728 x 90

جان بولتون: فشار علیه رژیم ایران افزایش خواهد یافت

جان بولتون
جان بولتون

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا روز سه‌شنبه ۲۵ دی۹۷ طی پیامی گفت: ‌«آرشیو اتمی رژیم ایران نشانه‌یی قوی از این است که این رژیم به‌طور عمد اطلاعاتی ناقص و جعلی در اختیار آژانس قرار داد.

اقدام دونالد ترامپ در پایان دادن به توافق هولناک اتمی رژیم ایران کار درستی بود.

فشار علیه این رژیم جهت پایان دادن به اهداف اتمی‌اش افزایش خواهد یافت.

جان بولتون به همراه این توئیت لینکی را منتشر کرد که حاوی اطلاعاتی از «فعالیت‌های سری هسته‌یی رژیم ایران» است.

در ماه مه ۲۰۱۸، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا، خروج کشورش را از توافق هسته‌یی و از سرگیری تحریم‌های اتمی علیه رژیم ایران را اعلام کرد.

او توافق منعقد شده در سال ۲۰۱۸ را «ناقص» و «بدترین توافق ممکن» توصیف کرده و خواهان مذاکره برای توافقی جدید است.

برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، سال ۲۰۱۵ طی مذاکره میان رژیم ایران و گروه ۱+۵به دست آمد. این گروه را آمریکا، انگلستان، فرانسه، روسیه و چین، پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل ‌متحد به‌علاوه آلمان تشکیل می‌دهند.

بر اساس این توافق، در مقابل محدود شدن برنامه اتمی رژیم ایران، تحریم‌های اعمال شده علیه این رژیم به‌خاطر این برنامه، لغو یا تعلیق شد.

هر چند توافق هسته‌یی با خروج آمریکا لغو نشد و دیگر کشورها بر پایبندی به آن تأکید دارند، اما تحریم‌های ایالات متحده باعث شد دهها شرکت خارجی از جمله شرکتهای اروپایی و آسیایی از بازار ایران خارج شوند. بانک مرکزی و صنعت و همچنین نفت حمل‌ و نقل ایران نیز تحت تحریم قرار دارند.

 

بیشتر بخوانید

جان بولتون خطاب به رژیم ایران:‌ اگر به تقلب و فریب ادامه دهید، باید هزینه جهنمی آن را بپردازید

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا در سخنرانی خود در اجلاس سالانه اتحاد علیه ایران اتمی به رژیم ایران هشدار داد:‌ رژیم آدمکش ایران و حامیان آن اگر رفتارشان را عوض نکنند با پیامدهای جدی روبه‌رو خواهند شد، اگر به دروغ گفتن، تقلب و فریب دادن ادامه دهید، باید هزینه جهنمی آن را بپردازید.

 

خبرگزاری رویتر ۴مهر۹۷

جان بولتون روز سه‌شنبه طرح اتحادیه اروپا برای یک نظام پرداخت ویژه جهت دور زدن تحریم‌های ایالات متحده را رد کرد و به سیستم پرداخت جهانی سوئیفت SWIFT فشار آورد تا معاملاتش با رژیم ایران را مجدداً مورد بررسی قرار دهد...

بولتون همچنین گفت ایالات متحده در اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه رژیم ایران «تهاجمی و ثابت قدم»‌ خواهد بود...

 

جان بولتون در مورد تجارت با رژیم ایران هشدار داد: ما قصد نداریم اجازه دهیم اروپا یا هیچ‌کس دیگری تحریمهای ما را دور بزند.

بولتون همچنین گفت ایالات متحده انتظار دارد که خریداران نفت ایران واردات نفت خود از ایران را تا ۴نوامبر به صفر برسانند...

او افزود کسانی که بعد از روز ۴ نوامبر به تجارت با ایران ادامه می‌دهند باید منتظر "پیامدهای ناگواری" باشند.

آمریکا در این روز باقی تحریمهای معلق شده بر اساس برجام را احیا خواهد کرد که شامل صادرات نفتی می‌شود.

 

جان بولتون:‌ روزهای مصونیت رژیم تهران تمام شده است

جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مورد "پیامدهای ناگوار" ادامه تجارت با ایران هشدار داد.

او گفت: «روزهای مصونیت تهران و مشوقان آن تمام شده است. رژیم آدمکش ایران و حامیان آن با پیامدهای جدی روبه‌رو خواهند شد اگر رفتارشان را عوض نکنند. بگذارید پیام امروز من روشن باشد: ما شما را زیر نظر داریم، و سراغ شما خواهیم آمد.

جان بولتون در هشداری به رژیم ایران گفت: "به گفته ملاها در تهران، ما شیطان بزرگ هستیم.... برای همین تصور می‌کنم که مرا جدی خواهند گرفت وقتی می‌گویم: اگر علیه ما، متحدان ما، یا شرکای ما اقدام کنید؛ اگر به شهروندان ما آسیب برسانید؛ اگر به دروغ گفتن، تقلب و فریب دادن ادامه دهید، باید هزینه جهنمی آن را بپردازید."

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4fc9091a-85ad-4456-a5c0-dc80f487a2dd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات