728 x 90

آمار قربانیان کرونا در ۳۲۴شهر بیش از ۴۸هزار و ۸۰۰نفر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

وزارت بهداشت رژیم از ۳۱۱۷ مبتلای جدید در ۲۴ساعت گذشته خبر داد که طی یک ماه ۴برابر افزایش یافته که تقریباً معادل بالاترین آمار روزهای شیوع کرونا در کل کشور در سه ماه و نیم گذشته است.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۱۳خرداد ۱۳۹۹ اعلام کرد، آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۳۲۴شهر ایران بیش از ۴۸هزار و ۸۰۰نفر است. شمار قربانیان در خراسان رضوی به ۳۱۱۰نفر، در خراسان شمالی به ۵۴۸نفر، در خوزستان به ۳۷۴۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۵۴۵نفر، در فارس به ۱۰۷۱نفر، در قم ۳۵۵۵نفر، در کردستان به ۹۳۵نفر، در کرمان به ۵۸۰نفر، در لرستان به ۱۵۳۲نفر و در هرمزگان به ۲۴۵نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت آخوندها امروز اعلام کرد شمار مبتلایان در ۲۴ساعت گذشته به ۳۱۱۷نفر رسیده است که نسبت به یک ماه پیش، ۴برابر افزایش یافته و تقریباً معادل بالاترین آمار روزهای شیوع کرونا در کل کشور در سه ماه و نیم گذشته است. طبق اعلام وزارت بهداشت رژیم بالاترین رقم مبتلایان طی ۲۴ساعت در روز ۱۱فروردین ۳۱۸۶نفر بوده است.

وزارت بهداشت رژیم امروز اعلام کرد: «استانهای هرمزگان، آذربایجان غربی، اصفهان، کردستان، کرمانشاه و بوشهر در وضعیت هشدار قرار دارند»(ایرنا۱۳خرداد).

در خوزستان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز «از شناسایی ۶۸۳مورد ابتلای جدید و درگذشت ۱۴تن از مبتلایان در ۲۴ساعت گذشته» خبر داد (آفتاب نیوز ۱۲خرداد). رئیس بیمارستان رازی اهواز گفت: «علاوه بر بیمارستان رازی، در اهواز بیمارستان فاطمه زهرا، بیمارستان منفرد نیاکی، بیمارستان امیرالمومنین و بیمارستان قدیم آیت‌الله طالقانی نیز بیماران مبتلا به کرونا را پذیرش می‌کنند»(خبرگزاری صدا و سیمای رژیم ۱۳خرداد).

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با تأکید بر این‌که «بار مراجعه به اورژانس بیمارستانها در همه شهرستانهای جنوب غرب خوزستان افزایش پیدا کرده» گفت: «ممکن است تصمیماتی برای قرنطینه اجباری در منازل اتخاذ شود» (ایسنا ۱۲خرداد). فرماندار آبادان اعلام کرد: «روزهای متمادی هیچ موردی از ابتلا به کرونا نداشتیم. ولی اکنون این اعداد دو رقمی و حتی سه رقمی می‌شود»(جوان ارگان سپاه پاسداران ۱۲خرداد).

در همین حال معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: «در حال حاضر استان خوزستان با کمبود شدید پرستار تخصصی مواجه است. در حوزه فعالیت دانشگاههای علوم پزشکی اهواز، آبادان و دزفول مشکلات بسیار زیادی... وجود دارد که کمبود نیرو به‌ویژه نیروی پرستاری تخصصی مهمترین آنهاست که این کمبود به‌شدت احساس می‌شود»(خبرگزاری آریا ۱۲خرداد).

در کردستان معاون استاندار اعلام کرد: «وضعیت استان کردستان به‌ویژه شهر سنندج در زمینه شیوع کرونا در حالت هشدار و قرمز قرار دارد» (فارس ۱۲خرداد) و یک عضو هیأت ‌علمی دانشگاه پزشکی کردستان گفت: «افزایش آمار مبتلایان کرونا در کردستان رشد قابل توجهی دارد»(همشهری ۱۲خرداد).

در هرمزگان رئیس دانشگاه آزاد هرمزگان گفت: «با افزایش ۱۰ تا ۱۵برابری افراد مبتلابه کرونا در سطح استان هرمزگان نسبت به‌روزهای ابتدایی شیوع کرونا مواجه هستیم (ایسنا ۱۳خرداد). رئیس مرکز بهداشت بندرعباس «شرایط بیماری کرونا در استان هرمزگان و بندرعباس را در مرحله هشدار» توصیف کرد (همشهری ۱۲خرداد). رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان «با ابراز تأسف از شیب سریع ابتلاء به کرونا در استان» گفت: «آمار ابتلای قطعی به کرونا در هرمزگان به ۴۰۱۷نفر رسید» (مهر ۱۲خرداد). فرماندار میناب گفت: «متأسفانه وضعیت شهرستان میناب از هشدار به یک زنگ خطر جدی و وضعیت قرمز رسیده است»(مهر ۱۳خرداد).

در کرمانشاه دانشگاه علوم پزشکی از «۱۵۹ مورد ابتلای جدید» و «فوت چهار نفر از مردم استان کرمانشاه بر اثر ابتلا به ویروس کرونا» خبر داد و این‌که در حال حاضر ۲۴۱نفر در بیمارستان بستری هستند (خبرگزاری صدا و سیمای رژیم ۱۲خرداد). رئیس بیمارستان گلستان کرمانشاه گفت: «احساس خطر فراوانی از طغیان بیماری در استان به‌خصوص شهر کرمانشاه می‌شود»(فارس ۱۳خرداد).

در آذربایجان غربی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «یک ماه گذشته آمار بیماران کرونایی در مهاباد با شیب صعودی و نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است» (جوان ارگان سپاه پاسداران ۱۳خرداد). وی افزود: «آمار مبتلایان به کرونا در استان در روز یازدهم خرداد با ثبت ۲۲۹مورد بالاترین میزان روزانه از ابتدای شیوع این بیماری بود» (خبرآنلاین ۱۳خرداد). معاون این دانشگاه گفت: «در روزهای گذشته افراد مراجعه‌کننده به بیمارستان طالقانی ارومیه بدحال‌تر بوده و تعداد بیماران بدحال رو به افزایش بوده است. در روز گذشته از ۶۴بیمار بستری در استان ۱۲نفر به‌طور مستقیم در بخش آی‌سی‌یو بستری شده‌اند که این موضوع هشداری برای وضعیت بد پیشرفت بیماری است»(فارس ۱۳خرداد).

فرماندار نیشابور گفت: «آمارها نشان می‌دهد، متوفیان کرونا در این شهرستان طی ١٠روز اول خرداد ماه نسبت به مدت مشابه اردیبهشت ماه۵۰درصد افزایش داشته است»(ایلنا ۱۲خرداد).

در زنجان فرماندار اعلام کرد «شهر زنجان در حال حاضر در وضعیت قرمزی نسبت به ویروس کرونا قرار دارد»(همشهری ۱۳خرداد).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۳ خرداد ۱۳۹۹ (۲ ژوئن۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4afe7789-c135-49f2-b0be-fef15b0c7d2e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات