728 x 90

اشغال بخشي از اشرف با زرهي,

پنجاه‌ونهمین روز تحصن در ژنو مقابل دفتر اروپایی سازمان ملل متحد

-

استروان استیونسون، نماینده پارلمان اروپا و مسئول روابط اتحادیه اروپا با عراق
استروان استیونسون، نماینده پارلمان اروپا و مسئول روابط اتحادیه اروپا با عراق
روز دوشنبه ۲۰ژوئن ۲۰۱۱، پنجاه‌ونهمین روز تحصن حامیان مقاومت و خانواده‌های اشرفیان در مقابل مقر اروپایی سازمان ملل‌متحد در ژنو بود که با سرود ای ایران آغاز شد. در این روز پاول لانسو، مشاور ارشد سیاسی سازمان پاکس کریستی بین‌المللی، در پنچاه‌ونهمین روز تحصن ایرانیان آزاده و هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران حضور یافت و از محل متحصنان دیدار نمود و حمایت خود را از اشرفیان و مقاومت ایران اعلام کرد.
هم‌چنین استروان استیونسون، نماینده پارلمان اروپا و مسئول روابط اتحادیه اروپا با عراق، ضمن دیدار از نمایشگاه افشاگرانه متحصنان به ایراد سخنرانی پرداخت. ایشان در سخنان خود ضمن اعلام حمایت خود از جنبش مقاومت مردم ایران خواهان حفاظت اشرف و برطرف نمودن همه فشارهای بر روی ساکنان اشرف شد.
ایشان در قسمتی از سخنرانی خود ابراز داشت: «خانمها و آقایان، این باعث خرسندی من می‌باشد که امروز در جمع شما حاضر شده و در پنجاه‌ونهمین روز تحصن شما شرکت کرده و شما را ملاقات می‌کنم. این بسیار مهم است که شما در مقابل سازمان ملل‌متحد به تحصن نشسته‌اید و این پیام بسیار محکمی می‌باشد. من شنیدم که در روز شنبه یک گردهمایی عظیمی در پاریس داشتیم که بیش از 100هزار نفر در آن شرکت نموده بودند. بعضی شخصیتهای مهمی از سرتاسر دنیا در این گردهمایی حضور داشتند، شخصیتهایی مانند جولیانی، پاتریک کندی و بسیاری از رهبران از اقصی نقاط دنیا و این شیوه‌یی است که مردم جامعه جهانی به اشرف احترام می‌گذارند. من متاسفم که برایم امکان نداشت که در گردهمایی شما در پاریس حضور داشته باشم ولی خوشحالم که امروز در اینجا آمده و تعدادی از شما را ملاقات کنم.
ما نباید اجازه دهیم که هیچ‌گونه خشنونت و یا حمله توسط نیروهای عراقی و بنا‌ به درخواست رژیم ایران علیه ساکنان بی‌دفاع و بی‌سلاح اشرف انجام پذیرد. و من می‌دانم زمانی که این ساکنان به کشورهای اروپایی منتقل شوند، آنها در خط مقدم مبارزه علیه رژیم شیطانی حاکم بر تهران خواهند بود.
و من به روزی نگاه می‌کنم که آن روز هم دیر نخواهد بود که ما و همه شما و حامیان اشرف، خانم مریم رجوی را به قلب تهران برده و شاهد معرفی دموکراسی و آزادی برای ایران خواهیم بود.
این رویای واقعی من می‌باشد و اقداماتی که شما با این تحصن‌ها انجام می‌دهید، این آرزوی من و شما را محقق می‌کند».

در این روز به‌علاوه حامیان مقاومت اقدام به توزیع تراکت و کارهای افشاگرانه خود اقدامات سرکوبگرانه رژیم ایران و همتای آن در عراق پرداخته با برگزاری میز کتاب و برخوردهای اجتماعی به جمع‌آوری امضا در محکومیت حمله جنایتکارانه دولت نوری المالکی علیه ساکنان شهر اشرف اقدام نمودند که مورد توجه بسیاری از ساکنان شهر ژنو واقع گردید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2fb70369-06c7-42b1-bdd9-22329810216a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات