728 x 90

-

نگرانی رژیم آخوندی از سیاست خارجی ترکیه

-

ترکیه
ترکیه
به نوشته سايت پاسدار لاريجانی، سیاست خارجی ترکیه باعث نگرانی رژیم آخوندی است به‌ویژه نزدیکی آن به کشورهای عرب منطقه، ناتو و اتحادیه اروپا.

ترکیه در چند سال گذشته تلاش کرده روابط خود را با کشورهای عرب به‌طور خاص کشورهای حوزه خلیج فارس گسترش بدهد محور سیاست ترکیه در این باره جلب سرمایه از این کشورهاست. در همین چارچوب پیمانکاران ترک توانسته‌اند در طرحها و پروژه‌های فراوانی در کشورهای عرب خلیج فارس مشارکت کنند. علاوه بر این ترکیه در سال گذشته با سوریه، اردن، لبنان و عراق هم روابط خود را گسترش داده است. به‌عنوان مثال ترکیه در کشور همسایه خود عراق توانسته بیش از چهارمیلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند. این در حالی است که رژیم نمی‌خواهد عراق شریک جدی دیگری داشته باشد.

ترکیه همین‌طور تمایل دارد در آینده مذاکرات صلح خاورمیانه به‌عنوان یک بازیگر جدی عمل کند که این امر هم باعث نگرانی رژیم است چرا که رژیم این روند را به ضرر خود می‌داند. اما آن‌چه بیشتر رژیم را نگران کرده است نزدیکی ترکیه به ناتو و اتحادیه اروپاست. ترکیه با استقرار سپر دفاع موشکی ناتو در خاک خود موافقت کرده است. این سپر دفاع موشکی برای مقابله با تهدیدهای موشکی رژیم ایران است. ترکیه برای جلب رضایت آمریکا و اروپا تأکید کرده است اگر‌چه به قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت برای تحریم رژیم ایران رأی نداده اما از این قطعنامه تبعیت می‌کند و آن را لازم‌الاجرا می‌داند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8efd70ae-c881-4897-95b3-6eb813821e04"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات