728 x 90

رویترز: اسراییل و حماس اولین آتش‌بس در جنگ غزه را آغاز کردند

خان یونس در نوار غزه
خان یونس در نوار غزه

خبرگزاری رویترز روز سوم آذر نوشت: اسراییل و حماس اولین آتش‌بس در جنگ غزه را آغاز کردند.
اسرائیل و حماس از روز جمعه آتش‌بس چهار روزه را آغاز کردند و شبه‌نظامیان قرار است در جنگ نزدیک به هفت هفته‌یی ۱۳زن و کودک اسراییلی را در اواخر روز آزاد کنند و کمک‌ها به منطقه محاصره شده غزه، در اولین وقفه سرازیر شود.

آتش‌بس در ساعت ۷صبح (۰۵۰۰ به وقت گرینویچ ۶بوقت اروپا) آغاز شد که شامل آتش‌بس جامع در شمال و جنوب غزه بود و به‌دنبال آن قرار بود برخی از بیش از ۲۰۰گروگانی که حماس در حمله ۷ اکتبر در داخل اسراییل گروگان گرفته بودند آزاد شود.

میانجیها در قطر گفتند قرار بود در عوض تعدادی از اسرای فلسطینی که در زندانهای اسراییل نگهداری می‌شدند آزاد شوند.

درگیریها در ساعات منتهی به آتش‌بس ادامه داشت و مقامات داخل منطقه تحت کنترل حماس گفتند که بیمارستانی در شهر غزه در میان اهداف بمباران شده بود.

هر دو طرف هم‌چنین اعلام کردند که توقف موقت قبل از شروع مجدد درگیری خواهد بود. کمکهای اضافی به غزه سرازیر می‌شود و اولین گروگانها، از جمله زنان مسن، در ساعت ۴ بعدازظهر آزاد می‌شوند.

ماجد الانصاری سخنگوی وزارت امور خارجه قطر در دوحه گفت که در ساعت ۱۴: ۰۰ به وقت گرینویچ، تعداد کل طی چهار روز به ۵۰مورد افزایش یافته است.

مصر اعلام کرد که با آغاز آتش‌بس روزانه ۱۳۰هزار لیتر گازوییل و چهار کامیون گاز به غزه ارسال می‌شود و روزانه ۲۰۰کامیون کمک به غزه وارد می‌شود.

 

 

خبرگزاری فرانسه: آتش‌بس موقت ۴روزه بین حماس و اسراییل اجرایی شد

خبرگزاری فرانسه بامداد امروز خبر داد: آتش‌بس موقت چهار روزه در جنگ اسراییل و حماس از روز جمعه اجرایی شد. به‌گفته میانجیگران قطری، انتظار می‌رود در روز جمعه، ۱۳گروگانی که در غزه نگهداری می‌شوند، آزاد شوند. انتظار می‌رود در طول چهار روز، حداقل ۵۰ گروگان آزاد شوند که تخمین زده می‌شود ۱۹۰ گروگان در دست گروه‌های شبه‌نظامی فلسطین باقی بماند.

در همین حال انتظار می‌رود ۱۵۰زندانی فلسطینی آزاد شوند

دولت مصر نیز اعلام کرد گروگانهای آزاد شده اسراییل توسط حماس را به دولت اسراییل تحویل می‌دهد

همزمان ارتش اسراییل گفت: در دوران آتش‌بس اجازه نمی‌دهد کسی از جنوب وارد شمال غزه شوند

رئیس ستاد ارتش اسراییل که از غزه بازدید کرده است به سربازان اسراییلی گفت: ما جنگ را پایان نمی‌دهیم. ما تا زمانی که پیروز شویم ادامه خواهیم داد. 

ریاض منصور، سفیر فلسطین در سازمان ملل در شورای امنیت درباره آتش‌بس موقت ۴روزه در غزه گفت: «این نمی‌تواند فقط یک توقف قبل از شروع دوباره کشتار باشد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4e8b72bd-6bfa-4682-ab2f-e34e41b8231a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات