارواندر را تخریب کرده است.

این اقدام ماموران منابع طبیعی بدون حکم قضایی و به بهانه اینکه زمین ها در منطقه اراضی ملی و منابع طبیعی هستند صورت گرفته که واکنش تند شهروندان بلوچ را به همراه داشته است.

شماری از شهروندان پس از اعلام خبر تخریب آلونک و منازل کپری این عشایر به محل مورد نظر آمده و برای کمک و ساخت سرپناه دست به کار شدند.

در ماه‌های گذشته نیز بسیاری از زمینهای روستاهای شهرستان کنارک و چابهار از جمله چادران، میرآباد، رمین، وشنام، محله جنگلوک و ... توسط ارگان های سپاه و ارتش پس از تخریب منازل نیز مصادره شده اند. پیشتر نیز در تاریخ ۲۳ اسفند ماه ۹۹، منازل مسکونی اهالی روستای کورسر کنارک نیز توسط نیروی هوایی سپاه بدون حکم قضایی تخریب شده بودند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b7c67eb0-6ab0-4210-9868-9004e87732c8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات