728 x 90

اداره حراست قانون اساسی آلمان: اپوزیسیون ایران در کانون توجه وزارت اطلاعات

خنثی شدن توطئه تروریستی رژیم ایران علیه گردهمایی مقاومت در پاریس
خنثی شدن توطئه تروریستی رژیم ایران علیه گردهمایی مقاومت در پاریس

ادارهٔ فدرال حراست از قانون اساسی آلمان در گزارش سالانه جدید خود، درباره فعالیتهای جاسوسی و حملات سایبری رژیم آخوندی حاکم بر ایران در سال ۲۰۱۷ ضمن تأکید بر این‌که مخالفان رژیم هم‌چنان در کانون توجه فعالیت‌های وزارت اطلاعات هستند، نوشت: بسیاری از حملات سایبری صورت‌گرفته در سال ۲۰۱۷ علیه نهادهای آلمانی نیز به (رژیم) ایران راه می‌برد. اهدافی که به‌طور خاص مورد حمله (سایبری رژیم ایران) قرار گرفته‌اند، در حوزه ادارات و دولت، مخالفان رژیم ایران، سازمانهای حقوق بشری، حوزه علوم و تحقیقات و همچنین اقتصاد با تمرکز بر موضوعات هوا و فضا، تسلیحات و پتروشیمی هستند.

این گزارش می‌افزاید: وزارت اطلاعات (رژیم ایران) برای جمع‌آوری اطلاعات از طریق سلسله عملیات‌ اطلاعاتی و با مشارکت شعبه‌های وزارت اطلاعات مستقر در نمایندگی‌های دیپلماتیک در محل و یا از طریق عملیات اطلاعاتی هدایت‌شده از تهران و به‌طور خاص از مقر مرکزی وزارت اطلاعات در آنجا اقدام می‌کند.

 

استفاده وزارت اطلاعات از مسافرتهای شغلی و خانوادگی به ایران

در گزارش ادارهٔ فدرال حراست از قانون اساسی آلمان همچنین آمده است، سرویس اطلاعات رژیم ایران در شروعِ کارِ جاسوسی خود، به‌ویژه از مسافرت‌های شغلی و یا خانوادگی افراد به ایران استفاده می‌کند و این افراد به‌سختی می‌توانند از دسترسی وزارت اطلاعات بگریزند.

این گزارش اضافه می‌کند: شعبه وزارت اطلاعات مستقر در سفارت (رژیم) ایران در برلین، نقش مهمی در جاسوسی توسط سرویس مخفی دارد. از جمله وظایف این شعبه، حمایت از فعالیت‌های اطلاعاتی است که از مرکز (آن در تهران) هدایت می‌شود. به موازات وزارت اطلاعات، نیروی قدس نیز در آلمان فعال است.

اداره حراست از قانون اساسی آلمان همچنین تأکید می‌کند: «سرویس‌های اطلاعاتیِ (رژیم ایران)، یک ابزار محوری در دست سران سیاسی حکومت ایران برای تضمین حاکمیت آن است. بر این اساس اپوزیسیون ایران هم‌چنان در کانون توجه فعالیت‌های وزارت اطلاعات قرار دارد».

 

بیشتر بخوانید:

گزارش اطلاعاتی امسال آلمان حاوی نکات بسیار مهمی است از جمله:

  • سرویسهای مخفی رژیم ایران از زمان تأسیس، ابزار محوری اعمال قدرت سیاسی و رهبری مذهبی می‌باشد.
  • این گزارش تأکید می‌کند که مهمترین مأموریت و اصلی‌ترین هدف فعالیت‌های جاسوسی رژیم در آلمان، سرکوب اپوزیسیون ایران است.
  • گزارش تأکید دارد که در کانون فعالیت‌های جاسوسی رژیم، اقدام بر ضد مجاهدین و شورای ملی مقاومت ایران قرار دارد و این را هم در ۲مؤلفه محوربندی می‌کند:

یکم: جاسوسی و شناسایی عناصر مقاومت ایران

دوم: کسب اطلاعات و جمع‌آوری «داده‌های گوناگون» درباره ایرانیانی که مورد شناسایی قرار گرفته‌اند

  • گزارش تصریح می‌کند بخشی از این فعالیتها مستقیماًًً از وزارت اطلاعات رژیم در داخل ایران هدایت می‌شود و بخشی هم از طریق ایستگاههای اطلاعاتی رژیم در نمایندگی‌های دیپلماتیک و کنسولگریهای این رژیم در خارج کشور، هدایت و کنترل می‌گردد. امری که سال‌ها پیش از این توسط مقاومت ایران با سند و مدرک کافی افشا شده.

 

فاکس‌ نیوز، درباره گزارش سالانه ادارهٔ حفاظت از قانون اساسی ایالت بادن-وورتمبرگ آلمان، نوشت: «اطلاعات آلمان می‌گوید، (رژیم) ایران هم‌چنان به‌دنبال کسب تکنولوژی برای تسلیحات کشتار جمعی است... ادارهٔ اطلاعات ایالات بادن-وورتمبرگ، فاش کرد که... رژیم ایران تلاش خود را برای کسب تکنولوژی و علوم مربوط به تولید تسلیحات کشتار جمعی را متوقف نکرده است.... همچنین در این گزارش تأکید شده است: «نظارت و مقابله با تلاش‌های مربوط به تکثیر... (رژیم) ایران از مأموریت‌های مهم ضداطلاعاتی» در بادن-وورتمبرگ در سال ۲۰۱۷بوده است... مقامهای اطلاعاتی بادن-وورتمبرگ گفتند که آنها، «اطلاعات گسترده‌یی را درباره فعالیت‌های آژانس‌های جاسوسی (رژیم) ایران» گردآوری کرده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4c5473df-458c-49ab-9f77-01a3e92e9ab4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات