728 x 90

قيام هاي خاورميانه,سوريه,

هشدار سوریه به دولتهای دیگر در مورد به‌رسمیت شناختن شورای ملی سوریه

-

شورای ملی سوریه
شورای ملی سوریه
درحالی‌که ۱۱نفر دیگر کشته شدند، سوریه درباره مخالفان هشدار می‌دهد

دوشنبه، ۱۸ مهر ۱۳۹۰ / ۱۰ اکتبر ۲۰۱۱
خبرگزاری فرانسه ۱۸ مهر گزارش داد، سوریه روز یکشنبه تهدید کرد که اگر دولتهای دیگر بلوک جدیداً تشکیل شده مخالفان را به‌رسمیت بشناسند، مقابله به مثل خواهد کرد.
به‌رغم این‌که بشار اسد رئیس‌جمهور قول رفرم خود را تجدید نمود، نیروهای امنیتی حداقل ۱۱نفر را کشتند. ولید معلم وزیر خارجه هشدار داد که دمشق علیه هر دولتی که شورای ملی سوریه (اس.ان.سی) را که در استانبول در اواخر اوت تشکیل شد و موجب متحد شدن گروههای کلیدی مخالف با حاکمیت اسد گشت را به‌رسمیت بشناسد مقابله به مثل خواهد نمود.
درحالی‌که اس.ان.سی در حال لابی کردن حمایت در قاهره مرکز اتحادیه عرب می‌باشد، معلم به خبرنگاران گفت ”ما اقدامات مهمی علیه هرکشوری که این شورای نامشروع را به‌رسمیت بشناسد انجام خواهیم داد“. …
معلم گفت ”این گروهها کسانی هستند که اقدامات خشونت‌بار در سوریه انجام می‌دهند و تا بحال چندین نفر را به‌ شهادت رساندند. غرب از یک انقلاب صلح‌آمیز صحبت می‌کند و به این معترف نیست که چنین گروههایی وجود دارد ولی به هرحال آنها را مسلح می‌کند“.
وی هم‌چنین علیه ترکیه یک تهدید تلویحی ظریف صادر کرد، ترکیه‌ایی که روز جمعه ترور مشعل تمو سیاستمدار را محکوم نمود و ترور عضو اس.ان.سی را به‌عنوان یک اقدام ”تنفر انگیز“دانست…
اسد به یک هیأت بازدید کننده از آمریکای لاتین گفت که دمشق روی رفرم و خنثی کردن ”گروههای مسلح “ که موجب ناآرامی سراسری در کشور از اواسط مارس هستند، متمرکز می‌باشد.
وی به وزرای کوبا و ونزوئلا گفت ”سوریه گامهایی متمرکزی در دو جبهه اصلی برمی‌دارد، رفرم سیاسی و از بین بردن گروههای مسلحی که خواستار بی‌ثباتی این کشور هستند“.
اسد گفت ”مردم سوریه از رفرمها استقبال کردند ولی حملات خارجی، وضعیت در کشور که شروع به پیشرفت نموده بود را تشدید کرد“. …
کشته‌های یکشنبه یک روز بعد از این‌که 2نفر در مراسم تشییع تمو کشته شدند، اتفاق افتاد. تمو در روز جمعه در قامیشلی در شمال سوریه ترور شده بود. این کشته‌ها هم‌چنین هم‌زمان با دیدار گروه آمریکای لاتین به سوریه برای ابراز حمایت بوده است.

از سوی دیگر اتحادیه اروپا به مخالفان سوریه به‌عنوان ”یک قدم مثبت رو به جلو“ خوش‌آمد می‌گوید
خبرگزاری فرانسه ۱۸ مهر از بروکسل گزارش داد، بر اساس پیش‌نویس بیانیه وزرای خارجه اتحادیه اروپا که روز دوشنبه توسط آ.اف.پ دیده شد، اتحادیه اروپا به تشکیل بلوک مخالفان به‌عنوان ”یک قدم مثبت رو به جلو ”خوش آمد می‌گوید.
در این پیش‌نویس بیانیه، وزرا با استناد به شورای ملی سوریه (اس.ان.سی) می‌گویند که اتحادیه اروپا ”از تلاشهای این گروه برای ایجاد یک پلاتفرم متحد خوش‌آمد می‌گوید“ و ”اشاره می‌کند که ایجاد (اس آن سی) یک قدم مثبت رو به جلو است“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5ff7ff97-65a5-4ae3-8063-1f812ab5ddf1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات