728 x 90

تعیین جایزه ۱۰میلیون دلاری برای یکی از جانشینان قاسم سلیمانی

تعیین جایزه ۱۰میلیون دلاری برای محمد کوثرانی
تعیین جایزه ۱۰میلیون دلاری برای محمد کوثرانی

وزارت‌خارجه آمریکا روز ۲۲فروردین برای پیگرد یکی از جانشینان سردژخیم قاسم سلیمانی در عراق که امور مربوط به شبه‌نظامیان نیروی تروریستی قدس را هماهنگ می‌کرد، یک جایزه ۱۰میلیون دلاری تعیین و اعلام کرد.

 

وزارت‌خارجه آمریکا برای این پیگرد نوشت: این جایزه برای اطلاعات در مورد فعالیت‌ها، شبکه‌ها و وابستگان به محمد کوثرانی یک فرمانده نظامی ارشد حزب‌الله لبنان است که بعد از کشته شدن قاسم سلیمانی در ماه ژانویه بخشی از کارهای هماهنگی سیاسی گروه‌های شبه‌نظامی هم‌سو با رژیم ایران را که سابقاً قاسم سلیمانی آن را سازماندهی می‌کرد، به عهده گرفته است.

 

بیانیه وزارت‌خارجه آمریکا می‌افزاید: کوثرانی در این موضع مسئولیت اقدامات گروههایی را که خارج از کنترل دولت عراق عمل می‌کنند تسهیل می‌کند. این گروهها به‌صورت خشونت‌باری اعتراضات را سرکوب کردند، به نمایندگی دیپلماتیک کشورهای خارجی حمله کردند و در فعالیت‌های گسترده جرایم سازمان‌یافته دست دارند. کوثرانی هم‌چنین تلاشها برای آموزش، پول، حمایت سیاسی و لجستیک برای گروه‌های شبه‌نظامی در عراق، را پیش می‌برد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bc0fe67e-7892-42c8-ba1f-8fe3a5e20d03"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات