728 x 90

تحریم چندین فرد و شرکت توسط آمریکا به‌دلیل همکاری با سپاه پاسداران، حزب‌الله و شبه‌نظامیان حوثی

خزانه‌داری آمریکا
خزانه‌داری آمریکا

دفتر کنترل داراییهای خارجی «اوفک» در وزارت خزانه‌داری آمریکا، روز دوشنبه ۲۱خرداد، چهار فرد و چهار شرکت در کشورهای مختلف را به‌دلیل کمک به سپاه پاسداران، حزب‌الله و شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران تحریم کرد.
برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، در این رابطه به تعهد دولت آمریکا بر «مختل کردن و تضعیف توانایی حوثی‌ها در انجام حملات علیه کشتیرانی تجاری و کشتی‌های نظامی، و نیز هدف قرار دادن کسانی که به تسهیل این فعالیت‌ها کمک می‌کنند» تأکید کرد.
وزارت‌خارجه آمریکا نیز با صدور بیانیه‌یی ضمن تأکید بر اقدام مشابه بر علیه این افراد و شرکتها اضافه کرد که از جمله جرایم تحریم شدگان «جعل اسناد» ترابری بوده است.
یکی از تحریم‌شدگان فردی به نام سندیپ سینگ چوداری، ناخدای کشتی «لا پرل»، است که اوفک معتقد است که او با فعالیت‌هایش از شرکت «سپهر انرژی جهان نما پارس» در ایران حمایت کرده است. شرکتی که پیش‌تر توسط آمریکا مورد تحریم قرار گرفته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ead1f8f8-ea69-48fe-955b-ca1906447434"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات