728 x 90

جو بایدن نخستین نوبت واکسن کرونا را تزریق کرد

جو بایدن در برابر دوربین‎های تلویزیونی واکسن کرونا زد
جو بایدن در برابر دوربین‎های تلویزیونی واکسن کرونا زد

جو بایدن به‌همراه همسرش روز دوشنبه اول دی ۱۳۹۹ نخستین نوبت واکسن کرونا را دریافت کردند. وی پس از دریافت نخستین نوبت واکسن کرونا گفت: «علت آن‌که خواسته لحظه واکسن زدن او به‌طور زنده از تلویزیون پخش شود آنست که به مردم کشورش نشان دهد واکسن ایمن است و همه باید با اعتماد به سیستم پزشکی آن را دریافت کنند».

بایدن پیش‌تر وعده داده بود در ۱۰۰روز نخست ورودش به کاخ‌سفید ۱۰۰میلیون دوز واکسن کرونا را در سراسر آمریکا توزیع و در دسترس مردم قرار دهد.

او روز دوشنبه، ۲۱دسامبر، در بیمارستانی در ایالت دلاور، محل اقامت خود، نخستین نوبت واکسن کووید۱۹ تولیدی شرکت فایزر را دریافت کرد تا به جمع رو به افزایش سیاست‌مدارانی که برای تشویق مردم آمریکا به واکسیناسیون عمومی، در برابر رسانه‌ها واکسن دریافت می‌کنند بپیوندد.

پیش از بایدن، مایک پنس، معاون دونالد ترامپ و نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان در برابر دوربین‌ها واکسن زده بودند.

واکسیناسیون عمومی که از دوشنبه هفته پیش در آمریکا شروع شده، با صدور مجوز اضطراری به دومین واکسن کرونا که تولیدی شرکت مدرنا است، شتاب بیشتری گرفته است.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند ظرف یک هفته گذشته عملیات توزیع حدود ۹میلیون دوز واکسن فایزر و اکنون مدرنا، آغاز شده و تاکنون گمان می‌رود حدود نیم میلیون آمریکایی نخستین نوبت واکسن خود را دریافت کرده باشند.

بایدن گفت دولت دونالد ترامپ برای مدیریت بخشی از برنامه‌های تولید واکسن «شایسته تقدیر» است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ab2a349f-330c-4f02-b5f5-544ce687a758"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات