728 x 90

تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه رژیم ایران به‌دلیل فروش پهپاد به روسیه / تحریم سه فرد و یک نهاد رژیم

اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا

خبرگزاری رویترز روز ۲۸مهرماه در گزارشی از پذیرش تحریم‌ها علیه رژیم آخوندی توسط ریاست اتحادیه اروپا نوشت: اتحادیه اروپا با تحریم‌های جدید ایران به‌دلیل تحویل پهپاد به روسیه موافقت کرد.
رویترز در گزارشی از بروکسل نوشت: جمهوری چک که کشورش ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد روز پنجشنبه اعلام کرد که اعضای اتحادیه اروپا در مورد اقدامات جدید علیه رژیم ایران به‌دلیل عرضه هواپیماهای بدون سرنشین این کشور به روسیه به توافق رسیده‌اند.

جمهوری چک ریاست اتحادیه اروپا در توئیتی نوشت: سفیران اتحادیه اروپا در مورد اقداماتی علیه نهادهای تأمین کننده پهپادهای ایرانی که به اوکراین حمله کردند، توافق کردند.
کشورهای اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند داراییهای سه فرد و یک نهاد مسئول تحویل پهپادها را مسدود کنند و هم‌چنین آماده هستند تحریم‌ها را بر چهار نهاد دیگر رژیم که قبلاً در فهرست تحریم‌های قبلی قرار داشتند، گسترش دهند.

 

سایت شورای اتحادیه اروپا

۲۸مهر ۱۴۰۱

شورای اتحادیه اروپا - بیانیه مطبوعاتی

شورای اتحادیه اروپا امروز سه فرد ایرانی و یک نهاد ایرانی را به فهرست افرادی که به‌دلیل تضعیف یا تهدید تمامیت ارضی، حاکمیت ملی و استقلال اوکراین مشمول اقدامات محدودکننده هستند، اضافه کرد. این اقدام با توجه به نقش آنها در توسعه و تحویل وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (پهپاد) مورد استفاده روسیه در جنگ خود علیه اوکراین اتخاذ می‌شود.

تصمیم امروز نشانه‌ای از عزم اتحادیه اروپا برای پاسخ سریع و قاطع به اقدامات ایران در حمایت از تجاوز روسیه به اوکراین است. اتحادیه اروپا تحویل پهپادهای ایرانی به روسیه و بکارگیری مرگبار آنها در جنگ تجاوزکارانه علیه اوکراین را محکوم می‌کند. اتحادیه اروپا به تمام اقدامات حمایت کننده از تجاوز روسیه واکنش نشان خواهد داد.

کسانی که لیست‌گذاری شده‌اند در معرض مسدود شدن دارایی‌ها هستند و شهروندان و شرکتهای اتحادیه اروپا از در اختیار گذاشتن منابع مالی در اختیار آنها منع می‌شوند. علاوه بر این، افراد حقیقی مشمول ممنوعیت سفر هستند که از ورود یا عبور از قلمرو اتحادیه اروپا جلوگیری می‌کند.

شورای اتحادیه اروپا هم‌چنین قصد خود را برای اعمال تدابیر محدودکننده علیه دو فرد و دو نهاد دیگر به دلایل مشابه اعلام کرده است.

اقدامات قانونی مربوطه، از جمله نام افراد و نهادهای فهرست شده، در مجله رسمی اتحادیه اروپا منتشر شده است... .

 

سایت اتحادیه اروپا - مقررات اجرایی شورای اتحادیه اروپا ۲۸مهر ۱۴۰۱

این مقررات از تاریخ انتشار در مجله رسمی اتحادیه اروپا لازم‌الاجرا خواهد شد.

این مقررات در تمامیت خود لازم‌الاجرا بوده و مستقیماً در تمامی کشورهای عضو قابل اجرا است.

در بروکسل، در تاریخ ۲۰اکتبر ۲۰۲۲ انجام شد.

به‌نمایندگی از شورای اروپا

رئیس شورای وزیران خارجه میکولاس بک Mikuláš Bek، وزیر خارجه جمهوری چک

اشخاص و نهادهای زیر به فهرست اشخاص حقیقی و حقوقی، نهادها و نهادهای مندرج در پیوست I مقررات (EU) شماره ۲۶۹/۲۰۱۴ اضافه می‌شوند:

افراد

محمد حسین باقری، رئیس ستاد نیروهای مسلح ایران، او بر برنامه پهپادهای نظامی نظارت دارد و نقش اساسی در همکاری دفاعی ایران با روسیه دارد... .

سید حجت‌الله قریشی، رئیس بخش امور تهیه، تحقیقات و صنایع وزارت دفاع و مسئول مذاکره در مورد توافق با روسیه در رابطه با تأمین پهپادهای ساخت ایران برای استفاده آنها در جنگ تجاوزکارانه علیه اوکراین... .

سعید آقا جانی، فرمانده فرماندهی پهپادی نیروی هوا فضای سپاه پاسداران. آقاجانی بر برنامه‌ریزی، تجهیزات و آموزش عملیات پهپادهای ایران نظارت و آن را هدایت می‌کند که شامل تأمین پهپاد برای متحدان بین‌المللی ایران از جمله فدراسیون روسیه می‌شود.

نهادها

صنایع هوایی شاهد که تحت نام مرکز تحقیقات صنایع هوایی شاهد نیز شناخته می‌شود. صنایع هوایی شاهد، شرکت وابسته به نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران است که مسئول طراحی و توسعه مجموعه پهپادهای ایرانی شاهد است. پهپادهای شاهد به فدراسیون روسیه عرضه شد و در جنگ تجاوزکارانه علیه اوکراین استفاده می‌شود. بنابراین، صنایع هوایی شاهد مسئول حمایت از اقدامات مادی است که تمامیت ارضی، حق حاکمیت و استقلال اوکراین را تضعیف یا تهدید می‌کند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ab35729d-daed-4e07-b567-553944a3486f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات