728 x 90

انتخابات عراق,

عزالدین الدوله: دولتی که العراقیه در آن نباشد وجود ندارد

-

عزالدین الدوله، از رهبری لیست العراقیه
عزالدین الدوله، از رهبری لیست العراقیه
عزالدین الدوله، از رهبران العراقیه اعلام کرد: العراقیه امروز تشکیل جلسه داده و بر بیانیه العراقیه مبنی بر عدم شرکت در دولت به‌ریاست نوری مالکی تأکید کردند.
وی که با تلویزیون الجزیره مصاحبه می‌کرد، گفت: به عقیده ما، آن‌چه روز گذشته در رسانه‌ها اتفاق افتاد، اولاً به قدرت العراقیه برای اقدام به بیرون کشیدن طرفهایی در اتحاد ملی که خواستار گفتگو و نزدیکی به العراقیه هستند، افزوده است. این افراد با این اقدام آزاد و رها شدند. به نظر ما این اعلام با دستپاچگی و عجله صورت گرفته و هدف آن ارسال پیام به تمامی طرفها، قبل از سفر رئیس‌جمهور سوریه بشار اسد به تهران است. بنابراین موضع ما ثابت و روشن است.
عزالدین الدوله، در پاسخ به تلاشهای نوری مالکی برای جلب رهبران العراقیه گفت: به نظرم تکیه بر دیگران به این شیوه موهوم عین شکست است. در جلسه امروز العراقیه همه طرفها حاضر بودند. همه طرفها به بیانیه العراقیه و موضع العراقیه ایمان داشتند.
وی افزود: در نتیجه دولتی که العراقیه در آن نباشد وجود ندارد. این موضع مجلس اعلا و موضع ائتلاف فراکسیونهای کردستانی نیز هست. آنها هم‌چنین صراحتاً گفتند که بخشی از دولتی که در آن العراقیه نباشد نخواهند بود. به عقیده ما، ما سنگ بنای هر دولتی هستیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f0f83a71-701b-4536-8cb4-f193ccdf8398"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات