728 x 90

تصادفات جاده‌ای تحت حاکمیت آخوندها

مرگ خاموش هزاران ایرانی و مصدوم و معلول شدن صدها هزار نفر دیگر در سال...

شبکه ۱ تلویزیون رژیم ۱۳مهر ۹۷: «بر اساس آمار از ابتدای سال متأسفانه ۷۰۰۰شهروند در تصادفات رانندگی جان‌باخته‌اند... روزانه ۴۴کشته و ۹۰۰مجروح... از سال ۱۳۸۴ تاکنون بیش از ۴میلیون نفر در حوادث رانندگی مجروح و ۲۷۷هزار نفر کشته شدند».

‌ روزانه ۴۴کشته، سالانه بیش از ۱۶هزار نفر جان‌باخته، معادل سقوط بیش از ۱۶۰هواپیمای بویینگ ام‌بی.

شاید تراژیک‌تر باشد اگر بشنویم هفته‌یی بیش از ۳هواپیما با ۱۰۰مسافر سقوط کند، چنین اتفاقی در هر کشوری یک بحران سیاسی اجتماعی را در پی خواهد داشت، اما مقامات و کارگزاران رژیم ککشان هم نمی‌گزد.

بنا‌ به گفته‌ٔ برخی کارشناسان رژیم جاده‌های ایران به اندازه‌ٔ جنگ ایران و عراق کشته می‌گیرد، دلیل این‌همه کشته و مجروح چیست؟

شبکه خبر رژیم ۳۰شهریور ۹۷: «به گفته پلیس خستگی و خواب آلودگی، بی‌توجهی جلو و سرعت و سبقت غیرمجاز هم‌چنان علل اصلی سوانح رانندگی است».

عوامل پلیس تلاش می‌کنند رانندگان را مقصر جلوه دهند، شاید ایرانیان، رانندگی خوب بلد نیستند!

آیا چنین چیزی واقعی است؟ یکی از مهره‌های رژیم تلاش می‌کند از بیان عوامل ایجاد تصادف در ایران بگذرد؛ شبکه ۲ تلویزیون رژیم گفتگوی ویژه ۲۱مهر ۹۷: «عامری: آیا چه عواملی بوده که جاش تو تلویزیون نیست ما بخوایم بحث کنیم... ما یه چیزی می‌طلبه که ما نداریم تو مملکت خود سردار مستحضرند سازمان حمل‌ونقل و ما می‌تونیم بگردیم دنبال این و علت تامه رو کشف کنیم».

‌ در تصادف ۳عنصر جاده، خودرو و عامل انسانی سهیم هستند، در این بین عامل جاده‌ای مهمترین عامل است و این در حالی است که جاده‌های ایران استاندارد جهانی را ندارند. یکی از مهره‌های رژیم چنین اعتراف می‌کند:

شبکه ۳ تلویزیون رژیم ۳۰مرداد ۹۷: «مهری رئیس پلیس: امروز که خدمتتون هستیم ۳۴۰۰نقطه‌ٔ حادثه‌خیز در برون شهرها داریم و ۲هزار نقطه هم در درون شهرها حدوداً میشه ۵۴۰۰».

عامل دیگر در تصادفات خودروهاست. تولید میلیونها دستگاه خودروی ناایمن و غیراستاندارد توسط رژیم یکی از مهمترین عوامل افزایش تلفات جاده‌ای است، به‌عنوان نمونه خودروی پراید در بین مردم به‌عنوان تابوت متحرک شناخته می‌شود، در تصادف این خودرو با شتر متأسفأنه سرنشینان پراید جان می‌باختند اما شتر زنده ‌ماند.

استفاده از خودروهای فرسوده نیز تاثیر عامل خودرو در تلفات را بالا می‌برد. شهروندان کشوری که دومین و سومین ذخایر نفت و گاز جهان را دارند به‌دلیل فقر و تنگدستی ناشی از حاکمیت آخوندها مجبورند به استفاده از خوروهای فرسوده و از دور خارج تن بدهند.

در ایران آخوندزده ۷درصد تولید ناخالص داخلی، یعنی معادل ۳۱میلیار ددلار، صرف هزینه‌های تصادفات می‌شود این در حالی است که بودجه عمرانی کشور در یک سال ۹میلیارد دلار است، یعنی هزینه‌ تصادفات نزدیک به ۳.۵برابر بودجه عمرانی کشور است.

در سالیان اخیر ایران تحت حاکمیت آخوندی از نظر تصادفات ناایمن رانندگی در بین ۱۹۰کشور جهان، رتبه ۱۸۹ را به‌ خود اختصاص داده و از این جهت، تنها کشور سیرالئون در غرب قاره آفریقا است که وضعیت نامناسب‌تری نسبت به ایران داشته است.

در مقایسه با برخی از کشورهای آسیایی می‌توان گفت میزان تلفات تصادفات رانندگی در ایران ۲۵برابر ژاپن و ۲برابر ترکیه است.

در انگلستان با وجود این‌که تا ۳برابر بیشتر از ایران خودرو وجود دارد، میزان بروز تصادفات تا ۳۲برابر کمتر است. آیا این میزان تصادف می‌تواند طبیعی و تقصیر رانندگان باشد؟

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0924dd01-270d-4ea4-ad80-0e6ef3b69f31"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات