728 x 90

جریان المستقبل لبنان نسبت به بازگشت مجدد ترورهای زنجیره‌یی هشدار داد

سعد حریری
سعد حریری

سعد الحریری نخست‌وزیر لبنان روز پنجشنبه ۱۶بهمن، ترور لقمان سلیم فعال سیاسی لبنانی مخالف حزب‌الله لبنان، را بخشی از یک زنجیره ترور در این کشور دانست.
ترور لقمان سلیم منتقد لبنانی که به مخالفت با حزب‌الله لبنان معروف بود، جامعه لبنان را در شوک فرو برد. سعد حریری نخست‌وزیر این کشور، این ترور را به‌شدت محکوم کرد و آن را بخشی از یک زنجیره ترور دانست. وی در توئیتر خود نوشت این ترور جدای از ترورهای قبلی نیست و لقمان سلیم بیش از هر کس دیگری در زمینه مشخص کردن طرف‌هایی که برای وطن خطرآفرین هستند، شفاف بود.
العربیه ۱۷بهمن نوشت: نخست‌وزیر لبنان در توصیف لقمان سلیم نوشت: نه سازش کرد و نه عقب‌نشینی. او جان پاک خود را فدای لبنان کرد، و ما و همه سیاستمداران به نبرد برای آزادی ادامه خواهیم داد. محکوم کردن این ترور کافی نیست و باید برای متوقف کردن ماشین آدم‌کشی، مجرمان را شناسایی کرد.

این محقق و فعال لبنانی، بعدازظهر روز گذشته به‌صورت مرموزی در منطقه تحت کنترل حزب‌الله لبنان ناپدید شد، و روز پنجشنبه ۱۶بهمن جسد این نویسنده در همان منطقه، پیدا شد. جسد به خون آغشته وی در حالی که در خودرویش پیدا شد که قاتلان دو گلوله به سرش شلیک کرده بودند.
جریان المستقبل نسبت به بازگشت مجدد ترورهای زنجیره‌یی و قتل فعالان سیاسی و نویسندگان، هشدار داده و از مقامات ذی‌صلاح دولت لبنان خواست تا در اسرع وقت حقیقت پشت‌پرده این جنایت را روشن کرده و عاملان جنایت را معرفی نمایند.

شایان ذکر است لقمان سلیم پیش‌تر به‌خاطر انتقادهای سیاسی از حزب‌الله و جنبش امل دو حزب وابسته به رژیم ایران، بارها از سوی طرفداران این دو حزب تهدید شده بود تا جایی که سال گذشته هنگام قیام مردم لبنان علیه فساد که حزب‌الله یکی از طرف‌های فساد تلقی می‌شد، طرفداران این دو حزب وابسته به رژیم ایران وارد باغ خانه لقمان سلیم شده و پیامی تهدیدآمیز برای او به جای گذاشتند. آنها به او گفته بودند که با سلاح مجهز به صداخفه‌کن گلوله وارد مغز او خواهند کرد و این نویسنده لبنانی پس از این تهدید با صدور بیانیه‌یی مسئولیت هر گونه اتفاقی از قبیل ترور یا غیره برای خود را به عهده حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله و نبیه بری رهبر جنبش امل دانست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/91d93737-beea-4ec2-a056-3d71d1f85ebf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات