728 x 90

تلاش وزیر کار دولت رئیسی برای جازدن حداقل دستمزد دریافتی ماهانه کارگران به‌جای حداقل دستمزد پایه در سال۱۴۰۱

دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱
دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱

وزیر کار دولت رئیسی جلاد، فریبکارانه تلاش کرد حداقل دستمزد دریافتی ماهانه کارگران را به‌جای حداقل دستمزد پایه در سال۱۴۰۱ جا بزند تا رشد ۵۷ و ۴دهم درصدی اعلام و آب را برای تشدید چپاولگریهای آخوندها، گل‌آلود کند. وی گفت:

برای حداقل مزد ماهانه برای سال آینده یک رشد ۵۷ و ۴دهم درصدی ما داریم که الحمدلله نمایندگان کارگران و کارفرمایان به توافق رسیدند. من چند تا عدد رو عرض بکنم که در رابطه با حداقل دستمزد دریافتی ماهانه یک کارگر با دو فرزند، این عدد به ۶میلیون و ۷۲۵هزار تومن رسیده، این عدد سال گذشته ۴میلیون و ۳۷۶هزار تومن بود، یعنی ۵۳ و ۷دهم درصد این عدد افزایش داشته.

جدای از تناقضات آماری در اظهارات وزیر ضدکارگر دولت رئیسی جلاد، طبق قانون خود رژیم مرجع اعلام حداقل دستمزد، شورای عالی کار است و نه وزیر کار. هم‌چنین وی به جای اعلام حداقل دستمزد پایه، می‌خواهد دستمزد دریافتی را به جای دستمزد پایه جا بزند.

شایان توجه است که حداقل دستمزد اعلام شده توسط وزیر رئیسی جلاد حتی با درخواست تشکلهای کارگری حکومتی که ۹میلیون تومان است، فاصلهٔ زیادی دارد و نصف خط فقر است. منابع حکومتی خط فقر را ۱۲میلیون تومان ارزیابی می‌کنند (تلویزیون شبکه خبر رژیم ۱۹اسفند).

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3ece44ab-91c2-4e9f-9ed8-dbddb8233079"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات