728 x 90

تجمع اعتراضی خانواده‌های کارگران بازنشسته فولاد، کارگران پیمانی نیروگاه رامین اهواز و کارگران شرکتی مخابرات کشور

تجمع اعتراضی خانواده‌های کارگران بازنشسته فولاد
تجمع اعتراضی خانواده‌های کارگران بازنشسته فولاد

تجمع اعتراضی خانواده‌های کارگران بازنشسته فولاد

شماری از خانواده‌های کارگران بازنشسته مشمول حالت اشتغال فولاد، در مقابل ساختمان وزارت کشور شنبه ۱۲مهر تجمع اعتراضی برپا کرده و خواستار رسیدگی به مطالبات مزدی خود شدند.

این معترضان گفتند“ حدود ۲۸۰نفر از خانواده‌های کارگران بازنشسته فولاد هستند که سالهاست مطابق با مصوبه سوم دیماه ۹۱ مجلس حقوق دریافت نمی‌کنند. ”در صورتی‌که“ ماده ۴۰ تأکید دارد حقوق بازنشستگی فولاد مطابق با آخرین حقوق تعیین و هر ساله متناسب با افزایش ضریب حقوق شاغلان دستگاهها اضافه و به شکل تبصره یک عمل شود. در تبصره یک این ماده قانونی نیز آمده؛ حقوق بازنشستگی مشمولان حالت اشتغال مشابه کارکنان همتراز تطبیق و اعمال گردد”.

-تجمع اعتراضی خانواده‌های کارگران بازنشسته فولاد

ادامه تجمع اعتراضی کارگران پیمانی نیروگاه رامین اهواز

روز شنبه ۱۲مهر ماه شماری از کارگران پیمانی نیروگاه رامین اهواز در اعتراض به فروش سهام این نیروگاه نبود امنیت شغلی برای بار دوم دست به تجمع زدند.

قابل ذکر است این کارگران ۷مهرماه نیز دست به تجمع زده و نسبت به تصمیم دولت برای واگذاری سهام این مجموعه نیروگاهی به بخش خصوصی اعتراض کرده بودند.

کارگران معترض خواستار این هستند که قبل از واگذاری، امنیت شغلی کارگران پیمانی را تضمین شود.

شایان ذکر است قرار است به زودی ۴۹ درصد از سهام نیروگاه رامین در بورس عرضه شود.  کارگران که تعداد آنها ۹۵۰ نفر می باشد می گویند با واگذاری این شرکت به بخش خصوصی امنیت شغلی آنها به خطر خواهد افتاد.

- تجمع_اعتراضی_کارگران_نیروگاه_رامین_اهواز_

تجمع اعتراضی کارگران شرکتی مخابرات کشور

روز شنبه ۱۲ مهرماه، شماری از کارگران شرکتی مخابرات کشور با تجمع مقابل وزارت ارتباطات نسبت به سطح نازل حقوق و همچنین قراردادهای موقت خود تجمع اعتراضی برپا کردند.

کارگران معترض که از کارکنان شرکتی مخابرات ایران در شرکت‌های “خدمات اول”، “شسکام” و شرکت‌های محلی بودند، با در دست داشتن پلاکاردها و همچنین سر دادن شعار “مخابرات حیا کن  حق ما را ادا کن” خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. علاوه بر این، معترضان خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و بازگشت به کار همکاران اخراجی خود شدند.

- تجمع-اعتراضی-کارکنان-شرکتی-مخابرات

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/67cf981e-5aab-45ae-b98d-293e7cb7b2a8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات