728 x 90

کنفرانس واشنگتن، هم‌زمان با اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد و سخنان ابراهیم رئیسی جلاد۶۷ - (۱)

دبورا لی جیمز - سناتور داگ جونز  - سناتور کلی آیات
دبورا لی جیمز - سناتور داگ جونز - سناتور کلی آیات

کنفرانس واشنگتن

هم‌زمان با اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد

و سخنان ابراهیم رئیسی جلاد ۶۷

دوشنبه ۲۰سپتامبر ۲۰۲۱-۲۹ شهریور ۱۴۰۰

 

فراخوان به محاکمهٔ بین‌المللی

خامنه‌ای و رئیسی و اژه ای

و سرنگونی فاشیسم دینی حاکم بر ایران

 

حمایت از مجاهدین و شورای ملی مقاومت ایران

برای برقراری یک جمهوری دمکراتیک

و غیراتمی بر اساس جدایی دین از دولت

 

سخنرانی دبورا لی جیمز؛ وزیر نیروی هوایی آمریکا ۲۰۱۷، سناتور داگ جونز و سناتور کلی آیات،

 

دبورا لی جیمز - وزیر نیروی هوایی آمریکا (۲۰۱۷)

من همراه با شما، به‌مجمع عمومی ملل متحد فراخوان می‌دهم که پرونده قتل‌عام۱۳۶۷و سایر جنایات رئیسی را به‌شورای امنیت ارجاع دهد و یک تحقیقات رسمی در مورد این نسل‌کشی فجیع و جنایت علیه بشریت انجام دهد

به‌شرکت‌کنندگان در اجتماع بسیار مهم امروز در واشنگتن دی.سی.، به‌رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت خانم مریم رجوی و به‌هزاران هزار نفر دیگر که در ایران و سراسر جهان صحبتم را گوش می‌کنند، از جمله و به‌طور خاص‌تر از همه به‌زنان کانون‌های شورشی حضوری در کنار شما نیستم، ولی از صمیم قلب و در عمل و با صدایم قویاً با شما هستم. من جان‌فشانی، فداکاری و تعهد شما برای هدف یک جمهوری مبتنی بر جدایی دین و دولت، دمکراتیک و غیراتمی در ایران را بسیار تحسین می‌کنم. این منبع عظیمی از الهام برای من و بی‌شمار افراد دیگر در ایالات متحده و سایر کشورهاست.

می‌خواهم لحظاتی از صمیم قلب و به‌عنوان یک زن صحبت کنم. تلاش خستگی‌ناپذیر شما در دفاع از حقیقت، شفافیت و عدالت چیزیست که هر مبارز، هر رهبر، هر مادر، دختر و خواهر باید و باید در آینده از آن حمایت کند.

من این امتیاز را داشتم که در ماه ژوئیه با بسیاری از شما در اجلاس جهانی ایران آزاد صحبت کنم که در پی انتخابات نمایشی در ایران و تحریم و اعتراض قدرتمند شما نسبت به‌آن برگزار شد. باور کنید که پیام شما در سراسر جهان شنیده شد. می‌توانم با قطعیت به‌شما بگویم که رژیم فاسد در ایران هم صدایتان را شنید و آنها هم‌چنان شما را تهدیدی بزرگ می‌دانند و هر کار ممکن را برای خاموش‌کردن صدایتان انجام خواهند داد.

 

من می‌گویم: اجازه ندهید این کار را انجام بدهند. چون صدای شما بلند، واضح، دلسوزانه، صادقانه و عادلانه است. پس بگذارید آنها هم‌چنان صدایتان را بشنوند: ما از بی‌کفایتی اقتصادی و خلف‌وعده‌های شما به‌تنگ آمده‌ایم، ما فساد سیستماتیک شما را رد می‌کنیم، ما خواستار حسابرسی به‌خاطر اعمالتان هستیم؛ و ما بی‌احترامی شما به‌حقوق بشر و رفتار زن‌ستیزانهٔ شما را تحمل نخواهیم کرد.

بگذارید آنها هم‌چنان صدای شما را بشنوند و بقیهٔ جهان نیز، صدای شما را بلند و واضح بشنوند.

اگر ممکن است، اجازه بدهید لحظاتی در مورد آخرین نکته تأمل کنم. من می‌دانم زن‌بودن و مقابله با شرایط سخت و مردسالاری چه معنایی دارد. به‌خصوص که به‌عنوان دومین زن در تاریخ ایالات متحده رهبری شاخه‌یی از ارتش آمریکا را که به‌شدت تحت سلطه مردان بود، برعهده داشته‌ام. پیش‌تر در زندگی حرفه‌یی‌ام، به‌خوبی می‌فهمیدم که یک زن جوان چه‌طور باید با مسائل دشواری مواجه شود که مشابه چیزی است که امروزه زنان جوان مقاومت با آن روبه‌رو هستند.

پس می‌خواهم اکنون به‌طور خاص با همهٔ شما صحبت کنم، یعنی با زنان و به‌خصوص زنان جوان مقاومت. به‌شما می‌گویم: شجاع باشید، زیرا صداها و اقدامات شما پیشاپیش ثمرات بسیاری داشته است. اهداف شما دشوار اما دست‌یافتنی است و هر چند بدون شک باید بهای آن‌را پرداخت و تغییر زمان بیشتری می‌برد، اما شما قدرت انجام آن‌را دارید.

 

آن روز چه‌قدر شیرین خواهد بود، وقتی صداهای شما و این جنبش که توسط یک زن رهبری می‌شود و ۵۰درصد آن‌را زنان تشکیل می‌دهند، چه‌قدر آن روز شیرین خواهد بود وقتی که سرانجام شما همان رژیمی را به‌زیر می‌کشید که با شما به‌عنوان شهروندان درجه‌دو رفتار می‌کند.

دوستان من، دستان ابراهیم رئیسی به‌خون بسیاری از مردم آغشته است و همهٔ جهان این‌را می‌داند.

وی به‌عنوان رئیس قضاییهٔ (رژیم) ایران و پیش از آن به‌عنوان عضو هیأت‌ مرگ در سال۱۳۶۷، مسئول نظارت بر اعمالی وصف‌ناپذیر بوده و هست، از جمله ناپدیدسازی اجباری و اعدام سی هزار زندانی سیاسی، اغلب از اعضای مجاهدین خلق و هدف قرار دادن مخالفان ایرانی در خارج از کشور.

فکرش را بکنید جان سی هزار انسان به‌دست این مرد گرفته شده.

متأسفانه، او از حسابرسی در مورد اعمال وحشیانه‌اش گریخته و هنوز هم حسابرسی نشده است حقیقتاً ماهیت بی‌رحم او دلیل اصلی ترفیع او توسط آخوندها در طول این سالیان است.

به‌تازگی عفو بین‌الملل یک بیانیهٔ قوی صادر کرد و من عین جمله را می‌آورم: «این‌که ابراهیم رئیسی به‌جای این‌که مورد تحقیق به‌خاطر جنایت علیه بشریت، قتل، ناپدیدسازی اجباری و شکنجه قرار گیرد، به‌ریاست جمهوری ارتقا یافته، یادآوری این نکتهٔ تلخ است که مصونیت از مجازات در ایران تماماً حکمفرماست. شرایط مربوط به‌سرنوشت قربانیان و محل اجساد آنها تا به‌امروز به‌طور سیستماتیک توسط مقامات (رژیم) ایران پنهان شده است».

 

من از صمیم قلب با ارزیابی عفو بین‌الملل موافقم؛ جامعهٔ جهانی باید اقدام کند.

یکبار دیگر صدا و خواسته شما برای حسابرسی، باید شنیده شود. من همراه با شما، فراخوان می‌دهم به‌مجمع عمومی ملل متحد که پرونده قتل‌عام۱۳۶۷و سایر جنایات رئیسی را به‌شورای امنیت ارجاع دهد و یک تحقیقات رسمی در مورد این نسل‌کشی فجیع و جنایت علیه بشریت انجام دهد.

امیدوارم ایالات متحده نقش محوری در این رابطه ایفا کند و امیدوارم مصاحبه با بازماندگان در اشرف۳ در آلبانی بخشی از پرونده رسمی باشد. چه کسی می‌تواند بهتر از کسانی دربارهٔ آنچه ۳۳سال پیش رخ داده، از جمله قتل زنان باردار و دختران نوجوان شهادت بدهد، که آنجا بوده و رنج برده و ایستادگی کرده و زنده مانده است؟

دوستان من، اگر چه ممکن است وضعیت کنونی مبهم به‌نظر بیاید، اما در تاریکی فرصتهایی وجود دارد. این چالش قطعاً هم‌چنان دشوار است، اما اتحاد، فداکاری و پشتکار شما، مطمئناً نتیجه خواهد داد؛ و من مطمئنم که ایالات‌متحده می‌خواهد کمک کند.

به‌طور خاص، حمایت قاطع دو حزبی در مجلس نمایندگان آمریکا از قطعنامهٔ ۱۱۸وجود دارد که حمایت خود را از خواست مردم ایران برای برقراری یک جمهوری دمکراتیک، مبتنی بر جدایی دین و دولت و غیراتمی در ایران ابراز می‌کند. قطعنامهٔ ۱۱۸ هم‌چنین حمایت (رژیم) تهران از تروریسم حکومتی و نقض حقوق‌بشر را محکوم می‌کند. خانم رجوی در این‌رابطه شایستهٔ ستایش فوق‌العاده‌یی برای برنامه ده ماده‌ای است، که الگویی برای تهیهٔ این قطعنامه بوده است. من می‌خواهم به‌طور خاص از ایشان قدردانی کنم به‌خاطر آگاهی‌بخشیدن به‌بسیاری در ایالات‌متحده و سراسر جهان دربارهٔ ماهیت واقعی ابراهیم رئیسی و این‌که امروزه در ایران به‌واقع چه می‌گذرد. بسیار مهم است که شما به‌جلب توجه مردم آمریکا و جهان نسبت به‌شرایط مردم ایران و لزوم حسابرسی از رئیسی ادامه بدهید.

 

من هم‌چنان به‌کنگرهٔ خودمان از جمله به‌سنای ایالات‌متحده فراخوان می‌دهم که قطعنامهٔ ۱۱۸ را در اسرع‌ وقت نهایی کنند.

به‌عنوان وزیر پیشین نیروی هوایی آمریکا، می‌توانم به‌شما بگویم که حمایت (رژیم) ایران از تروریسم در یمن، لبنان، غزه و علیه نیروهای آمریکایی در عراق، سوریه و دیگر نقاط باعث خون‌ریزی، ویرانی و مسائل گستردهٔ پناهندگان شده است. این اقدامات باید برای همیشه پایان یابد.

. من می‌خواهم به‌نکته‌یی برگردم که قبلاً گفتم که حائز اهمیت زیادی است و آن صدای شماست

صدای شما بلند، واضح، دلسوزانه بر پایه حقیقت و عادلانه است.

اجازه ندهید آنها شما را به‌سکوت بکشانند، هرگز! بگذارید آنها هم‌چنان شما را بشنوند.

اجازه ندهید جهان تصور کند که آنها قوی هستند، زیرا هر روز که می‌گذرد آنها مأیوستر و آسیب‌پذیرتر می‌شوند.

اجازه ندهید آنها به‌جهان بگویند که ما تنها جایگزین برای حاکمیت در ایران هستیم. این یک دروغ است.

این آلترناتیو شما هستید.

شما نمایندهٔ آینده ایران هستید.

شما متعهد به برابری برای همهٔ ملیتها و جنسیتها هستید.

شما معتقد به‌همزیستی مسالمت‌آمیز انسان‌ها و احترام به‌منشور ملل متحد هستید.

شما مبارزان، هماوردان و مقاومت‌کنندگان هستید.

و مهمتر از همه شما مادران، دختران، پدران و برادرانی هستید که روزی حق تعیین سرنوشت و آزادی را برای مردم ایران به‌ارمغان خواهید برد.

بار دیگر متشکرم از شما به‌خاطر شرکت در این کنفرانس مهم و تعهدتان به‌یک ایران آزاد.

همین روحیه را حفظ کنید و صدایتان را بلند و رسا بگوش برسانید

 

سناتور داگ جونز

رژیم ایران اشرف۳ را نقطه امید مردم برای تغییر رژیم در ایران می‌داند. زنانی که در اشرف۳ هستند، نه تنها امیدی برای زنان ایران، بلکه نقطه الهام و امیدی برای همه زنان خاورمیانه هستند

متشکرم، خیلی از شما متشکرم به‌خاطر دعوت از من برای سخنرانی در اینجا. من بسیار مفتخرم که در این برنامه شرکت می‌کنم و یکبار دیگر در این برنامه با شما و در کنار مردم ایران خواهان ایرانی دمکراتیک و مبتنی بر جدایی دین از دولت، یک جمهوری غیراتمی در ایران هستم. خواسته‌ای بر اساس پایه‌یی‌ترین حقوق‌بشر برای مردم ایران و بازخواست از رژیم ایران به‌خاطر نقض حقوق‌بشر و حمایتش از تروریسم. هم‌چنانکه در گردهمایی جهانی گفتم، آن کنفرانس در مقطع زمانی بسیار خوبی برگزار شد. چرا که دموکراسی در سراسر جهان تحت فشار است. رژیمهای دیکتاتور در حال پاگرفتن هستند. درست مثل همان زمان، این کنفرانس نیز در زمان بسیار مهمی برگزار می‌شود. یعنی درست زمانی که مجمع عمومی ملل متحد در نیویورک تشکیل جلسه می‌دهد. و رئیس‌جمهور جدید رژیم ایران قرار است بجای حضور فیزیکی، به‌طور مجازی برای مجمع عمومی سخنرانی کند. خدا را شکر که به آمریکا نمیآید. زمان این کنفرانس مهم است، چرا که منعکس‌کننده فشارهای مستمر برای دموکراسی، آزادی و عدالت است، چیزی که نشان و نماد اصلی این سازمان است.

 

شما این فریاد و این فشار مستمر را مستقیماً به سازمان ملل منتقل می‌کنید که مطرح کردن ایران به‌عنوان یک قدرت جهانی فریبی بیش نیست. بسیار روشن است که کسانی که قدرت را در ایران به‌دست گرفته‌اند، به‌خاطر حمایت مردم ایران از آنها نیست، بلکه به‌خاطر سرکوب دگراندیشان و گرفتن دغلکارانه اهرمهای دولت است. این دغلکاری به‌طور کامل طی سال گذشته به نمایش گذاشته شد، آن هم در انتخاب رئیسی به‌عنوان رئیس جمهور رژیم ایران. با این کنفرانس، شما این صدا و فریاد را به گوش سازمان ملل و قدرتهای جهانی می‌رسانید که بدانند با اجازه دادن به رئیسی برای سخنرانی در صحنه بین‌المللی، سازمان ملل چشمهای خود را بر سه دهه شواهد و اسنادی می‌بندد که نشان می‌دهند رئیسی چگونه با سرکوب و بی‌عدالتی و اعدام هزاران مخالف سیاسی در قتل‌عام سال۱۳۶۷ (۱۹۸۸) به قدرت رسیده. اخیراً خواندم که نکات اصلی که رئیسی قرار است در سازمان ملل مطرح کند، روی چیزهای ظاهراً خوبی متمرکز است. چیزهایی مثل عدالت، آزادی و خاتمه فساد. اما همه ما می‌دانیم عمل بسیار گویاتر از حرف است. عدالت و آزادی مطمئناً چیزهایی نیستند که مردم ایران تابه‌حال در دستان فاسد و خونین دیکتاتوری مذهبی‌تجربه کرده باشند. رژیم دیکتاتوری که بی‌لیاقتی اقتصادیش و چپاولهایی که از ثروت مردم ایران کرده، ۸۰درصد جمعیت را به سمت فقر کشانده. این رژیم به سرکوبی مردم از طریق زندانی کردن و اعدام ادامه می‌دهد. معنی عدالت و آزادی این نیست. با انتصاب رئیسی در یک پست بالا و تأیید او در دولتی که کارنامه تروریستی‌اش با خود رئیسی همخوانی دارد، به‌هیچ‌وجه نمی‌توان گفت که وی جلودار تغییر در ایران است. بسیاری از اعضای کابینه‌اش مانند خودش، تحت تحریم‌های آمریکا و اروپا هستند. یکی از آنها متهم به جنایت است و به‌خاطر دست داشتن در بمب‌گذاری سال۱۹۹۴ در بوئنوس‌آیرس که منجر به کشته شدن ۸۵نفر شد، از طرف انترپل دارای یک حکم جلب بسیار مهم است. صریح بگویم، اگر چه او فعلاً به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران معرفی شده، اما به‌نظر من سازمان ملل بایستی برای پیگرد او فراخوان بدهد و یا لا اقل به‌جای این‌که یک تریبون بین‌المللی را در اختیار او بگذارد تا ادای مسخره مشروعیت در بیاورد، دستور یک تحقیق مستقل بینالمللی را در مورد اتهاماتی مبنی بر حکم دولتی برای اعدام هزاران زندانی سیاسی در سال۶۷ (۱۹۸۸) و بعد از آن صادر کند، آن هم با توجه به نقشی که رئیسی در آن اعدامها داشته.

 

می‌دانید، فراخوان برای یک تحقیق بین‌المللی هر سال افزایش می‌یابد، از کارشناسان سازمان ملل گرفته تا عفو بین‌الملل. همین تابستان گذشته درست همزمان با شب انتخاب از پیش تعیین شده رئیسی ، گزارش شد که گورهای دسته‌جمعی همه از بین رفته‌اند. اقدامی مخفیانه برای سفیدکاری جنایات و پوشاندن نگرانی‌ها در مورد قتل‌عام‌های سال۶۷. بازرس حقوق‌بشر سازمان ملل برای یک تحقیق مستقل فراخوان داده است، با توجه به این‌که طی سالیان او بسیاری از اسناد و شواهد را جمعآوری کرده و آماده است تا آنها را به شورای حقوق‌بشر ملل متحد به‌منظور یک تحقیق بی‌طرفانه تحویل دهد. فشار برای عدالت و بازخواست از رژیم ایران هر روز قویتر و بلندتر میشود. به‌نظر من سازمان ملل به‌جای این‌که به رئیسی اجازه سخنرانی بدهد، شاید بهتر باشد بگذارند او در یک صفحه بزرگ نمایش، مانند همین که اینجاست، ظاهر شود و به‌جای سخنرانی او، سازمان ملل به جهان اعلام کند در نظر دارد تحقیقاتش را شروع کند و از دولت ایران میخواهند کاملاً با آنها همکاری کند تا این افراد را به پای میز عدالت بکشانند.

خانمها، آقایان، شما می‌دانید، پاسخگویی و بازخواست اولین و شاید مهمترین گام در زمینه دموکراسی برای ایران است. و ما امروز این صدا را در تمام جهان، و به‌خصوص از آلبانی می‌شنویم. مثل روز روشن است که رژیم تهران اشرف۳ را نقطه امید مردم برای تغییر رژیم در ایران می‌داند. این مزدوران عملیاتی ایران بودند که توسط دولت آلبانی در پروسه یک توطئه تروریستی خنثی شده در ماه مارس ۲۰۱۸ دستگیر شدند. سفیر رژیم که یک عنصر ارشد وزارت اطلاعات و امنیت رژیم بود به همراه چند تن دیگر از به‌اصطلاح ”کارمندان سفارت“ از آنجا اخراج شدند. به‌خاطر نقش برجسته رهبری کننده‌ای که این ۱۰۰۰زن در اشرف۳ دارند و امیدی که برای زنان ایران ساطع می‌کنند، هم‌چنین به‌خاطر وجود صدها تن از شاهدان زنده جنایات این رژیم در اشرف، تمرکز رژیم تهران روی حذف فیزیکی ساکنان اشرف۳ است، در عین‌حال که با تبلیغات گسترده مشغول شیطان‌سازی علیه آنهاست. ما امروز در اینجا اجازه تحقق چنین چیزی را نمی‌دهیم. ما امروز هم‌چنان همان خروش و فشار برای حقیقت و عدالت را ادامه می‌دهیم. و به‌عنوان یک جمله معترضه می‌خواهم اضافه کنم با توجه به رخدادهای اخیر در خاورمیانه، باید هم‌چنین به‌خاطر داشت که زنانی که در اشرف۳ هستند، نه تنها امیدی برای زنان ایران، بلکه نقطه الهام و امیدی برای همه زنان خاورمیانه و به‌طور خاص زنان افغانستان هستند.

 

اما هم‌چنانکه قبلاً هم گفته‌ام تغییر در ایران رخ نمی‌دهد و نباید رخ بدهد، صرفاً به‌خاطر این‌که کشورهای دیگر از جمله آمریکا خواهان آن هستند. تغییر بایستی با شما و مردم ایران به‌وجود بیاید و به‌وجود خواهد آمد. با استمرار همین فشارها و خروشها برای آزادی و دموکراسی. شما و ساکنان اشرف۳، منبع و ابزار واقعی این تغییر هستید. شما امید برای تغییر هستید. اکنون طرح برای ایجاد تغییر و آلترناتیو این دیکتاتوری موجود است. خانم رجوی برنامه ۱۰ ماده‌ای خود برای ایران آینده را که به حق جهانی رأی دادن فرامی‌خواند، ارائه کرده است. انتخابات آزاد و اقتصاد آزاد. این برنامه خواهان جدایی دین از دولت است. برابری جنسی، مذهبی و قومی و سیاست خارجی بر مبنای همزیستی مسالمت‌آمیز و یک ایران غیراتمی. مردم ایران سالهای سال و برای چندمین بار باز هم نشان می‌دهند که آماده هر گونه فداکاری برای آزادی هستند. اما تغییر از درون تغییر و به‌صورت پایدار به آسانی و سریع به‌دست نمی‌آید. چنین تغییری تنها از درون عزمهای راسخ و پایدار، احساس مسئولیت مستمر و فداکاری ماندگار به‌دست می‌آید. این ویژگیهای همه ایرانیان آزادیخواه است. هرگز دست از خواسته خود برای آزادی بر ندارید، هرگز امید را از دست ندهید. این خروش و این فشار را برای ایرانی آزاد ادامه دهید. بدانید که تک‌تک و فرد فرد شما و هر کدام از ساکنان اشرف و بقیه در سراسر جهان، صدای اصلی عدالت برای ایران هستید. بسیار متشکرم. از بودن با شما بسیار مفتخرم.

 

سناتور کلی آیوت

آلترناتیوی برای رژیم سرکوبگر و جنگ‌طلب در ایران وجود دارد، این آلترناتیو همان رهبری الهام‌بخش و قوی خانم مریم رجوی، شورای ملی مقاومت ایران و سازمان مجاهدین است. مریم رجوی شجاعانه به‌عنوان رهبر حقوق مردم ایران ایستاده است.

امروز به‌خاطر آرمان آزادی ایران گردآمده‌ایم. و من می‌خواهم هم‌چنین خطاب به کسانی که در ایران حرف‌های ما را می‌شنوند صحبت کنم تا بدانند همه ما امروز اینجا برای شما جمع شده‌ایم. ما در کنار شما ایستاده‌ایم و به مبارزه برای شما ادامه خواهیم داد.

در حالی‌که سازمان ملل اجلاس خود را این هفته در نیویورک برگزار می‌کند، مهم است که به رئیس‌جمهور بایدن و رهبران اروپا یادآوری کنیم که آلترناتیوی برای رهبری سرکوبگر و جنگ‌طلبی که در ایران می‌بینیم وجود دارد. این آلترناتیو همان رهبری الهام‌بخش و قوی خانم مریم رجوی، شورای ملی مقاومت ایران و سازمان مجاهدین است.

ما خوشحالیم که این امکان وجود داشت که کنفرانس امروز را با شنیدن پیام خانم رجوی شروع کنیم. او شجاعانه به‌عنوان رهبر حقوق مردم ایران ایستاده، به‌رغم تهدیدهایی که علیه جان خودش وجود دارد. او و شورای ملی مقاومت دارای یک طرح اصولی هستند که تجلی بخش آینده‌ای صلح‌جویانه و دمکراتیک برای ایران است، مبتنی بر حق رأی جهان شمول، برابری جنسیتی، آزادی بیان، جدایی دین از دولت، و یک ایران غیراتمی که در صلح با جهان به سر می‌برد. مردم ایران شایسته چیزی کمتر از صلح و شکوفایی نیستند. رهبری خانم رجوی در تضاد شدید با رهبری آخوندها و رهبری ابراهیم رئیسی است.

 

رئیسی عضو کمیسیون مرگ بود که فرمان اعدام فراقانونی هزاران زندانی سیاسی بیگناه را در سال۶۷ در ایران صادر کرد. او یکی از چهار نفری بود که توسط خمینی منصوب شده بودند که یک فتوای بی‌سابقه را به اجرا بگذارند. یک فرمان مذهبی که سازمان مجاهدین را هدف قرار داده بود. این فتوا نشان می‌دهد چگونه رژیم مذهب را تحریف می‌کند و از آن برای انجام اعمال جنایتکارانه استفاده می‌کند. به‌عنوان معاون دادستان (رژیم) ایران، رئیسی این فتوا را به مورد اجرا گذاشت و باید مسئول کشتار ۳۰هزار زندانی سیاسی بیگناه در ایران شناخته شود.

ولی ما می‌دانیم که نقض حقوق‌بشر توسط او و جنایاتی که او مسئول ارتکاب آن است، بسا فراتر از قتل‌عام ۶۷ است. به‌عنوان رئیس قضاییه ایران در سال۹۸، رئیسی مسئول صدها مورد نقض حقوق‌بشر بود. و در آبان ماه ۱۳۹۸، زمانی که ما شاهد بودیم که تظاهر کنندگان بسیاری به خیابان‌ها ریختند، در سراسر ایران و از همه اقشار جامعه، او چکار کرد؟ به‌عنوان رئیس قضاییه، او شلیک و کشتار ۱۵۰۰تن از آن تظاهرات کنندگان بیگناه توسط نیروهای رژیم را مشروع دانست. در حالی‌که تنها چیزی که می‌خواستند این بود که صدایشان شنیده شود و بتوانند آزادانه سخن بگویند، همان‌طور که ما در این کنفرانس در آمریکا سخن می‌گوییم.

به جای این‌که به او امکان سخنرانی در سازمان ملل داده شود، ابراهیم رئیسی بایستی توسط سازمان ملل مورد تحقیق قرار بگیرد و به‌خاطر نسل‌کشی که او به‌عنوان عضو هیأت مرگ در آن دست داشته مجازات شود.

 

مجمع عمومی سازمان ملل فرصت مهمی است برای دولت بایدن و رهبران جهان تا به حسابرسی از رئیسی و خامنه‌ای فرا بخوانند، به‌خاطر جنایاتی که علیه بشریت مرتکب شده‌اند. سیاست آمریکا نسبت به ایران نه تنها باید تحریم‌های شدیدتر را مجدداً برقرار کند، تا تضمین کند (رژیم) ایران بازرسان سازمان ملل را فریب نمی‌دهد، و سلاح هسته‌یی تولید نمی‌کند، بلکه سیاست آمریکا بایستی قاطعانه حامی حقوق‌بشر مردم ایران باشد. حقوق مردم ایران هر روز توسط این رژیم سرکوبگر لگدمال می‌شود. به‌رغم تهدیدات و درد و رنجها و فداکاریهایی که مجاهدین خلق و خانواده‌هایشان تحمل کرده‌اند، ما آنها را شنیدیم و دیدیم و بسیار تکان‌دهنده بود که اسامی آنها و عزادارانشان را ببینیم. قلب من برای خانواده‌هایی که عزیزانشان را از دست دادند و حتی امکان دعا و نیایش بر اجسادشان را نداشتند، می‌تپد. ولی اگر ما به این درد و رنج‌ها فکر کنیم، من افتخار می‌کنم که خانم رجوی و شورای ملی مقاومت و همه شما عقب ننشسته‌اید.

از قضا ما باید افتخار کنیم به رهبری قدرتمند و پایدار خانم رجوی و بازماندگان قتل‌عام ۱۳۶۷ که اکنون در اشرف۳ در آلبانی هستند و بسیاری از آنها از زنان هستند. رژیم ایران یک رژیم زن‌ستیز است. ما می‌دانیم چطور زنان در ایران تحت سرکوب هستند. ولی زنان ایرانی در داخل و خارج از کشور شجاعانه مقاومت و جنبش برای ایجاد تغییر را در ایران هدایت کرده‌اند. ما در کنار زنان و مردان ایرانی ایستاده‌ایم.

به‌عنوان مادران، خواهران و دختران، زنان ایرانی می‌دانند که فرزندان ایران نمی‌توانند به استعدادهای خدادادی خود دست یابند، بدون آن که آزادی، صلح و رفاه داشته باشند. این امکانپذیر نیست، مگر با تغییر رژیم در ایران و احقاق حقوق مردم ایران برای انتخاب آزادانه رهبران خود، و حفاظت از این حقوق به‌وسیله قانون و نه لگدمال کردن حقوق مردم توسط قانون.

 

مجمع عمومی سازمان ملل در برهه حساسی برگذار می‌شود، که همه سخنرانان به آن اشاره کردند. ما از اعتراضات بسیاری که طی چند سال اخیر در ایران صورت گرفته، و هم‌چنین از تحریم انتخابات نمایشی ریاست‌جمهوری دریافته‌ایم که رژیم آسیب‌پذیر است. مردم ایران خواهان تغییر دمکراتیک هستند. این فرصت مناسبی است تا رئیس‌جمهور بایدن و رهبران کشورهای آزاد جهان کارزار فشار حداکثری علیه رژیم را مجدداً آغاز کنند. با تحریم‌های شدیدتر، تا از ابراهیم رئیسی و آخوندها به‌خاطر قتل‌عام سال۶۷ و همه موارد دیگر نقض حقوق‌بشر که مرتکب شدند حسابرسی شود.

و این‌که رهبران جهان وجود یک آلترناتیو را به‌رسمیت بشناسند که همانا رهبری اصولی خانم رجوی و شورای ملی مقاومت و طرح ده ماده‌ای آن است که از حقوق مردم ایران حمایت می‌کند تا خود تصمیم بگیرند که رهبرانشان چه کسانی باشند.

کشورهای آزاد جهان باید بر علیه رژیم کنونی ایران متحد شوند، به جای این‌که سرکوبگری آنرا مشروع جلوه دهند. اکنون زمان آن است که از حقوق مردم ایران حمایت کنیم. آنها شایسته زندگی کردن در صلح و شکوفایی هستند. در حالی‌که ما امروز دوباره گردهم آمده‌ایم، بیایید متعهد شویم که از پای ننشینیم. من می‌دانم که شما از پای نخواهید نشست. ما دیده‌ایم که چقدر شما حاضرید با تمام قوا بجنگید. پس خواهش می‌کنم به مبارزه خود ادامه دهید. ولی بیایید تا همه ما با هم متعهد شویم که از پای ننشینیم، تا این‌که جنگ‌طلبی رژیم ایران پایان یابد، تا این‌که تروریزم این رژیم پایان یابد، تا این‌که جنایات آن متوقف شود و تا این‌که آنها به‌خاطر جنایاتشان علیه بشریت مورد حسابرسی قرار بگیرند.

ما از پای نخواهیم نشست تا این‌که مردم ایران از یوغ استبداد آزاد شوند.

از این‌که از من دعوت کردید متشکرم.

ادامه دارد

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e84ed34d-7fbb-4a34-b5f0-b0597c5a4e26"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات