728 x 90

قيام هاي خاورميانه,

در حالی که قذافی بر جا مانده، برخی خواهان دخالت خارجی می‌باشند

-

لیبی، خواهان دخالت خارجی
لیبی، خواهان دخالت خارجی
روز سه‌شنبه رهبر شورشیان در شرق لیبی بعد از رسیدن به این فهم که قدرت مردم به تنهایی برای بیرون‌راندن دیکتاتور از منطقه امن وی در روزهای آخرش کافی نمی‌باشد، در خواست دخالت نظامی بین‌المللی جهت سرنگون نمودن معمر قذافی نمود.
واشنگتن پست ۱۱اسفند نوشت: شورشیان گفتند خواهان حضور نیرو [از خارج] در خاک خود نیستند بلکه به‌طور فزاینده‌یی اکثراً به این نظرند که کمک به شکل منطقه پروازممنوع و هم‌چنین حمله هوایی و تهیه تسلیحاتی برای اطمینان جهت سرنگونی قذافی ضروری می‌باشد.
اما در بنغازی شهر شرقی کشور و مرکز مقاومت، برخی از اعضای کمیته که برای اداره شهرت تأسیس شده بود، گفتند انتظار می‌رود آنها روز چهارشنبه یک در خواست رسمی از جامعه بین‌المللی برای دخالت نظامی در لیبی بنمایند.
یک سخنگوی کمیته جدید که برای اداره شهر تأسیس شده بود، در شهر میسوراتا که ۱۹۰کیلومتری شرق طرابلس که تحت محاصر شبه‌نظامیان قذافی است، گفت ساکنان هم‌چنین خواهان کمک خارجی علیه قذافی می‌باشند.
سعدون، عضو کمیته رسانه‌ها، در یک مصاحبه تلفنی گفت: با فراهم نمودن تجهیزات و تسلیحات برای ارتش آزاد در شرق به این ارتش اجازه راهپیمایی به سمت طرابلس خواهد داد. ما خواهان حمله نظامی مشخصاً فقط روی شبه‌نظامیان آن می‌باشیم تا به سرعت بدون ریخته شدن خون بیشتری از مردم بیگناه لیبی، این وضعیت خاتمه یابد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b49d2741-3cf5-479a-9459-7d13ad28f302"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات