728 x 90

تظاهرات مردم کازرون – قیامی از دیماه ۹۶تا امروز

تظاهرات مردم کازرون
تظاهرات مردم کازرون

تظاهرات مردم کازرون روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت یک بار دیگر شعله‌ور شد. اقشار مختلف مردم کازرون که به سیاست‌های ویرانگر رژیم آخوندی اعتراض داشتند در میدان شهدای کازرون دست به تظاهرات زدند و به سمت فرمانداری این شهر راهپیمایی کردند.

تظاهر کنندگان شعار می‌دادند: دشمن ما همینجاست الکی میگن (می‌گویند) آمریکاست؛

نترسید نترسید ما همه با هم هستیم؛

وای به روزی که مسلح شویم؛ کازرونی با غیرت اتحاد اتحاد؛ ما لشگر ناصر دیوان (فرمانده کازرونی جنگهای ضداستعماری) آماده‌ایم آماده‌ایم،

بهر دفاع از کازرون آماده‌ایم  آماده‌ایم...

 

روز چهارشنبه ۲۶اردیبهشت کازرون شهر خشم و شورش یک بار دیگر به‌پاخاست و یاد همه سرداران و شهیدان راه آزادی این شهر قهرمان پرور را زنده کرد.

- اعتراض و تظاهرات مردم کازرون از دیماه گذشته ِآغاز شد. روز ۱۲دی ۹۶ مردم قهرمان کازرون در خیابانهای این شهر شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند و با محکوم کردن سیاست‌های رژیم شعار می‌دادند: سوریه را رها کن فکری به حال ما کن

روز ۱۷اسفند ۱۳۹۶ مردم کازرون در برابر فرمانداری رژیم در این شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند و مخالفت خود را با طرح تقسیم کازرون به دو شهرستان اعلام کردند.

 

 - روز دوشنبه ۲۰فروردین مردم کازرون در اعتراض بهتقسیمات کشوری، مقابل فرمانداری کازرون تجمع کردند. این تظاهرات در روزهای بعد ادامه پیدا کرد.

روز ۲۸فروردین هزاران تن از مردم کازرون در میدان اصلی شهر تظاهرات کردند و کسبه نیز از باز کردن مغازه‌هایشان خودداری کردند. معترضان شعار می‌دادند: دشمن ما همین جاست همش میگن آمریکاست؛ نترسید نترسید ما همه با هم هستیم؛ تا حق خود نگیریم نهضت ادامه دارد؛ کازرونی با غیرت، هیهات مناالذله؛ این تظاهرات به درگیری با نیروی انتظامی کشیده شد.

- روز چهارشنبه ۲۹فروردین برخی کارگزاران محلی رژیم اعلام کردند طرح تقسیم کازرون متوقف شده است. مردم به وعده‌های آنها اعتنایی نکردند و خواستار پاسخگویی استاندار شدند.

- روز بعد پنجشنبه ۳۰فروردین خیزش مردم کازرون به‌ویژه جوانان دلیر باز هم اوج بالاتری گرفت. در این روز تظاهرات هزاران تن از شهروندان کازرون در حالی برگزار شد که شورای قلابی شهر و خطیب نمایش جمعه و رسانه‌های حکومتی هر گونه تجمع تا تعیین‌ تکلیف طرح تفکیک شهرستان کازرون را غیرقانونی اعلام کرده بودند. معترضان در میدان شهدا تجمع کردند. در این روز تظاهر کنندگان که زنان شجاع در آن نقش چشمگیری داشتند، اتحاد و همبستگی را ضرورت ایستادگی در مقابل توطئه‌های رژیم و جلوگیری از سرکوب اعتراضات خواندند.

- خیزش هزاران تن از مردم به‌پاخاسته کازرون در روز جمعه 31فروردین برای ششمین روز ادامه یافت. دهها هزار تن از مردم این شهر که زنان شجاع حضوری چشمگیر در میان آنها داشتند مردم کازرون به مصلای این شهر وارد شده و نمایش جمعه رژیم را بر هم زدند.. مردم دلیر شعار می‌دادند وای به روزی که مسلح شویم

یکشنبه ۲اردیبهشت نیروهای سرکوبگر انتظامی در سمت بازار میدان شهدای شهر کازرون مستقر شده‌اند تا مانع شکل‌گیری تجمعات مردم شوند.

روز جمعه ۷اردیبهشت هزاران تن از مردم کازرون از میدان اصلی شهر به سمت نمایش جمعه آخوندها دست به تظاهرات زدند و در محل نمایش جمعه با شعارهایی مانند: اگر خیانت بشه، دوباره قیامت میشه؛ ما اهل کازرونیم، تجزیه نمی‌پذیریم؛ مسئول غیربومی، استعفا استعفا؛ خواستار حضور استاندار و پاسخگویی وی در قبال خواستهایشان بودند. این تجمع اعتراضی در حالی صورت گرفت که ارگانهای سرکوبگر رژیم به‌منظور شدت بخشیدن به جو رعب و وحشت و جلوگیری از ادامه اعتراضات مردم کازرون در شبهای پیش از این در یورشهای شبانه شمار زیادی از جوانان را دستگیر کرده بودند.

مردم کازرون روز پنجشنبه 13اردیبهشت 97 در مقابل مصلای این شهر تجمع بزرگی برگزار کردند و بار دیگر نسبت به طرح تقسیم این شهرستان اعتراض کردند..

- امروز چهارشنبه ۲۶اردیبهشت بار دیگر اقشار مختلف مردم کازرون در اعتراض به طرح تجزیه و تفکیک این شهرستان، در میدان شهدای کازرون دست به تظاهرات زدند و به سمت فرمانداری این شهر راهپیمایی کردند. نیروهای سرکوبگر از نزدیک شدن تظاهر کنندگان به فرمانداری جلوگیری می‌کنند.

تظاهر کنندگان شعار می‌دادند: دشمن ما همینجاست الکی میگن (می‌گویند) آمریکاست؛ نترسید نترسید ما همه با هم هستیم؛ وای به روزی که مسلح شویم؛ کازرونی با غیرت اتحاد اتحاد؛ ما لشگر ناصر دیوان (فرمانده کازرونی جنگهای ضداستعماری) آماده‌ایم آماده‌ایم، بهردفاع ازکازرون آماده‌ایم آماده‌ایم...

همزمان بازاریان و کسبه کازرون دست به اعتصاب زدند و از باز کردن مغازه‌های خود خودداری کردند و بازار این شهر به‌حالت تعطیل در آمد.

عوامل اطلاعاتی رژیم که از گسترده شدن این تظاهرات که لحظه به لحظه به‌شمار شرکت‌کنندگان در آ‌ن افزوده می‌شد وحشت کرده بودند به مردم یورش برده و دست کم ۳۰تن از تظاهر کنندگان را بازداشت کردند. جوانان و خانواده های دستگیر شدگان با تجمع در مقابل اداره اطلاعات کازرون خواستار آزادی فرزندان خود و دستگیر شدگان گردید.

مقاومت ایران طی اطلاعیهیی مردم به‌ویژه جوانان دلیر در شهرهای اطراف را به حمایت از خیزش مردم کازرون و همبستگی با خانواده‌های بازداشت‌شدگان فراخواند.

در ساعت یک بامداد پنجشنبه یک ستون از نیروهای سرکوبگر از شیراز وارد کازرون شد تا قیام‌کنندگان را سرکوب کند. در یورش مزدوران سرکوبگر حداقل 2تن از جوانان قهرمان کازرون به شهادت رسیدهاند. شمار زیادی نیز مجروح هستند. در میان مجروحان چند زن هموطن نیز به چشم می‌خورد. منابع خبری رژیم آخوندی وقوع درگیری در کازرون را تأیید کردند

در همین حال شاهدان صحنه گزارش دادند مردم سیف آباد جاده دشت برم را مسدود کردند تا مانع اعزام یگان ویژه سرکوبگر از شیراز به طرف کازرون گردند.

ستاد اجتماعی مجاهدین در داخل کشور، از هموطنانمان در کازرون و شهرهای مجاور خواسته است به کمک مجروحان و حمایت از دستگیر شدگان بشتابند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2bb47df5-008f-417d-98a9-3f7c4a1c700c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات