728 x 90

حضور گسترده مردم بوکان در مراسم خاکسپاری «محمد حاجی رسول‌پور» با شعار شهید نمی‌میرد

حضور گسترده مردم بوکان در مراسم خاکسپاری «محمد حاجی رسول‌پور»
حضور گسترده مردم بوکان در مراسم خاکسپاری «محمد حاجی رسول‌پور»

محمد حاجی رسول‌پور اهل بوکان که توسط پاسداران و دژخیمان خامنه‌ای بازداشت و شکنجه شده بود، در پی شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد. محمد حاجی رسول‌پور از ۲۲ آذرماه در کما رفته و به بیمارستان منتقل شده بود. بامداد ۲۸آذر در بیمارستان "قلی‌پور" در شهر بوکان جان باخت.

محمد حاجی‌ رسول‌پور روز شنبه نهم مهر بازداشت و ۲۵ مهر با قرار وثیقه به طور موقت آزاد شد؛ اما روز چهارشنبه دوم آذر با یورش مامواران به مغازه‌اش در بوکان بار دیگر دستگیر شد. خانواده‌ او در پاسخ به پیگیری‌های خود با این جواب مواجه شدند که او برای مدتی مهمان زندان بوکان است.

محمد حاجی‌ ‌رسول‌پور ۲۰ روز پس از دستگیری مجدد، در اثر شدت جراحت‌های ناشی از شکنجه به کما رفت. یکی از نزدیکان این زندانی سیاسی گفت: «روز سه‌شنبه ۲۲ آذر با خانواده تماس گرفتند و به آنان گفتند که برای آزادی محمد حاجی‌ رسول‌پور با وثیقه ۵۰۰میلیون تومانی مراجعه کنند؛ اما وقتی خانواده به زندان مراجعه کردند، محمد به کما رفته بود و ماموران او را روی یک ویلچر به آنان تحویل دادند.»

خانواده محمد حاجی‌ رسول‌پور او را به بیمارستان منتقل و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری کردند اما این زندانی سیاسی پنج روز بعد در بیمارستان درگذشت.(هه‌نگاو ۲۸آذر)

بوکان حضور گسترده مردم در مراسم خاکسپاری شهید قیام محمد حاجی رسول‌پور با شعار شهید نمی‌میرد - ۲۸آذ

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/67256820-6c28-4caf-82ac-2f0b7ce5ddf3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات