728 x 90

-

آتش سوزی؛ جنگل‌های بلوط زاگرس را نابود می‌کند

-

آتش سوزی در جنگلهای مریوان
آتش سوزی در جنگلهای مریوان
یکی از وسیع‌ترین آتش‌سوزی‌ها در روز گذشته، آتش‌سوزی جنگل‌های منطقه تحقیقات جنگل «گاران» در ۱۰ کیلومتری شمال شرق مریوان است که طی این آتش‌سوزی بیش از ۱۰۰ هکتار جنگل در آتش سوخت.
ایلنا: بارش باران تنها سه روز، آتش را در جنگل‌های مریوان مهار کرد، اما دوباره پس از این مدت آتش این بار با شدت بیشتری بازگشت و این بار شدت آتش به حدی بود که تنها در یک مورد ۱۰۰هکتار از جنگل‌های منطقه تحقیقات جنگل‌ ‏ «گاران» در ۱۰ کیلومتری شمال شرق مریوان طی ۴ساعت به‌طور کامل در آتش سوخت، با این وصف آمار آتش‌سوزی‌های جنگل‌های مریوان به۵۸۳ مورد افزایش یافت.

ایرج قادری از اعضای تشکیلات مردم نهاد زیست‌محیطی در مریوان در مورد آخرین وضعیت آتش‌سوزی‌های جنگل‌های زاگرس به خبرنگار ایلنا می‌گوید: به کمک باران، جنگل‌های مریوان سه روز رنگ آتش را ندیدند اما پس از این سه روز مجدداً آتش‌سوزی‌ها آغاز شد و آمار آتش‌سوزی‌های جنگل‌های مریوان و سروآباد در ۱۴ آبان ماه به ۵۸۳ مورد رسید.
او ادامه داد: یکی از وسیع‌ترین آتش‌سوزی‌ها در روز گذشته، آتش‌سوزی جنگل‌های منطقه تحقیقات جنگل «گاران» در ۱۰ کیلومتری شمال شرق مریوان است که در طی این آتش‌سوزی بیش از ۱۰۰ هکتار جنگل در آتش سوخت.

قادری با بیان این‌که منطقه تحقیقات جنگل‌ گاران وابسته به دانشگاه کردستان است افزود: این منطقه نگهبان هم داشته ولی به علت شدت آتش‌سوزی، کاری از پیش نبرده است.
این عضو «جمعیت سبز چیا» تاکید کرد: با وجود ۲۳ نفر از اعضای جمعیت که برای مهار آتش به منطقه گاران رفته بودند، عملیات اطفاء حریق حدود ۴ ساعت به طول انجامید.
به گزارش خبرنگار ایلنا، آمار آتش‌سوزی‌های غرب کشور که منطقه مریوان و سروآباد کانون آتش‌سوزی‌ها لقب گرفته است روز به روز در حال افزایش است. به‌طوری که آمار ۵۶۹ مورد آتش‌سوزی از هفته گذشته تاکنون به۵۸۳ مورد افزایش یافته است.
با وجود این آمار تکان‌دهنده، نیاز به اقدام فوری مسئولین امر به‌شدت احساس می‌شود زیرا در صورت ادامه شرایط فعلی وداع با جنگل‌های بلوط زاگرس هر لحظه نزدیک‌تر می‌شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d1ab9574-5029-4ea9-8330-2557b3fbac07"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات