728 x 90

معنای شروط خامنه‌ای پس از قیام مردم و بازگشت تحریم ها

خامنه ای ولی فقیه ارتجاع
خامنه ای ولی فقیه ارتجاع

خامنه‌ای به‌نظر می‌رسد که تلاش می‌کند با یک کشتی در هم شکسته به مصاف توفانی شدید در دریایی برود که به‌زودی آن را طعمه شبی تاریک خواهد کرد.

 

نویسنده سرشناس عراقی، نزار جاف، با بررسی وضعیت خامنه‌ای پس از اوجگیری اعتراضات اجتماعی و قیام مردم ایران و هم‌چنین خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها، طی مقاله‌ای که در سایت ایلاف منتشر شده از جمله نوشت:

۶شرط گذاشته شده برای بقای توافق اتمی توسط خامنه‌ای در حالی است که این توافق مشابه یک بیمار در حال مرگ است و تنفس مصنوعی اروپا نیز فایده‌ای برایش ندارد. اما خامنه‌ای به‌نظر می‌رسد که تلاش می‌کند با یک کشتی در هم شکسته به مصاف توفانی شدید در دریایی برود که به‌زودی آن را طعمه شبی تاریک خواهد کرد.

 

شروطی که خامنه‌ای در وضعیتی بحرانی آن را اعلام کرد بی‌شک مشابه وقت اضافه برای یک تیم بازنده است.

در شرط اول از کشورهای اروپایی می‌خواهد که بیانیه‌یی در شورای امنیت صادر کرده و عدم پایبندی آمریکا به التزامهایش را محکوم کنند.

اما شرط دوم که بدتر می‌باشد اصرار وی بر این امر است که بحثی روی مسائل مربوط به موشکها و موضوعات منطقه‌یی ایران تحت هیچ شرایطی صورت نگیرد. این در حالیست که عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه رژیم ایران چند روز قبل موافقت با گفتگو حول اوضاع یمن با کشورهای اروپایی را اعلام نموده بود.

شرط دیگر این است که از کشورهای اروپایی می‌خواهد با هر گونه تحریم اعمال شده علیه ایران مقابله کنند.

وقتی که خامنه‌ای این شروط را می‌گذارد بایستی که به‌طور اتوماتیک به‌عنوان شرطی اجتناب‌ناپذیر روی زمین سفتی ایستاده باشد و دو موضوع را تضمین نماید:

اول حمایت مردم ایران از حکومتش.  

دوم زیربناهای قوی و آماده ایران برای هر وضعیت اضطراری.

 

 

 

اما آیا واقعیت وضعیت برای خامنه‌ای اینگونه است؟

در مورد مردم، همان‌طور که خود خامنه‌ای اذعان نمود، آنها در قیامی شرکت جستند که سازمان مجاهدین خلق آن را طراحی کرده و به اجراء گذاشت و هم‌چنان به‌صورت اعتراضات پیوسته ادامه دارد.

در مورد زیربنای ایران نیز کافیست اشاره کنیم که غوغایی حول چگونگی هزینه نمودن ۸۰۰میلیارد دلار از درآمد نفت طی چهار دهه گذشته وجود دارد. این در حالیست که اکثریت مردم ایران در زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

اینها تازه بدون توجه به این واقعیت است که متعمداًًنه و آگاهانه شکاف در پیوند بین روسیه و ایران را نادیده گرفته‌ایم، بنظر می‌رسد عقب‌کشیدن سپاه پاسداران و شبه‌‌نظامیان شیعه با گرایشات و اقوام مختلف در پی دستورات و دیکته کردنهای روسیه پوتینی راهی برای رژیم لرزان خامنه‌ای برای عدم پذیرش یا مخالفت نمی‌گذارد.

 

این دفعه اول نیست که خامنه‌ای شروطی را برای غرب به‌طور خاص و جهان به‌طور عام می‌گذارد. این مرد در سال ۲۰۱۵و در هفته آخر قبل از امضای توافق اتمی، ۱۹شرط را در مقابل کشورهای ۵+ ۱اعلام نمود ولی به سرعت این شروط را نادیده گرفت و دستیابی به توافق اتمی اعلام شد.

بی‌شک وضعیت و سرنوشت این ۶شرط نه تنها بهتر از گذشته نخواهد بود بلکه می‌توان تصور نمود که چه بسا با سرنوشتی بدتر مواجه باشد زیرا... (رژیم) ایران در لبه پرتگاه قرار دارد و گزافه گوییهای پوچ دیگر تغییری در سرنوشت آن نخواهد داشت.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f8d4c6ac-6194-416d-bc56-2610a8fd49e2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات