728 x 90

بروز ضعف و استیصال نظام

سخن روز
سخن روز

پس از اظهارات جواد ظریف، وزیر خارجهٔ دولت روحانی، در مورد رواج پولشویی‌های هزاران میلیاردی در رژیم، اظهارات صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی در مصاحبه با یورو نیوز که در آن به تأثیر تحریمها اعتراف کرده بود هم جنجال‌آفرین شده است. علاوه بر حملات رسانه‌های باند ولی‌فقیه به این دو، نمایش جمعهٔ هفته‌ای که گذشت(۹آذر ۹۷) نیز محل بروز خشم و آه و فغان این باند در قبال این اعترافات بود تا جایی‌که هر کدام از تعزیه‌گردانان نمایش جمعه حکومتی در شهرهای مختلف بخشی از صبحت‌هایشان را صرف به چوب بستن عوامل باند مقابل کرده و تا «نفهم» خواندن همدستان دولتی‌ خودشان هم پیش رفتند.

نکته دیگر در این صحبت‌ها، موج وحشتی بود که در سخنان تک‌تکشان موج می‌زد، وحشت از لو رفتن آنچه که فکر می‌کنند «اسرار» نظام است و دیگران نمی‌دانند!

 

علم‌الهدی و کد دادن صالحی به دشمن!

آخوند علم‌الهدی در نمایش جمعهٔ ‌ مشهد ۹آذر ۹۷ در این‌باره گفت:

«خدایا به مسئولان ما بصیرت موقعیت‌شناسی عنایت کن این موقعیت را بدانند نه این‌که... بعضی از مسئولان همکار دولت و دستگاه اجرایی یکی بیاید بگه پولشویی در ایران هست کد بده به دشمن برای این‌که آنها روزی که خواستند تصمیم بگیرند علیه ما بگویند به اقرار دستگاههای خود شما توی کشورتان پولشویی‌ست پس باید شما تحریم بشوید به اونها کد بده؟ یک آقای دیگه بیاید با یورو نیوز مصاحبه کند و بگه من حقوقم ۳هزار دلار بوده الآن شده ۷۰۰دلار و کد بده تحریم آمریکایی اثر گذاشته آخه این برخورد بعضی مسئولان اونهم سخنرانی رئیس‌جمهور مملکت آنطور مقتدرانه آیا خدایی نکرده در دولت ما ناهماهنگی است؟ یا جریان دیگری ست؟!

معاون رئیس‌جمهور، هم نفهم است هم بزدل»!

نماینده خامنه‌ای و امام‌جمعهٔ اصفهان هم با اشاره به پوچ از آب در آمدن امید به اروپا و این‌که اروپا خودش مستقل نیست و از آمریکا می‌ترسد، دعا کرد که آدمهای نفهم در دولت روحانی هم این موضوع را بفهمند!

آخوند طباطبایی‌نژاد در نمایش جمعهٔ ‌ اصفهان ۹آذر ۹۷ گفت: «ما باید ته دل رو کم‌کم بلرزانیم، بفهمند که مستقل نیستند، بفهمند بزدل هستند، بفهمند کدخدا روی سرشان هست، بفهمند که با همه حرفها و قدرتهایی که اروپایی‌ها دارند، در عین‌حال یک شرکت‌شان هم جرأت ندارند با جای دیگر معامله کند بدون اجازه آمریکا، اینها مهم است که به آنها بفهمانیم و اینها فهمیده میشه من می‌فهمم والا حالا کمکشان به سرشان بخورد... انشاالله به جایی برسیم که حتی یک نفر نفهم هم بین ما نباشه که هنوز آمریکا را نشناخته باشه و فکر بکنه اگر با آنها باشیم وضع‌مان خیلی بهتر میشه».

 

یک ذره کوتاه آمدیم، حاصلش شد برجام!

آخوند دژکام، امام‌جمعهٔ ‌خامنه‌ای در شیراز هم از ناآگاهی مقامات دولت روحانی که هی می‌گویند سازش کنیم ‌نالید و گفت: «به‌نظرمان می‌آید کسانی که همین حالا هم هی میگن سازش کنیم سازش کنیم آگاه نیستند که چه می‌شود یک ذره ما کوتاه آمدیم شد برجام پای آن وایستاده بودیم که ما آنها دوباره نارو زدند از این نوع کارها بسیار خواهند کرد هر چه شما بیشتر سازشکاری کنید آنها بیشتر از این غدرها(بی‌وفایی‌ها) می‌کنند».

 

حاصل نمایش جمعه

آنچه نقل شد تنها گوشه‌ای از آنچه بود که در نمایش‌های جمعه‌ آخوندها گذشت یعنی جایی که علی‌القاعده آخوندها بیشترین دروغ‌ها را برای قدرت‌نمایی پوشالی می‌گویند تا بتوانند مزدوران خودشان را سرپا نگه‌داشته و مانع ریزش آنها شوند! و اینک کار به جایی رسیده که در همان نمایش جمعه نکاتی می‌گویند که نشان می‌دهد نظامشان تا کجا ضربه خورده، مایوس و خودباخته است.

حمله گسترده به ظریف و صالحی در نمایشات جمعه بازتابی از بن‌بست رژیم بر سر ۲بحران اصلی به هم پیوسته است که اکنون برای ماهها است رژیم با آن دست به گریبان است و ناتوانی در حل این او بحران هر روز وضعیت درونی رژیم را آشفته‌تر می‌کند. این ۲بحران یکی پیوستن به FATF و دیگری بی‌نتیجه بودن سیاست چنگ زدن به ریسمان اروپا برای حفظ رژیم آخوندی از پیامدهای خروج آمریکا از برجام است.

بحران اول تا آنجا پیش رفته است که نه تنها کار ظریف وزیر خارجه آخوندی را به استیضاح در مجلس آخوندی کشانده است، بلکه به تضادهای ۳ارگان اصلی قانونگذاری رژیم یعنی مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت چنان دامن زده است که این روزها در بین باندهای رژیم و رسانه‌های حکومتی بحث از به رفراندوم گذاشتن این لایحه است.

علی لاریجانی، رئیس مجلس رژیم، ضمن تأکید بر ضرورت تن‌دادن رژیم به اف.ای.تی.اف، گفت با انجام رفراندوم در راین رابطه مشکلی ندارد. این در حالی‌ست که شورای نگهبان اف.ای.تی.اف را رد کرده و لاریجانی لوایح مربوطه را به مجمع تشخیص مصلحت فرستاده است. لاریجانی گفت: «با اصل به رفراندوم گذاشتن FATF مشکلی ندارم؛ اما چنین موضوعاتی ظرافتهای فنی و حقوقی دارد».

بحران دوم که این روزها تحت عنوان «سازوکار اروپایی»‌ از آن نام می‌برند و چیزی جز همان چنگ‌زدن به دامن اروپا برای نجات رژیم از تأثیرات تحریمها نیست، آن‌چنان شدید شده است که باندهای رقیب در کشاکش آن حتی پای سیاست‌های پایه‌ای رژیم از جمله تروریسم آن را به میان کشیده‌اند و به مرزهایی نزدیک می‌شوند که نزدیک شدن به آنها سراپای حکومتی آخوندی را به لرزه در می‌آورد. یک نمونه قابل‌ توجه در این رابطه اظهارات خبرگزاری حکومتی مهر در روز دوشنبه(۱۱آبان) بود. این خبرگزاری، علت بی‌فرجام ماندن سازوکار مالی اروپایی برای تبادلات مالی با رژیم آخوندی را سیاسی و ناشی از توطئه‌های تروریستی حکومت آخوندی در فرانسه و دانمارک دانسته و می‌نویسد: «اتهامات به جمهوری اسلامی در حوادث دانمارک و فرانسه هم، بهانه‌های دیگری است که اروپا علیه ایران در اختیار دارد. از این زوایا که بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم که نگرانی‌های سیاسی اروپا عامل اصلی تعلل آنها در ارائه سازوکار اروپایی است و نه دلایل فنی و پیچیدگی مکانیسم مالی».

برای رژیم آخوندی حل بحران دوم به‌طور کامل مشروط به حل بحران اول است. لاریجانی این مسأله را به‌روشنی بیان کرد و گفت:‌ «سازوکار مالی اروپا تقریباً نهایی شده و بانکهای اروپایی گفتهاند باید FATF توسط ایران پذیرفته شود تا مبادلات بانکی انجام شود». به هم پیوسته بودن این ۲بحران به میزان زیادی بن‌بست رژیم را در این زمینه توضیح می‌دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e72dd281-42d6-4b26-91bb-41350e9c2602"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات