728 x 90

اعتصاب‌غذای دو زندانی در زندان مرکزی ارومیه در اعتراض به عدم پاسخ به درخواستشان

زندان مرکزی ارومیه
زندان مرکزی ارومیه

دو زندانی که از زندان نقده برای کمیسیون پزشکی به زندان مرکزی ارومیه منتقل شده بودند به‌دلیل تأخیر در رسیدگی به مشکلاتشان از صبح روز یکشنبه ۲۳ خردادماه دست به اعتصاب غذا زدند.

یکی از این زندانیان حسن محمودی نام دارد که به ۱۵سال زندان محکوم شده است. وی به پوکی استخوان مبتلا بوده ولی به‌دلیل عدم رسیدگیهای لازم در زندان، پوکی استخوان وی به سرطان استخوان و عضلات تبدیل شده و اکنون در وضعیت بسیار بدی قرار دارد.

این زندانی در تاریخ ۲۶فروردین ۱۴۰۰ جهت کمیسیون پزشکی از زندان نقده به زندان مرکزی ارومیه منتقل شده است ولی با گذشت دو ماه به‌رغم وعده‌های دژخیم محمدی مدیر کل سازمان زندانها و دژخیم مجیدی دادستان ارومیه، تاکنون هیچ اقدامی جهت کمیسیون پزشکی وی انجام نشده است و نامبرده در اعتراض به این بی‌عملی و سنگ‌اندازی در پرونده‌اش دست به اعتصاب غذا زده است.

زندانی دیگر سیدعزت طاهری فرزند رحمان است که مبتلا به بیماری «DBC یا لخته خون در هر دو پا» می‌باشد. وی نیز در تاریخ ۲۶اردیبهشت جهت کمیسیون پزشکی از زندان نقده به زندان مرکزی ارومیه منتقل می‌شود ولی بعد از گذشت یک ماه هیچ نشانه‌ای از اقدام مؤثر در اعزام وی به کمیسیون و بیمارستان صورت نگرفته است. وضعیت جسمانی نامبرده بسیار وخیم است و قرار بوده که برای گرفتن برگه عدم تحمل کیفر به کمیسیون برود، اما به‌رغم پیگیریهای مستمر تاکنون هیچ پاسخی نگرفته است. نامبرده به‌دلیل سختی شرایط و در اعتراض، درخواست انصراف از کمیسیون و اعزام به بیمارستان داده و خواهان بازگشت به زندان نقده است.

(مجاهدین ۲۳خرداد ۱۴۰۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/48ddd83a-e099-418e-a94d-617228e6a7fe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات