728 x 90

رویترز: مذاکرات آتش‌بس غزه متوقف شد و با برنامه‌ریزی هفته آینده از سر گرفته می‌شود

غزه - خان یونس - عکس از رویترز
غزه - خان یونس - عکس از رویترز

رویترز در گزارشی به تاریخ شنبه ۲۷مرداد پیرامون مذاکرات آتش‌بس غزه نوشت: «مذاکرات آتش‌بس غزه در دوحه روز جمعه متوقف شد تا هفته آینده مذاکره کنندگان، مجدداً برای دستیابی به توافقی برای پایان دادن به جنگ بین اسراییل و حماس و آزادی گروگانهای باقی‌مانده دیدار کنند».
در همین رابطه سه کشور آمریکا، قطر و مصر با صدور بیانیه‌یی مشترک اعلام کردند «واشنگتن پیشنهاد جدیدی ارائه کرده است که بر اساس نقاط توافق در هفته گذشته است و شکافها را به‌گونه‌یی که بتواند اجرای سریع توافق را امکان‌پذیر کند، کاهش می‌دهد. هم‌اکنون مسیر برای این نتیجه، نجات جانها، ایجاد آرامش برای مردم غزه و کاهش تنشهای منطقه‌یی تعیین شده است».
این در حالی است که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا با بیان این‌که توافق «بسیار بسیار نزدیک‌تر از قبل از آغاز مذاکرات است». در بیانیه‌یی اعلام کرد که به تیم مذاکره‌کننده خود دستور داده است که طرح مشترک جامعی را که روز جمعه ارائه شد، مطرح کنند که به‌گفته او مبنایی برای توافق نهایی در مورد آتش‌بس و توافق آزادی گروگانها است.
بایدن افزود آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا را به اسراییل می‌فرستد تا بر تعهد ایالات متحده به اسراییل تأکید کند و بدانند که با توجه به آتش‌بس جامع و توافق آزادی گروگانها در حال حاضر، هیچ‌کس در منطقه نباید اقداماتی برای تضعیف این روند انجام دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a898a33a-213f-419a-9f13-9c6da4b61043"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات