728 x 90

شکنجه زندانیان سیاسی با محروم کردن از خدمات پزشکی در زندانهای شیبان اهواز، اوین، قزلحصار و خوی

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

شکنجه زندانیان سیاسی با محروم کردن از خدمات پزشکی در زندانهای شیبان اهواز، اوین، قزلحصار و خوی

فراخوان به محکومیت جنایتهای رژیم علیه زندانیان و اقدام فوری برای آزادی زندانیان سیاسی بیمار

غلامحسین کلبی، افشین بایمانی و ایوب پرکار با ۳۰ سال، ۲۴ سال و ۱۶ سال سابقه زندان شدیداً بیمار و نیاز به معالجه فوری دارند

زندانیان سیاسی در زندان شیبان اهواز هم‌چنان زیر شدیدترین فشارها از جمله محرومیت از معالجات پزشکی قرار دارند. دژخیمان از دسترسی غلامحسین کلبی و ایوب پرکار دو زندانی هوادار مجاهدین به خدمات پزشکی و انتقال به بیمارستان جلوگیری می‌کنند.

غلامحسین یکی از قدیمی‌ترین زندانیان سیاسی است که ۶ سال در دهه ۶۰ در زندان به‌سر برده و در سال ۱۳۷۹ مجدداً دستگیر و به حبس ابد محکوم شد و ۲۴ سال بدون یک روز مرخصی درمانی در زندان به‌سر می‌برد. او به بیماری قلبی، عفونت شدید گوش، آرتروز شدید و درد کمر مبتلاست. ایوب از ۱۶ سال پیش در زندان است و به بیماریهای قلبی، گوارشی و آرتروز شدید به‌خصوص در زانوها مبتلاست.

در قزلحصار افشین بایمانی که ۲۴ سال است در زندان به‌سر می‌برد به‌دلیل نارسایی قلبی باید در بیمارستان تخصصی مورد معالجه و عمل جراحی قرار گیرد، اما دژخیمان جلوگیری می‌کنند. افشین۵۰ ساله در شهریور ۱۳۷۹ به‌دلیل کمک به برادرش مجاهد شهید مهدی بایمانی دستگیر و به حبس ابد محکوم شد. او از تیرماه ۹۶ به‌دلیل فشارهای زندان، دچار عارضه قلبی شد. ۸ بهمن ۱۴۰۲ در حمله گارد زندان، در اثر ضربه‌ای که به سینه‌اش وارد شد، دچار حمله قلبی شد. روز ۸ مرداد ۱۴۰۳ بی‌هوش شد و سرش به دیوار اصابت کرد و دچار شکستگی و خون‌ریزی شدید شد.

در زندان قزلحصار هم‌چنین سلامتی سامان یاسین هنرمند زندانی در خطر است او که دو سال است بلاتکلیف در زندان به‌سر می‌برد و دو بار در بیمارستان روانپزشکی رازی بستری شده است، نیاز به معالجات پزشکی خارج از زندان دارد.

در بند زنان اوین نیز فاطمه ضیایی هوادار مجاهدین که به بیماری‌ ام.اس پیشرفته مبتلا است، نیازمند رسیدگیهای فوری است و پزشکان تأکید کرده‌اند که او باید مستمراً تحت درمان و کنترل باشد. او در سال ۱۴۰۱ دستگیر و به ۶ سال و ۶ ماه حبس محکوم شده است.

در زندان خوی ابراهیم خلیل صدیقی همدانی هوادار مجاهدین به دیابت شدید مبتلاست و به‌دلیل نبود امکانات پزشکی و غذایی ضروری، به تشخیص پزشک زندان، بایستی یک انگشت پایش قطع شود. در تابستان ۱۴۰۲یک انگشت دیگر پای او به‌خاطر شدت دیابت قطع شده است.

مقاومت ایران با تأکید بر این‌که رژیم آخوندها مسئول مستقیم جان و سلامت عموم زندانیان است، کمیسرعالی، شورای حقوق‌بشر و گزارشگر ویژه ملل متحد درباره وضعیت حقوق‌بشر در ایران و عموم مراجع مدافع حقوق‌بشر را به محکوم کردن رفتار جنایتکارانه رژیم آخوندها علیه زندانیان و اقدام فوری برای آزادی زندانیان سیاسی بیمار از جمله افشین بایمانی، سامان یاسین، غلامحسین کلبی، ایوب پرکار، فاطمه ضیایی و ابراهیم صدیقی فرامی‌خواند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۱ شهریور ۱۴۰۳ (اول سپتامبر ۲۰۲۴)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dc7eeacc-41ac-4653-a562-a3c3d149861e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات