728 x 90

۳۸ اعدام جنایتکارانه در دو هفته اول اسفند و ۱۰۵ اعدام در دو ماه اول سال ۲۰۲۳

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

۳۸ اعدام جنایتکارانه در دو هفته اول اسفند و ۱۰۵ اعدام در دو ماه اول سال۲۰۲۳

محکومیت ۶ زندانی سیاسی از هموطنان عرب به اعدام و فراخوان برای نجات جان زندانیان زیر اعدام

خامنه‌ای در وحشت از شعله‌ور شدن قیام، همزمان با مسموم کردن دختران دانش‌آموز، اعدام زندانیان را تشدید کرده است. دوشنبه ۱۵اسفند قضاییه آخوندها از صدور حکم اعدام برای ۶ زندانی سیاسی از هموطنان عرب در استان خوزستان به‌خاطر به هلاکت رسیدن چند مأمور نیروی انتظامی و بسیجی خبر داد.

در همین روز حمید شاهو زهی، بهرام بهزادی و محمد امین جاوشیری را در زندان بندرعباس و یکشنبه ۱۴اسفند کیومرث ضرغامی را در زندان سقز و پنجشنبه ۱۱اسفند قربان قربان‌پور را در زندان لاکان رشت حلق‌آویز کردند.

چهارشنبه ۱۰اسفند منصور سعیدی، اصغر خوش سیما و عباس هماور در زندان مرکزی شیراز، علی دودکانلو در زندان مرکزی ارومیه و محمد دوستی‌نژاد در زندان مرکزی همدان به‌دست جلادان خامنه‌ای به‌دار آویخته شدند.

سه‌شنبه ۹اسفند خسرو محمدی در زندان مرکزی زاهدان، مازیار سلطان‌زاده و حمید صفری همراه با یک زندانی دیگر در زندان مرکزی کرج حلق‌آویز شدند. مازیار سلطان‌زاده پس از شورش زندانیان در زندان مرکزی کرج در ۲۶آذر ماه امسال با شلیک مأموران مجروح و به سلول انفرادی منتقل شده بود. در همین روز یک زندانی در زندان همدان و کیومرث صادق پور همراه با دو زندانی دیگر در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه اعدام شدند.

دوشنبه ۸اسفند لیلا بامری که مادر دو فرزند ۵ساله و ۷ساله بود و از سه سال پیش در زندان به‌سر می‌برد، در زندان بندرعباس حلق‌آویز شد. پنجشنبه ۴اسفند نیز دو زندانی در زندان لاکان رشت به‌دست دژخیمان قضاییه اعدام شدند.

با احتساب آمارهای اعلام شده قبلی، در نیمه اول اسفند، جلادان خامنه‌ای دست‌کم ۳۸ زندانی از جمله دو زندانی سیاسی را حلق‌آویز کرده‌اند. شمار اعدام شدگان در دو ماه اول سال میلادی دست‌کم به ۱۰۵تن می‌رسد.

مقاومت ایران بار دیگر بر ضرورت اقدام فوری ملل متحد و اتحادیه اروپا و کشورهای عضو برای نجات جان زندانیان زیر اعدام به‌ویژه زندانیان سیاسی و وادار کردن رژیم آخوندها به توقف اعدام و کشتار فرا می‌خواند. این رژیم باید از جامعه جهانی طرد شود، پرونده جنایتهایش به شورای امنیت ملل متحد ارجاع و سردمدارانش به‌خاطر چهار دهه نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت در برابر عدالت قرار گیرند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۵ اسفند ۱‍۴۰۱ (۶ فوریه ۲۰۲۳)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/105954e0-23dc-42f6-81f2-86420b108668"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات