728 x 90

بوق پیروزی در حضیض ضعف و انزوا

بوق پیروزی در حضیض ضعف و انزوا
بوق پیروزی در حضیض ضعف و انزوا

در جریان سفر آخوند روحانی به نیویورک، رسانه‌های باندش یک‌صدا دم گرفته بودند که آمریکا در انزوا قرار گرفت و روحانی برنده بود و این تبلیغات هم‌چنان ادامه دارد.

رژیم با این تبلیغات دروغین چه مشکلی را می‌خواهد حل کند؟ و نیاز رژیم برای این جعل و ادعا از کجا ناشی می‌شود؟

تیترهای برخی روزنامه‌های ۸مهر ۹۷ که حکایت از نیاز رژیم به هیاهوی پیروزی دارد چنین است:

جمهوری اسلامی:‌ «دفاع تمام‌قد آلمان، چین و روسیه از اجرایی‌شدن برجام».

اطلاعات: ظریف: «سیاست آمریکا در مقابله با ایران یقینا شکست می‌خورد».

آرمان: «یورو و این بار لیر برای مقابله با دلار».

اما این ادعاها بلافاصله با اعترافات معکوس رسانه‌های حکومتی رنگ می‌بازند:

روزنامه وطن امروز با اشاره به جلسه اعلام‌نشده ملاقات روحانی با «۲۵تن از نخبگان سیاست خارجی آمریکا» نوشته است: «روحانی بیشتر از عمل کردن، سخنرانی می‌کند، چون منتظر معجزه است، آن هم معجزه‌ای که نه از آسمان هر جایی، که قرار است مشخصاً از آسمان کاخ سفید، کنگره و سنای آمریکا نازل شود». این روزنامه باند خامنه‌ای سپس ناخواسته به نیاز روحانی و تمامیت نظام برای دمیدن در این ادعا اذعان کرده و نوشته است: «اگر هم، چنان معجزه‌ای رخ ندهد، باز سخنرانی می‌کنیم و می‌گوییم: «ما آمریکا را منزوی کرده‌ایم».(وطن امروز ۸مهر ۹۷)

منابع همسو با باند روحانی اما روی هدفهای مهم‌تری دست می‌گذارند که باند روحانی در پشت ادعای منزوی کردن آمریکا آن‌را دنبال می‌کند.

روزنامه آرمان ۸مهر ۹۷ به‌نقل از الشرق‌الأوسط به مذاکرات رژیم با طرف‌حسابهای برجامی‌اش اشاره کرده و به‌نقل از یک مقام فرانسوی نوشته است‌: «خلاصه پیام اروپایی‌ها به مقامات ایران این است: پایبندی شما به توافق هسته‌یی هدیه‌ای نیست که به ما می‌دهید بلکه این به نفع شماست. توافق به تنهایی برای حفظ همکاری بین‌المللی با شما کافی نیست. زیرا جهان تغییر کرده است. شما باید برای تکمیل آن(توافق)، با ورود به مذاکرات بر اساس بند‌های چهارگانه موافقت کنید». آرمان در ادامه افزوده است: «پیشنهاد فرانسوی-اروپایی مزبور، تنها پیشنهاد ممکن برای جلوگیری از تقابل با آمریکا است».

از نوشته این روزنامه باند روحانی چنین برمی‌آید که ادعای منزوی کردن آمریکا، پوششی برای هموار کردن مسیر زهرخوران و فریب دلواپسان است.

چون حتی کارگزاران روحانی هم به‌صراحت به موضع پایین آن در تعادل‌قوای جهانی اذعان می‌کنند.

واعظی رئیس‌دفتر روحانی در مصاحبه با تلویزیون رژیم ۷مهر ۹۷ اذعان می‌کند: «ما یک واقعیتی را باید قبول بکنیم و آن این هستش که آمریکا به‌دلیل این‌که یک اقتصاد برتر هم هست در دنیا بالاخره فشارهایی را هم دارد بر ما می‌آورد».

سایت بهار از باند روحانی هم در ضرورت یافتن مسیر بقای حاکمیت زیر سقف آمریکا خاطرنشان می‌کند: «اتفاق جالب که در حال رخ دادن است صف کشیدن مقامات کشورهایی که «دوست ایران» تصور می‌شوند برای ملاقات و مذاکره با ‌ترامپ است. از نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا تا کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، از اردوغان، رئیس‌جمهور «کشور دوست و برادر» ایران یعنی‌ ترکیه تا پوتین، رئیس‌جمهور کشوری که «متحد استراتژیک» ایران خوانده می‌شود».(سایت بهار ۸مهر ۹۷)

اکنون جای این سؤال است که نظام با این تبلیغات دروغین چه مشکلی را می‌خواهد حل بکند؟ و نیاز آن برای این جعل و ادعا از کجا ناشی می‌شود؟

واقعیت این است که این هیاهو و تبلیغات رسانه‌های همسو با باند روحانی ناشی از دست خالی روحانی در این سفر است. زیرا روحانی در این سفر نتوانست به هیچ دست‌آورد مهمی که بتواند با خروج آمریکا از برجام و تحریم‌های آینده آن کشور در آبان‌ماه مقابله کند، نایل نیامد.

حرف‌هایی هم که طرف‌حساب‌ها در زمینه برجام به او گفتند، در عداد اظهاراتی است که آنها در این چند ماهه بعد از خروج آمریکا از برجام، کرده‌اند و موضوع جدیدی در آنها نیست که بتواند تعادل‌قوا را به‌نفع آن بچرخاند و با خروج آمریکا از برجام و تحریم‌های آینده آن کشور علیه آن مقابله کند.

بنابراین اگر رسانه‌ها و مهر‌ه‌های باند روحانی این مواضع تکراری را مستمسک به‌اصطلاح برنده‌بودن روحانی و دست‌آورد سفر پربارش به نیویورک نکنند! در توجیه این سفر بی‌حاصل که نتیجه آن «‌تقریبا هیچ»، است چه چیزی را باید مستمسک کنند و به خورد نیروهای نظام در پایین حاکمیت بدهند.

بر اساس این دستآورد «‌تقریبا هیچ» برای سفر آخوند حسن روحانی است که محمود واعظی، رئیس‌دفتر او، به‌ناگزیر مجبور به اعتراف شده است که دست‌آخر این حکومت آخوندی است که در منگنه فشار آمریکا قرار می‌گیرد و راه خروجی از آن‌را هم ندارد.

در این رابطه است که به نیروها و مهره‌های آن توصیه می‌کند واقع‌گرا باشند زیرا از فشارهای آینده آمریکا در آینده هم گریزی نیست.

بر اساس این واقعیت است که تیترهای آن‌چنانی که به آنها اشاره شد رنگ می‌بازد و جایش را به واقعیتی دیگر می‌دهد که آن رسانه حکومتی(آرمان) با استناد به‌ نوشته شرق‌الاوسط و به‌نقل از یک مقام فرانسوی طرف‌حساب رژیم اذعان می‌کند، کشورهای اروپایی به آن می‌گویند نه تنها در پایبندی به برجام گلی به‌سر آنها نزده است، بلکه این وظیفه‌ آن است و تازه باید «با ورود به مذاکرات بر اساس بندهای چهارگانه(بخوانید بندهای چهارگانه جام‌زهری) موافقت کند. در این صورت است که ممکن است این امر از تقابل با آمریکا جلوگیری کند.

حرف آمریکا هم با نظام آخوندی این است که علاوه بر خوردن زهر بیشتر در زمینه اتمی، در زمینه سیاست‌های منطقه‌ای، موشکی نیز باید زهر بخورد و به شرایط جامعه بین‌المللی و کشورهای منطقه‌یی گردن بسپارد و سرجایش بنشیند...

پذیرش این شروط نیز برای آن به‌مثابه نوشیدن جام‌زهر‌های پیاپی و درگیرشدن هر چه بیشتر با اعتراضات و قیامهای مردمی با حمایت کانونهای شورشی و مقاومت سازمان‌یافته از این قیام‌ها است، موضوعی که سردمداران آن به‌ویژه علی خامنه‌ای از آن به‌غایت هراسان هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0ee526da-b16f-4625-b5f0-80f4c7f14e87"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات