728 x 90

اشغال بخشي از اشرف با زرهي,اشرف - حمايت بين المللي

خبرگزاری فرانسه: اتحادیه اروپا از عراق خواست تا به حقوق ساکنان اشرف احترام بگذارد

-

اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا
به‌دنبال تهاجم به اشرف توسط نیروهای ارتش عراق در ماه گذشته، وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه بر ضرورت احترام عراق به حقوق‌بشر در اشرف، محل استقرار هزاران تبعیدی ایرانی، تأکید کردند.

کاترین اشتون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت این تهاجم که در آن حداقل ۳۵ مخالف ایرانی کشته شدند، برای اولین بار توسط وزرای خارجه ۲۷ کشور اتحادیه اروپا مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

او در یک کنفرانس مطبوعاتی در پایان گفتگوهای وزرای خارجه گفت بدون زیر سؤال بردن حق حاکمیت عراق، ما بر اهمیت احترام بر حقوق‌بشر تأکید کردیم.

کاترین اشتون اضافه کرد اروپا با سازمان ملل‌متحد و ایالات متحده آمریکا کار خواهد کرد تا یک راه‌حل پایدار برای این موضوع پیدا کنند.
پارلمان اروپا گفته است اقدام فوری بین‌المللی برای جلوگیری از یک حادثه دیگر در این کمپ ضروری می‌باشد.
دیدار هیأت پارلمان اروپا دو هفته بعد از این‌ صورت گرفت که ارتش عراق به اشرف یورش برده بود.

استرون استیونسون عضو پارلمان اروپا که ریاست یک هیأت پارلمانی را در دیداری از عراق به عهده داشت، گفت:
مجاهدین خلق ایران که در این محل به مدت حدود ۳۰سال مستقر هستند، هیچ تمایلی به ترک اشرف ندارند، آنها آن‌جا را خانه خود بحساب می‌آورند.
استیونسون گفت اگر چه، آنها جدیت این مشکل و تهدید بالقوه را به‌رسمیت می‌شناسند.

نیروهای امنیتی عراق درحالی‌که تنشهای بین مخالفان رژیم مذهبی ایران و مقامات عراقی به درجه جدیدی رسیده بود این کمپ را مورد یورش قرار دادند.

اعضای پارلمان اروپا که قادر به دیدار از اشرف نشدند خواهان این هستند که ساکنان آن به اروپا، استرالیا، کانادا و ایالات متحده آمریکا انتقال یابند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9e96ee1f-6dde-42e7-a8a1-6979e0c9ddca"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات