728 x 90

اعمال فشارهای دژخیمان خامنه‌ای در زندان شیبان اهواز به زندانی سیاسی هوادار مجاهدین غلامحسین کلبی

زندانی سیاسی غلامحسین کلبی
زندانی سیاسی غلامحسین کلبی

اعمال فشارهای دژخیمان خامنه‌ای در زندان شیبان اهوار

به زندانی سیاسی هوادار مجاهدین غلامحسین کلبی

دژخیمان خامنه‌ای در زندان شیبان اهواز به اعمال فشار بر زندانی سیاسی غلامحسین کلبی هوادار سازمان مجاهدین خلق ایران و یکی از قدیمی‌ترین زندانیان سیاسی ایران ادامه می‌دهند و از جمله او را از درمان و رسیدگی‌های پزشکی محروم کرده و مقامات زندان شیبان اهواز از اعزام وی به بیمارستان خارج از زندان ممانعت به‌عمل می‌آورند.

این زندانی سیاسی دچار مشکلات جسمانی بوده و دژخیمان خامنه‌ای وی را از دریافت رسیدگی مناسب پزشکی محروم کرده‌اند.

 

غلامحسین کلبی که در فاصله سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۶ بیش از ۶سال به‌اتهام هواداری از مجاهدین زندانی بوده است، در سال ۱۳۷۹ مجدداً دستگیر و به حبس ابد محکوم شد و بیش از ۲۳سال است بدون یک روز مرخصی برای درمان در زندان به‌سر می‌برد. او که به بیماری قلبی، عفونت گوش چپ و ضعف شنوایی، آرتروز شدید، درد کمر، مشکلات فک و دهان و دندان مبتلا است، از حداقل رسیدگی‌های پزشکی محروم است.

او در طول این سال‌ها پدر، مادر، خواهر و برادر خود را از دست داده و به‌دلیل دوری راه، عملاً امکان ملاقات با سایر اقوامش را نیز ندارد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران در اطلاعیه‌یی به تاریخ ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ اعلام کرد:

مقاومت ایران خواهان رسیدگی گزارشگر ویژه ملل متحد درباره وضعیت حقوق‌بشر در ایران و دیگر ارگان‌های ذیربط ملل متحد به وضعیت غلامحسین کلبی می‌باشد و بار دیگر بر ضرورت بازدید هیأت حقیقت‌یاب بین‌المللی از زندان‌های ایران و دیدار با زندانیان به‌ویژه زندانیان سیاسی تأکید می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7a54c2f0-cce2-4f89-b496-d06c9b9924de"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات