728 x 90

اشرف - حمايت بين المللي,

فراخوان هیأت عربی دفاع از اشرف به لغو محاصره ظالمانه اشرف

-

کمیته عربی دفاع از اشرف
کمیته عربی دفاع از اشرف
هیأت عربی دفاع از اشرف از فراخوان کمیته در جستجوی عدالت که دربرگیرنده ۴۰۰۰ پارلمانتر در سراسرجهان است حمایت کرد.

در فراخوان این هیأت آمده است: محاصره ضدانسانی‌اشرف محل استقرار ۳۴۰۰ عضو سازمان مجاهدین خلق ایران، اپوزیسیون رژیم ایران ابعاد وسیع به خو‌د گرفته است، این اعمال فشارها علیه ساکنان کمپ جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود.

به‌دنبال سفر نوری مالکی به تهران در اکتبر گذشته، رژیم آخوندی شرط حمایت خود از کاندیداتوری مالکی برای منصب نخست‌وزیری عراق را افزایش سرکوب اعضاء مجاهدین در اشرف تعیین کرده است، از این‌رو پس از بازگشت مالکی از ایران اعمال فشارهای غیرانسانی و به‌طور خاص عدم دست‌یابی به خدمات پزشکی ابعاد بی‌سابقه‌یی یافته است.

چنان‌چه نیروهای عراقی برای چندمین بار از انتقال خانم الهام فردی‌پور ۴۴ساله، مبتلا به سرطان تیروئید، به بیمارستان جلوگیری کردند. … در یک اقدام غیرانسانی دیگر درهفته گذشته عمر خالد تمیمی با فرمان کمیته سرکوب اشرف مانع اجرای سه عمل جراحی روی بیماران کمپ اشرف گردید و بیماران درمان نشدند با کمال تاسف رئیس بیمارستان اشرف به جای رساندن خدمات پزشکی به ساکنان کمپ طی دو هفته گذشته از تحویل دادن داروهایی که ساکنان اشرف با هزینه خودشان خریداری کرده‌اند جلوگیری کرده است. …

هیأت عربی دفاع از اشرف بر موقعیت ساکنان کمپ اشرف به‌عنوان افراد حفاظت‌ شده کنوانسیون چهارم ژنو تأکید می‌کند بعد از جنایتهائیکه دولت مالکی علیه ساکنان کمپ اشرف روا داشته است اثبات شد که صلاحیت و توان حفاظت از کمپ اشرف را ندارد و بر اساس ماده ۴۵ کنوانسیون ۴ ژنو حفاظت این افراد باید به نیروهای آمریکایی برگردانده شود.

ما همبستگی‌مان را با کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت برای لغو محاصره ظالمانه اشرف، به‌ویژه هر نوع محدودیت در دسترسی بیماران به خدمات پزشکی اعلام نموده و از همه نهادها و مراجع مدافع حقوق‌بشر و تمامی شخصیتهای انسان‌دوست می‌خواهیم اقدام به تشکیل کمیته‌ها و تیمهای میدانی برای کمک به بیماران سرطانی در اشرف نموده و گامهای فوری از جمله موارد زیر مبادرت کنند:
۱- نیروهای مسلح عراقی از داخل کمپ به ساختمانی در ورودی کمپ که ساکنان به همین منظور در سال ۲۰۰۹ به آنها هدیه کردند، منتقل شوند.

۲- تیم مانیتورینک یونامی و گروه مانیتورینگ نیروهای آمریکایی برای نظارت بر وضعیت و اشراف بر حقایق در اشرف مستقر شوند.

۳- محاصره ظالمانه اشرف لغو شود و دسترسی آزادانه ساکنان به کلیه کالاها و خدمات ضروری به‌ویژه خدمات مبرم پزشکی تامین شود. به‌دلیل کارشکنی نیروهای عراقی در دسترسی ساکنان به بیمارستانها و پزشکان تخصصی، بیماری بسیاری از ساکنان بسیار وخیم شده و برخی از آنان در آستانه مرگ قرار گرفته‌اند.

۴- به شکنجه روانی مزدوران ساکنان اشرف از سوی مزدوران وزارت اطلاعات رژیم ایران که ۹ماه است با کمک تمام‌عیار نیروهای عراقی در ورودی اشرف ادامه دارد پایان داده شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9670ad4b-a69e-413a-bb74-6c93774de351"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات