728 x 90

بازتاب جنایات اخیر رژیم ایران علیه هموطنان کرد و موضعگیریهای خانم مریم رجوی

جنایت تهاجم موشکی به مقر حزب دموکرات در عمق خاک عراق
جنایت تهاجم موشکی به مقر حزب دموکرات در عمق خاک عراق

اغلب رسانه‌های عربی در انعکاس جنایات اخیر رژیم آخوندی، اعدام سه مبارز کرد و تهاجم موشکی به مقر حزب دموکرات در عمق خاک عراق به مواضع مقاومت ایران اشاره کردند. در زیر به بخشی از این رسانه‌ها نگاه می‌کنیم.

روزنامه الأیام چاپ بحرین:

مقامات رژیم ایران روز شنبه گذشته سه تن از فعالان کرد را در داخل یکی از زندانهای تهران اعدام کردند.

مریم رجوی پرزیدنت مقاومت ایران چند ساعت بعد از این جنایت از کردهای ایران در داخل و خارج ایران خواست تا علیه رژیم ایران بپاخیزند.

رجوی در سلسله توییتهایی که کرد گفت اعدام جنایتکارانه سه مبارز کرد وتهاجم موشکی به مقرهای حزب دموکرات کردستان ایران و حزب دموکرات توسط رژیم جنایتکار آخوندی را به‌شدت محکوم می‌کنم.

اسکای نیوز عربی:

مریم رجوی روز شنبه از کردهای ایران خواست تا علیه رژیم ایران به‌پاخیزند. او گفت: رژیم آخوندی می‌خواهد با سرکوب و اعدام و تهاجم موشکی و ایجاد فضای رعب و وحشت، قیام مردم ایران را خاموش کند ولی این آرزو را به گور خواهد برد.

او به شهدای اخیر درود فرستاد و به خانواده قربانیان حزب دموکرات کردستان ایران و حزب دموکرات کردستان و مبارزان اعدام شده تسلیت گفت و برای مجروحان تهاجم جنایتکارانه رژیم شفای عاجل مسألت کرد.

سایت مصری مبتدا

سایت مصری مبتدا موضع‌گیریهای خانم مریم رجوی علیه جنایت رژیم آخوندی را منعکس کرد و عکسی از هواداران مقاومت ایران هنگام تظاهرات علیه جنایت بزدلانه رژیم را چاپ کرد که در حال سیلی زدن به مترسک خامنه‌ای هستند.

این سایت نوشت:‌ خانم مریم رجوی پرزیدنت شورای ملی مقاومت هموطنان کرد را به قیام علیه رژیم فراخوانده و با آنها اعلام همبستگی کرده است

سایت اردنی

سایت اردنی یکی از سایتهای کشور اردن نیز به مواضع مقاومت ایران علیه جنایت اخیر رژیم ایران انعکاس داد. این سایت عکس تظاهرات هواداران مقاومت و سازمان مجاهدین خلق ایران در پاریس را چاپ کرد که در آن تظاهر کنندگان در دستهایشان طنابهای دار را به نشانه اعدام جنایتکارانه سه هموطن مبارز کرد به ساکنان منطقه یک پاریس نشان می‌دادند. آنها علاوه بر نماد اعدام، پلاکاردهایی را نیز که به زبانهای فرانسوی و کردی نوشته شده بود در دست داشتند.

الدستور مصر

سایت مصری الدستور نیز در انعکاس جنایات رژیم آخوندی علیه هموطنان کردمان، نوشت: مریم رجوی پرزیدنت اپوزیسیون ایران چند ساعت پس از سلسه جنایات رژیم ایران علیه کردهای ایران از آنها خواست تا علیه این رژیم قیام کنند.

الیمن العربی

خانم مریم رجوی از هموطنان قهرمان خود در کردستان و سراسر ایران خواست تا علیه رژیم ضدبشری آخوندها به پاخیزند.

برخی از رسانه‌ها و سایتهای دیگری که مواضع مقاومت ایران را علیه جنایتهای اخیر رژیم منعکس کردند عبارت اند از:
الجمهوریه، صوت الدار، لبنان دیبیت،بلد نیوز و الشرق و بسیاری سایتهای دیگر که هنوز در حال درج خبر جنایات رژیم ایران علیه هموطنان کرد و موضوع گیریهای مقاومت ایران هستند.

 

دفاع مریم رجوی از حقوق مردم کردستان

خانم مریم رجوی در گردهمایی سالانه مقاومت ایران که در ویلپنت پاریس برگزار شد در سخنان خود تأکید کرد: ما از خودمختاری همه ملیت‌های ایران دفاع می‌کنیم.

پایگاه خبر رسانی العربیه که در این همایش حضور داشت در گزارشی نوشت:

رئیس شورای ملی مقاومت ایران اپو.یسیون خواستار سرنگونی جمهوری اسلامی ایران روز شنبه ۳۰ژوئن ۲۰۱۸ طی سخنان افتتاحیه خود در گردهمایی در پاریس گفت، ما از «خودمختاری همه ملیت‌ها» در ایران دفاع می‌کنیم.

مریم رجوی گفت:«ما به پی‌ریزی جامعه‌ای فرا می‌خوانیم که تار و پودش آزادی،‌ دموکراسی و برابری است. همچنین مرزبندی با استبداد و وابستگی و تبعیض جنسی و قومی و طبقاتی است»

رئیس شورای ملی مقاومت افزود:«ما از برابری زن و مرد، از حق انتخاب آزادانه پوشش، از جدایی دین و دولت، از خودمختاری ملیت‌ها، از تساوی حقوق سیاسی و اجتماعی کلیه افراد ملت ایران، از لغو اعدام، از آزادی بیان، احزاب، مطبوعات و اجتماعات، از آزادی اتحادیه‌ها، انجمن‌ها، شو راها و سندیکاها دفاع کرده‌ و دفاع می‌کنیم. طرح ۱۲ماده‌‌ای شورای ملی مقاومت برای خودمختاری کردستان ایران که ۳۵سال پیش تصویب و اعلام شده، هنوز هم یکی از جامع‌ترین الگوهای جهانی است.»

وی در ادامه گفت:«سرانجام ایران آزاد، یک ایران غیراتمی، در همزیستی مسالمت‌آمیز، با همکاریهای‌ منطقه‌‌یی و بین‌المللی است.این است سیمای یک جایگزین دموکراتیک در برابر حاکمیت آخوندی و هر گونه دیکتاتوری. در این مسیر،‌ اولین گام، انتقال حاکمیت به مردم ایران است. با اتکا به‌همین مردم و پایگاه مردمی است که می‌توان از هرج و مرج و ناامنی بر حذر ماند و می‌توان تمامیت ایران و ایرانی را حفظ کرد و سرافراز نگهداشت. طبق برنامه شورای ملی مقاومت، پس از سرنگونی رژیم، یک دولت موقت شش‌ماهه تشکیل می‌شود که وظیفه اصلی آن، تشکیل مجلس مؤسسان از طریق انتخابات آزاد با رأی عمومی، مستقیم، مساوی و مخفی مردم ایران است. این مؤسسان باید طی ۲سال قانون اساسی جمهوری جدید را تدوین کند، و آن را به رأی مردم ایران بگذارد. همچنین نهادهای اساسی جمهوری جدید را طبق آرای مردم، مستقر کند.»

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/56ae4590-326d-4127-9c93-ba64ac2b125f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات