728 x 90

اعتراض عليه مالكي,اشغال بخشي از اشرف با زرهي,

شماری از پارلمانترهای عراق، اشغال شمال اشرف را محکوم کرده و خواستار خروج آنان شدند

-

اشغال نظامی شما ل اشرف با نیروی زرهی به دستور مالکی
اشغال نظامی شما ل اشرف با نیروی زرهی به دستور مالکی
سایت ملف: شماری از نمایندگان پارلمان عراق ورود زرهیهای نظامی عراق به دستور نوری مالکی و به خواست رژیم ایران به اشرف را محکوم کردند و خواستار خروج این نیروها شدند.

خانم دکتر ندی الجبوری نماینده پارلمان عراق از العراقیه گفت تاکنون حملات علیه ساکنان اشرف ادامه دارد و دولت عراق به راه‌حلی در این رابطه نرسیده است. نقض حقوق‌بشر در قرارگاه اشرف نقض همه کنوانسیونهای بین‌المللی از جمله کنوانسیون چهارم ژنو محسوب می‌شود.

لوی السعیدی از رهبران العراقیه اشغال قرارگاه اشرف با تانکها را به‌شدت محکوم کرد و خواستار عقب‌نشینی تانکها به محلهایی که در آن قرار داشتند شد ”. وی افزود“ ساکنان قرارگاه اشرف هیچ گناهی جز از این‌که مخالف حکومتشان هستند، ندارند ”. “ آنها هیچ جنایتی مرتکب نشده‌اند که با ارتش و تانک آنها را احاطه کنیم.

حامد مطلک نماینده پارلمان و از رهبران العراقیه خواستار دخالت فوری برای خروج همه نیروهای مسلح از قرارگاه اشرف به‌منظور تضمین اجرای کنوانسیونهای بین‌المللی در رابطه با افراد حفاظت شد. وی هم‌چنین خواهان تضمین جلوگیری از وقوع حادثه تاسف‌بار دیگری در حق پناهندگان ایرانی در قرارگاه اشرف شد..

دکتر احمد المساری نماینده پارلمان از العراقیه در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: ساکنان اشرف بر اساس مواد کنوانسیون چهارم ژنو در کشور عراق پناهنده هستند لذا دولت عراق باید به آنها احترام بگذارد. وی افزود: ما هرگونه نقض حقوق‌بشر علیه ساکنان اشرف را محکوم می‌کنیم.

خانم سهاد فاضل العبیدی حمله به کمپ اشرف را یک اقدام تکان‌دهنده علیه حقوق‌بشر و حقوق پناهندگان دانست و گفت: ساکنان اشرف پناهندگانی تحت حفاظت عراق می‌باشند. نقض حریم کمپ اشرف به این صورت توسط نیروهای عراقی ناشی از تأثیرگذاری رژیم ایران بر دولت عراق می‌باشد که با نقض حقوق‌بشر در کمپ اشرف تسلیم فشارهای این رژیم شده است. وی در عین حال تأکید کرد پارلمان عراق باید فورًا در قبال موارد نقض قانون علیه ساکنان کمپ اشرف موضع‌گیری کند و از پارلمان عراق خواست که موضوع نقض حقوق ساکنان اشرف توسط نیروهای عراقی را مورد بحث قرار دهد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7062e693-ba62-4857-a1f9-dc79d755ced1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات