728 x 90

تحریم ایران، توقف معاملات تجاری کمپانیهای آمریکایی با رژیم ایران

توقف معاملات تجاری کمپانیهای آمریکایی با رژیم ایران
توقف معاملات تجاری کمپانیهای آمریکایی با رژیم ایران

کمپانیهای آمریکایی بعد از خروج ایالات متحده از توافق اتمی معاملات تجاری خود با ایران را تدریجا متوقف می‌کنند.

دهها کمپانی آمریکایی در حال آماده شدن برای خروج از ایران هستند، این در حالیست که دولت ترامپ یک پنجره قانونی باریکی که اجازه می‌داد کمپانیهای آمریکایی بدون نقض تحریمهای ایالات متحده در ایران فعالیت داشته باشند را می‌بندد.

کمپانی‌هایی که در حال استفاده از این استثنا هستند عبارتند از گروه‌های بزرگی از شرکتها مانند: هانی ول اینترنشنال Honeywell International، دوور Dover و جنرال الکتریک General Electric و شرکتهای بیمه مانند Chubb که در پی کسب سود از صنعت رشد یافته انرژی ایران بوده‌اند.

در حال حاضر بعضی از این کمپانیها در حال عجله برای تعطیل کردن فعالیتهای شرکتهای وابسته خارجی خود با ایران هستند تا از تحریمهای خرد کننده ایالات متحده که انتظار می‌رود در ماه نوامبر شروع شوند، دوری جویند...

 

هم‌چنین وال استریت ژورنال ۱۰خرداد خبر داده بود که: کمپانی جنرال الکتریک قصد دارد فروش تجهیزات نفتی و گازی خود در ایران را متوقف کند. شرکتهای تابعه جنرال الکتریک خود را آماده قراردادهایی به ارزش ۱۵۰میلیون دلار برای فروش خطوط لوله نفت، کمپرسور و تجهیزات زیرزمینی می‌کردند

جی.ای. پاور GE Power، واحد برقی شرکت جنرال الکتریک دفتر کوچک خود در تهران را بست.

بیکر هیوز یک شرکت تجهیزات انرژی که سال گذشته توسط جنرال الکتریک خریداری شد نیز اعلام کرد، معامله‌یی برای تحویل‌دهی بعد از ۴نوامبر یعنی ضرب‌الاجل بازگشت تحریم‌های آمریکایی، انجام نخواهد داد.

 

تحریم رژیم ایران به حوزه ورزش هم کشیده شده و کمپانی نایکی، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان وسایل ورزشی که یک شرکت آمریکایی چند ملیتی می‌باشد که در زمینه طراحی، تولید، توسعه و عرضه محصولاتی نظیر کفش، پوشاک، لوازم و ابزار ورزشی به بازار جهانی فعالیت می‌کند. دفتر مرکزی این شرکت در شهر بیورتون ایالت اورگان واقع در شمال باختری ایالت متحده آمریکا است، تأیید کرد به‌دلیل تحریمهای آمریکا علیه رژیم، به‌عنوان یک شرکت آمریکایی نمی‌تواند به باز یکنان تیم ملی فوتبال کفش ورزشی ارائه کند.

 

پیش‌تر کمپانی پروکتر اند گمبل مستقر در آمریکا تأیید کرده بود که در نظر دارد فروش محصولاتش به رژیم ایران را متوقف کند. این تصمیم نتیجه بیرون کشیدن آمریکا از توافق اتمی (برجام) عنوان شد. این کمپانی مستقر در سینسیناتی، فروشنده لوازم بهداشتی و آرایشی است. از جمله محصولات این کمپانی عبارتند از شامپوی هد اند شولدر و تیغهای برقی براون و محصولات بهداشتی آرایش.

هم‌چنین شرکت تبلیغاتی آی.سی.ای(ICA) هم که برای کمپانی پروکتِر اند گمبِل کار می‌کند معاملاتش در ایران را از دست می‌دهد.

بنا بر گزارشات مالی، کمپانی پروکتِر اند گمبِل طی سالهای ۲۰۰۹تا ۲۰۱۰در ایران ۱۱۵میلیون دلار فروش داشته است.

 

کمپانیهایی که به معاملات با رژیم ایران ادامه دهند ممکن است با جریمه‌هایی سنگین روبه‌رو شوند و حتی مدیران اجرایی آنها در آمریکا دستگیر شوند.

 

بیشتر بخوانید

شرکتهای غربی برای قطع همکاری تجاری با رژیم ایران مسابقه گذاشته‌اند

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4f079ac0-fc11-4ed4-8144-9798e2949958"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات