728 x 90

-

جهان رسانه – پنجشنبه، ۵آبان ۱۳۹۰

-

رسانه‌ها
رسانه‌ها
عناوین مطبوعات سراسری:
الایام بحرین: «وزارت اطلاعات (رژیم) ایران در قاچاق اسلحه به بحرین دست دارد».
الایام بحرین: «حزب ”پیشرو“ نسبت به دخالتهای رژیم ایران هشدار می‌دهد».
السفیر لبنان: «غنوشی پیروزیش را به فلسطین هدیه می‌کند و بر عربیت تأکید می‌کند».
البیان امارات: «حزب جنبش نهضت تونس: (دولت) توافقی خواهد بود و هیچ محدودیتی بر امور گردشگری گذاشته نمی‌شود».
گلف نیوز: «النهضه نامزد حزب خود را برای سمت نخست‌وزیری تعیین کرد».
لوموند فرانسه: «موج النهضه طبقات اجتماعی را در می‌نوردد».
القدس العربی: «یمن: ارتش طرفدار انقلاب از عملیات سرنگون‌کردن هواپیمای نظامی که منجر به‌ کشته‌شدن 8خلبان سوری در لحج شد، پرده برداشت».
دیلی‌تلگراف: «رهبران اروپا بر سر طرح نجات تردید می‌کنند».
تریبون دو ژنو: «ناحیه یورو / بدهی یونان زیر پروژکتورها».
فیگارو: «نقطه شروع بازسازی اروپا».
الاهرام مصر: «اردوغان به شکست د‌ر حل‌وفصل زلزله اعتراف می‌کند».
لوموند: «فرانسوا اولاند محافظان پلیس را رد می‌کند».
اوژوردویی آن فرانس: «هواداران به آبی‌ها (تیم راگبی فرانسه) دلداری می‌دهند».

حرف روز (رسانه‌های جهان):
الایام بحرین: «وزارت اطلاعات (رژیم) ایران در قاچاق اسلحه به بحرین دست دارد».
الایام: «گزارش از سی.ان.ان: غلام شکوری که یک افسر نظامی رژیم ایران می‌باشد، مسئول یک عملیات سری علیه حکومت بحرین بوده است».
الشرق الاوسط: «اعتصاب شهرهای سوریه را فلج می‌کند... و پاریس: پایان کار اسد نزدیک شده است. ترکیه: آن‌چه در سوریه روی می‌دهد، بسیار دردناک است».
السفیر لبنان: «غنوشی پیروزیش را به فلسطین هدیه می‌کند و بر عربیت تأکید می‌نماید». «النهضه مطمئناً الجبالی را برای ریاست دولت کاندید‌ می‌کند».
گلف نیوز: «النهضه نامزد حزب خود را برای سمت نخست‌وزیری تعیین کرد. او حمادی جبالی دبیرکل این حزب است».
البیان امارات: «حزب جنبش نهضت تونس: (دولت) توافقی خواهد بود و هیچ محدودیتی بر امور گردشگری گذاشته نخواهد شد». غنوشی هم‌چنین گفت همه بانکها اسلامی نخواهند شد و از کارشناسان برای جلب سرمایه‌گذاری عربی و خارجی دعوت خواهد کرد».
الشرق الاوسط: «حزب النهضه جبالی را برای ریاست حکومت کاندیدا می‌کند و هم‌چنین 4اسم را برای ریاست‌جمهوری ارائه می‌دهد».
لوموند فرانسه: «موج النهضه طبقات اجتماعی را درمی‌نوردد». تونسیهای از طبقه متوسط تا بورژوا به این حزب اسلامی رأی دادند.
واشنگتن پست عکس اصلی خود را به یمن اختصاص داد و نوشت: «صدها تن از زنان در صنعا در اعتراض به سرکوب کسانی که خواهان سرنگونی علی عبدالله صالح هستند، چادرهای خود را به‌آتش کشیدند. این اقدام سبملیک زنان، در قبایل بادیه‌نشین به‌معنی فراخوان برای کمک به اعضای قبیله است. آنها شعار می‌دادند: چه کسی زنان یمن را در برابر جنایتهای این تبهکاران حفاظت می‌کند»؟
القدس العربی: «یمن: ارتش طرفدار انقلاب از عملیات سرنگون‌کردن هواپیمای نظامی که منجر به‌کشته‌شدن 8خلبان سوری در لحج شد، پرده برداشت». بنا‌ به این گزارش، علی عبدالله صالح این خلبانهای مزدور سوری را برای بمباران مناطقی که از نیروهای انقلابی پشتیبانی می‌کردند، به‌خدمت گرفته بود. یک خلبان انقلابی یمنی به نام عبدالعزیز الشامی در یک عملیات انتحاری هنگام انتقال این خلبان‌ها اقدام به سرنگون‌کردن هواپیمای آنها کرد. در جریان آن 8تن از خلبانان مزدور سوری کشته شدند.
القدس العربی عکس یکی از کودکانی را که در تظاهرات صنعا شرکت کرده و علامت پیروزی نشان می‌دهد، چاپ کرده است.
گلف نیوز: «قطر برای اولین بار فاش کرد، سربازانش در کنار نیروهای انقلابی لیبی حضور داشته‌اند. رئیس ستاد ارتش قطر گفت که این نیروها فعالیتهای آموزشی و ارتباطاتی نیروهای انقلابی را به‌پیش برده‌اند؛ چون غیرنظامی بودند و تجربه کافی در زمینه نظامی نداشتند».
الشرق الاوسط: «پادشاه اردن: هدف من قرار دادن یک نخست‌وزیر منتخب است».

در اروپا اجلاس سران اتحادیه اروپا درباره بحران یورو و مسیر پیشروی آنها بیش از هر چیزی مورد بحث است:
ایندیپندنت: «درحالی‌که مشخص شد یک توافق جامع برای نجات‌دادن اقتصادهای دچار مشکل ناحیه یورو تا چند هفته دیگر نهایی نخواهد شد، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، هشدار داد، صلح و کامیابی در اروپا نمی‌تواند تضمین بشود».
دیلی‌تلگراف: «رهبران اروپا بر سر طرح نجات تردید می‌کنند». «مرکل می‌گوید، سقوط یورو می‌تواند صلح را به‌مخاطره بیندازد».
تریبون دو ژنو: «ناحیه یورو / بدهی یونان زیر پروژکتورها».
فیگارو: «نقطه شروع بازسازی اروپا». جلسه روز چهارشنبه شورای اروپا در بروکسل تنها یک آغاز اس، ؛ برای بازسازی اروپایی که توسط بحران بدهی پایه‌هاش به لرزه درآمده، باید مسیر درازی طی شود.
در اشتاندارد اتریش: «نزاع بر سر برنامه صرفه‌جویی اقتصادی که از سوی اتحادیه اروپا خواسته شده، روز چهارشنبه در این پارلمان به درگیریهایی منجر شد».
لوموند: «فرانسوا اولاند محافظان پلیس را رد می‌کند». نامزد حزب سوسیالیست نگران از تحت‌نظر قرار گرفتن توسط حکومت، حفاظت خود را به حزبش سپرد.

از این طرف و آن طرف:
اوژوردویی آن فرانس: «هواداران به آبی‌ها (تیم راگبی فرانسه) دلداری می‌دهند». نایب‌قهرمانان جهان در میدان کنکورد از سوی دهها هزار تن از طرفدارانشان مورد استقبال قرار گرفتند.
اوژوردویی آن فرانس: «دیژون پ.اس.ژ.را از پای درآورد». اشاره آن به شکست 2 بر 3 پاریس سن‌ژرمن در مرحله یک‌هشتم نهایی جام اتحادیه فرانسه است.
دیلی‌تلگراف: «بریتانیا تا یک نسل دیگر، به پرجمعیت‌ترین کشور اتحادیه اروپا تبدیل خواهد شد. در سال ۲۰۴۳ جمعیت این کشور به بیش از 74میلیون نفر خواهد رسید و از فرانسه و آلمان پیشی خواهد گرفت. بنا‌ به ارقام دفتر آمارهای ملی، مهاجرت علت دوسوم این گسترش خواهد بود. هم‌اکنون جمعیت انگلیس حدود 62میلیون نفر است». در این گزارش آمده است که انتظار می‌رود جمعیت آلمان تا سال ۲۰۴۳، از بیش از 81میلیون به زیر 74میلیون نفر برسد.
یو.اس.ای.تودی: «برای اولین بار در تاریخچه 100ساله آی.بی.ام یک زن ریاست این شرکت را به عهده خواهد گرفت. ویرجینا رومتی از روز اول ژانویه این سمت را عهده‌دار خواهد شد».
در اشتاندارد: «رومتی به‌عنوان رئیس آی.بی.ام یکی از قدرتمندترین زنان صنعت تکنولوژی اطلاعات خواهد بود».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bb178df8-a30a-471f-ab56-bcd287edf8ae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات