728 x 90

وال استریت ژورنال: هدف دیدار ترامپ از عربستان برخورد با تهران است

دیدار ترامپ از عربستان
دیدار ترامپ از عربستان
اورینت متعلق به اپوزیسیون سوریه روز 31فروردین 96 از قول وال استریت ژورنال نوشت دیدار ترامپ از عربستان در زمانی صورت گرفت که دخالت ایران در منطقه به اوج خودش رسیده است.

این روزنامه به سردی روابط بین عربستان و دولت سابق آمریکا اشاره کرده و می‌گوید دولت قبلی آمریکا به‌جای درگیری تشویق می‌کرد که بین عربستان و ایران گفتگو صورت گیرد؛ در مقابل ریاض با شیوه مماشات‌گرایانه رئیس‌جمهور سابق آمریکا باراک اوباما مخالف بود. این شیوه در نهایت منجر به توافق اتمی با ایران در 2015 شد.

وال استریت ژونال ادامه می‌دهد کشورهای حوزه خلیج‌فارس روی درستی موضع خود اصرار داشتند که دیپلوماسی آن زمان آمریکا تهران را قادر ساخت که در امور کشورهای عربی با استفاده از آلت‌دستهای مسلح خود دخالت کند و درگیریهای فرقه‌یی را در این کشورها شعله‌ور سازد.

این روزنامه یادآوری می‌کند که یک دلیل برای سردی روابط عربستان و دولت اوباما این بود که ملک سلمان به استقبال اوباما در فرودگاه نرفت که این امر به‌معنای توهین به رئیس‌جمهور آمریکا و نشان‌دهنده روابط لرزان بین دو طرف بود.
 
بیشتر  بخوانید:

کنفرانس سران عربی ـ اسلامی با دونالد ترامپ علیه رژیم ایران

تلویزیون العربیه 31 اردیبهشت 96:
تنها طرفی که از سفر ترامپ به ریاض و حضورش در جلسات سران کشورهای عربی و اسلامی زیان می‌بیند رژیم ایران است.

هدف مهم این جلسات برقراری ثبات اقتصادی و امنیتی در منطقه است. رژیم ایران به‌دلیل دخالتهای مستمر در کشورهای منطقه و بهم زدن ثبات این کشورها و نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی دشمن مشترک آمریکا و عربستان محسوب می‌شود. رژیمی که کشتیرانی بین‌المللی در خلیج‌فارس و باب‌المندب را به‌صورت مستقیم یا توسط آلت‌دستهای فرقه‌گرایش مورد تهدید قرار می‌دهد.

سفر ترامپ به منطقه خاورمیانه در زمانی صورت می‌گیرد که خاورمیانه در معرض تغییرات ریشه‌یی است. یک چارچوب امنیتی منطقه‌یی جدیدی در حال شکل‌گیری است. مقامهای کاخ سفید این چارچوب امنیتی را ناتوی عربی نامگذاری کردند که در مأموریت آن وهله اول جنگ با تروریسم و مقابله با توسعه‌طلبی رژیم ایران است که با تحریک آلت‌دستهای خود در عراق و سوریه و لبنان و یمن تنش در جهان عرب را دامن می‌زند.

استراتژی همکاری امنیتی جدیدی که اجلاس سران در ریاض به آن رسیده همچنین شامل بزرگترین معامله فروش سلاح به عربستان است. این امر زیر بنای تسلیح ناتوی عربی خواهد شد. روزنامه واشینگتن پست می‌گوید این همکاری بیانگر بازگشت آمریکا به صحنه بین‌المللی است. نقش آمریکا در دولت قبلی کم رنگ شده بود. دولت آمریکا در سطح جهانی برای رژیم ایران راه باز کرد تا برنامه موشکهای بالستیکی خود را ارتقا داده و حاکمیت کشورهای همجوار را با نقض کند. توافقنامه اتمی اوباما با این رژیم مورد اعتراض دونالد ترامپ است و او خواستار بازنگری کامل آن است.

سناتور جان مک کین: سفر دونالد ترامپ به خاورمیانه پیامی قوی به رژیم ایران است


سناتور جان مک‌کین رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا روز یکشنبه 31اردیبهشت 96 گفت سفر رئیس‌جمهور ترامپ به عربستان در این هفته یک پیام قوی به رژیم ایران داد که آمریکا و متحدانش آماده هستند تلاشهای این رژیم برای بی‌ثبات کردن منطقه را متوقف کنند.

وی به فاکس‌ نیوز گفت: ما با قدرت قابل توجهی که در منطقه نهفته است می‌توانیم از ادامه تلاشهای رژیم ایران برای مداخله در کشورها جلوگیری کنیم.

سناتور مک‌کین افزود: روابط ما با جهان سنی عرب به‌خصوص دوستان سنتی به‌دلیل سیاست دولت قبلی آمریکا تیره شده بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8c257c23-44bc-47b3-b5cd-086c9c6df24e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات