728 x 90

جنگ‌وجدال بر سر کابینه در مجلس آخوندی

پزشکیان
پزشکیان

گرگهـا در پرتگـاه و لبهٔ آتـش

 

جنگ‌وجدال بر سر کابینه در مجلس ارتجاع

پزشکیان:

عدم وحدت و انسجام یعنی لبه پرتگاه آتش

عدم التزام عدم وحدت عدم پایبندی یعنی لبه آتش

اگر با همین روش ادامه دهیم تصور این‌که به جایی خواهیم رسید دیوانگی است

 

رهبر معظم به صراحت اعلام داشتند که توفیق دولت موفقیت نظام است

چه توفیقی بالاتر از کم کردن مخاطره‌ها و تهدیدها؟

 

اگر صدای مردم به موقع شنیده نشود

سرخوردگی‌ها و ناامیدیهای فزاینده شکل می‌گیرد

کشور در شرایط خطیر و مردم در وضعیت سخت اقتصادی قرار دارند

 

فساد و مناسبات رانت جویانه و معیوب رواج دارد

ناترازیهای بزرگ در بودجه و مخاطرات عظیمی در مقوله آب

محیط‌زیست و صندوق‌های بازنشستگی، کشور را تهدید می‌کند

 

بیش از ۱۰هزار پرونده شخصیتها را بررسی کردند

شدند همین عزیزانی که الآن مقابل شما نشسته‌اند

باور کنید تیمی را که به مجلس معرفی کردیم تیمی است که در بضاعت ما بود

نمادی از وفاق است، نمادی از همبستگی از دولت رئیسی از روحانی از احمدی‌نژاد

 

با همهمه‌ها و صحبت‌ها تصورم بر این است که

شما حوصله شنیدن بقیه حرفها را ندارید!

 

آخوند رسایی:

پزشکیان خودش حوصله خواندن متن را نداشت

گفت نمایندگان حوصله ندارند!

 

قسیم عثمانی:

‌مردم ما امروز می‌گویند در انتخابات سر ما کلاه گذاشتید

در بین جامعه اهل سنت به هیچ اهل سنتی اعتماد نکردی

هیچ کس به اندازه ترکیب کابینه شما باعث دلسردی و نا امیدی

این بخش مهم از جامعه اهل سنت و ملت ایران نشده است

 

پاسدار قالیباف:

حرفهایی به دفاع از قومیتها و مذاهب می‌زنیم که عملاً به روشی میبریم

که با دوقطبیهای جعلی باعث مشکلات بیشتر بشویم

 

آخوند سلیمی:

طبق آیین‌نامه رئیس‌جمهور باید برنامه، خط مشی و اصول کلی را به مجلس ارائه دهد

اما می‌گوید برنامه‌اش همان برنامه هفتم توسعه و سند چشم‌انداز است

با این وضعیت آیا ما باید به‌عنوان موافق یا مخالف

برنامه هفتم و سند چشم‌انداز صحبت کنیم؟!

 

وقتی برنامه جداگانه‌ای داده نشده

صحبت ۱۰نماینده موافق و مخالف

که ۱۵۰دقیقه وقت مجلس را می‌گیرد، چه معنایی دارد؟!

 

پزشکیان ۲۷ مرداد ۱۴۰۳:

... و شهیدان دفاع مقدس از جمله شهیدان دولت رجایی و باهنر و رئیسی را گرامی میدارم، به روح بلند سرباز وطن شهید سپهبد سلیمانی و مهمان شهید دکتر اسماعیل هنیه درود می‌فرستم

رهبر معظم انقلاب به صراحت اعلام داشتند که توفیق دولت موفقیت نظام است چه توفیقی بالاتر از کم کردن مخاطره‌ها و تهدیدها برای کشور...

اگر صدای مردم به موقع شنیده نشود سرخوردگی‌ها و ناامیدیهای فزاینده شکل می‌گیرد که حاصل آن زوال امید، نابودی اعتماد و افول سرمایه‌هاست کشور در شرایط خطیر و مردم در وضعیت سخت اقتصادی قرار دارند بی‌عدالتی و ناترازیهای غالب بخش‌های اقتصادی اجتماعی محیط‌زیستی آموزشی فرهنگی و سیاسی را همه دربر گرفته مسائل جامعه مزمن شده تدابیر و رویه‌های جاری قادر به حل واقعی مسائل نیستند مردم احساس نارضایتی دارند ما را پاسخگوی نیازها و خواسته‌های خود نمی‌بینند بی‌میلی آنان برای شرکت پرشورتر در انتخابات نشانه‌ای از دلسردیها ست.

تمام دعوا سر عدالت است و تمام بحث اینه که مردم باید راضی باشند و مردم امروز از ما شاکی هستند و این شکایت مقصر ماییم مقصر آمریکا نیست مقصر بیگانگان نیستند.

نقاط قوتی که الآن ما داریم اونچه که ما محاسبه کردیم.

۱- مقام معظم رهبری با رویکرد عدالت خواهانه و فساد ستیز که با تأیید سند چشم‌انداز و ابلاغ سیاست‌های کلی مسیر تحقق چشم‌انداز و مبنای مشترک همگان را فراهم آورده که همواره پشتیبان و حامی دولت در پیگیری این سیاست‌ها دولتها حامی بودند برای این سیاست ها.

۲- هماهنگی ایجاد شده بین قوا. الآن هماهنگی بین قوا ایجاد شده به نظر من نقطه قوت بسیار بالایی است

برخورداری از حمایت و همکاری نهادهای تحت فرمان مقام معظم رهبری که مقام معظم رهبری دستور دادن به این نهادها که حتماً به ما کمک بکنن در جهت آن اهداف و چشم‌انداز.

ضعف ما کجاست؟ نقطه ضعف ما کجاست که اون نقاط قوت سرزمینمان منابع مون آدمهامون امکاناتمون همه‌اش قدرته پس چرا ما اینجاییم؟.

فساد و مناسبات رانت جویانه و معیوب رواج داره ناترازیهای بزرگ در بودجه در انرژی و مخاطرات عظیمی در مقوله آب، محیط‌زیست صندوق‌های بازنشستگی کشور رو تهدید می‌کنه. ما هم‌چنان چنددستگی یعنی اینجا جایی است که باز تکرار می‌کنم ما هم‌چنان چنددستگی و اختلاف بین معتقدین به انقلاب اختلاف و کاهش اعتماد نسبی قومیتها به دولت و حاکمیت اختلافات منطقه‌یی و روابط نه چندان مطلوب با کشورهای همسایه.

اختلاف تشدید یافته با کشورهای اروپایی درگیری لفظی و در مواردی برخوردهای تهاجمی بین ایران و رژیم اشغالگر قدس و پشتیبانی آمریکا از این نسل کش منطقه و تحریم‌های شدید آمریکا علیه ما و همراهی اکثر کشورها با آن خروج ما از چرخه معاملات بین بانکی بن المللی به‌خاطر قرار گرفتن در فهرست سیاه گروه کاری اقدام مالی اف.ای.تی.اف را می‌توان از ضعفهای موجود برشمرد.

عدم وحدت و انسجام یعنی لبه پرتگاه آتش عدم التزام عدم وحدت عدم پایبندی یعنی لبه آتش ما باید کاری بکنیم و وحدت و انسجام در داخل افزایش پیدا کنه وگرنه به نظر من مهم‌ترین و مشکل‌ترین مسأله که الآن ما داریم موضوع اختلافات عدم هماهنگیهاست.

نظام اداری ما از مشکلاتی چون ناکارآمدی پرهزینه بودن غیرپاسخگو بودن تورم‌زایی و تمرکز با کانون‌های متعدد تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری و انبوه مقررات ما رنج می‌بریم در وضعیت عمرانی با انبوهی از پروژه‌های نیمه تمامی روبه‌رو هستیم که اتمام آنها نیازمند دهها سال به‌اصطلاح و شاید چندین برابر اعتباره کلی پروژه ناتمام داریم کلی مصوبات داریم که عمل نکردیم اصلاً پولش وجود نداشت.

مشکلات مالی و فسادهای موجود عدم شفافیت رواج رشوه و فساد و رانت اطلاعاتی یا مالی مجموعه این چیزهایی است که باعث شده اون چیزی رو که در نقاط قوته همشو به نقاط ضعف تبدیل کنیم.

امروز برای عبور از بحرانها نیازمند وفاق ملی همبستگی ملی و مشارکت ملی است رهبر معظم انقلاب همه قوا و نهادهای حاکمیتی را ملزم به این امر نمودن دولت وفاق ملی هم بر این اساس معرفی شده است حال نوبت نمایندگان محترم مجلس است که نقش تاریخی خود را ایفا کنند زمان زمان مفاهمه است نه مقابله و منازعه مسائل مزمن و پایدار کشور جز در پرتو وفاق ملی حل نخواهد شد.

برادران و خواهران عزیز ما اگر نتونیم جواب مردم را بدیم و مملکت را از این بحران بکشیم بیرون...

امکان نداره روز قیامت بتونیم جواب خدا رو بدهیم...

ما در کشوری زندگی می‌کنیم که شهروندان آن طبق آمارهای رسمی در سال گذشته ۱۵۰میلیارد دلار صادرات و واردات داشتیم با این حال به‌خاطر تحریم‌ها حتی امکان داشتن یک حساب رسمی بین‌المللی رو نداریم مصرف‌کننده تولیدکننده صادر‌کننده گران می‌خرند ارزان می‌فروشند و چون به‌صورت رسمی نمی‌توانیم تجارت کنیم.

در یک‌کلام اختلاف‌های درونی و فشارهای بیرونی فضای سیاست‌گذاری برای رفع مشکلات اقتصادی را بسیار محدود کرده

من اصول رو خدمت شما می‌خوانم مثل این‌که طولانی صحبت می‌کنم همه خسته می‌شوند و این سر و صداهایی که می‌آید نشان می‌دهد که حوصله ریز قضیه رو ندارید من فقط سر تیترهای اصول رو برای شما می‌خوانم.

 

قالیباف: همکاران ببخشید آقای دکتر پزشکیان دوستان همکارانی که اینجا ایستادند که من اسم نبرم خواهش می‌کنم سکوت را رعایت بکنند بفرمایید آقای دکتر پزشکیان. .

پزشکیان: من اون اصول را می‌خوانم و بعد بحث بعدی رو می‌گذارم برای بعد...

امروز اصلاحات هم‌زمان در روابط بین‌المللی و اصلاحات داخلی تنها راه خروج از شرایط فعلی ست این مهم میسر نمی‌شود الا با نگاه یکپارچه به مسائل اقتصادی و سیاسی داخلی و خارجی نگاه یکپارچه و درک مشترک از مسائل امروز کشور که نیازمند همراهی و همدلی قوای سه‌گانه تحت رهبریت مقام معظم رهبری است.

من در اینجا می‌خواهم چون دیگه همهمه‌ها و صحبت‌ها تصورم بر این است که دیگه زیاد شما حوصله شنیدن بقیه حرفها رو ندارید اصل قضیه همونی که خدمت شما بارها گفتم چشم‌انداز سیاست‌های کلی قانون برنامه و اجرای قانون اساسی است.

خداوکیلی این افرادی را که انتخاب کردیم نزدیک ما شاید ده‌هزار ساعت گروهها روی این افراد نشستند بیش از ده‌هزار پرونده شخصیت هارو بررسی کردند شدند همین عزیزانی که الآن مقابل شما نشسته‌اند.

تیمی رو که به مجلس معرفی کردیم تیمی است که در تصور ما و بر اساس کار کارشناسی که در بضاعت ما بود نمادی از وفاق است نمادی از همبستگی ست از دولت شهید رئیسی از روحانی از احمدی‌نژاد بیرون از اینها از شخصیتها از مجموعه آدمهایی که برای این مملکت و انقلاب زحمت می‌کشیدند سعی کردیم کنار هم قرار بگیرند میثاق مشترک ما چشم‌انداز بود سیاست کلی بود.

کاری بکنید که دنیا بداند ماها یک‌صدا با هم در پشت مقام معظم رهبری در جهت رسیدن به اون چشم‌اندازها تلاش خواهیم کرد.

 

سخنان پاسدار قالیباف و اعضای مجلس ارتجاع

بابایی، مجلس ارتجاع ۲۷ مرداد ۱۴۰۳

این تذکر را من می‌دم که ایشاالله در طرح اختتامیه صحبت‌های نهایی رئیس‌جمهور محترم حتماً بفرمایند که چرا فلان وزیر چرا فلان حوزه چرا در حوزه شاخصهای برنامه هفتم چراها و برنامه‌های عملیاتی را در حقیقت دیدگاههایشان را بفرمایند

 

قسیم عثمانی، مجلس ارتجاع ۲۷ مرداد ۱۴۰۳

قسیم عثمانی مخالف: جناب آقای رئیس‌جمهور وفاق ملی با جمع اضداد محقق نمی‌شود شما دولت اشتراکی تشکیل داده‌اید و دولت اشتراکی خیلی زود ناهماهنگی به‌دنبال خواهد داشت و باید شما مرتب گزینه‌هایتان را تغییر دهید و این تغییرات جابه‌جایی‌های آینده باعث خواهد شد امور کشور معطل بماند.

شما قرار بود صدای بی‌صدایان باشید شما از جوان‌گرایی گفتید شما از جفای به جامعه اهل سنت سخن به میان آوردید شما از تغییر و اصلاح سخن راندی شما از حقوق نادیده گرفته شده زنان و بانوان کشور سخن گفتی و...

در بین جامعه اهل سنت به هیچ اهل سنتی اعتماد نکردی.

امروز هیچ‌کس به اندازه ترکیب کابینه شما باعث دلسردی و ناامیدی این بخش مهم از جامعه اهل سنت و ملت ایران نشده است.

جناب آقای دکتر مردم ما امروز می‌گویند در انتخابات سر ما کلاه گذاشتید از دردهای ما گفتی تصور کردیم که هم دردیم اما بعد از انتخابات همه دردهای ما رو فراموش کردید.

اما این آبروی ماست که در فضای مجازی به‌علت حمایت از شما هم‌چون توپ فوتبال لگدمال می‌شود و شما و یارانتان ککتان هم نمی‌گزد جناب آقای دکتر پزشکیان شب‌های زیادی را به‌خاطر نخوابیدن و الآن برایتان شعر سرودم آقای جوکار اجازه بدید بشوند بزارید حرفمان را بشنوند حرفمان را بزنیم.

رأی رأی من برایت پله‌های اوج ساخت

حال که بالا نشستی بی‌وفا من جام نیست

 

قالیباف: من فقط یک نکته را جناب آقای عثمانی عرض کنم نگاه کنید

بعضی اوقات با بعضی صحبت‌ها از این تریبون ملی که بلندترین منبر جمهوری اسلامی است حرفهایی به دفاع از قومیتها و مذاهب می‌زنیم که عملاً به روشی می‌بریم که با دوقطبیهای جعلی باعث مشکلات بیشتر بشویم به جای این من وظیفه داشتم که این را اصلاح کنم و دوستان بدانند خیلی ممنون

 

کوچک‌زاده، مجلس ارتجاع ۲۷ مرداد ۱۴۰۳

این برنامه به شما ارائه شده آقای رئیس که در اختیار ما بگذارید اشکال ندارد من واقعاً این را به آقای پزشکیان نمی‌خواهم ایراد بگیرم چون این‌که ایشان همیشه فرموده برنامه من برنامه هفتم است سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری چشم‌انداز من است سلمنا خوب عالی بود خیلی خوب حالا سؤال این است آقای هادی دلیگانی عزیز همکار ما که الآن مخالفت صحبت کرد با چی مخالفت کرد با نهج‌البلاغه مخالفت کردی با برنامه هفتم مخالفت کردی با چی مخالفت قرار است بکنند

 

صالحی، مجلس ارتجاع ۲۷ مرداد ۱۴۰۳

و اما جناب آقای پزشکیان این فرصت می‌تواند تبدیل به تهدید شود اگر نتوانیم صدای واحدی را از کابینه در اینده بشنویم اختلافات سیاسی بخواهد خودش را در سطوح اجرایی در سطوح مختلف وزارت‌خانه‌ها نشان بدهد کار کابینه را به چالش می‌کشد.

 

آخوند رسایی عضو مجلس ارتجاع در توئیتی درباره سخنرانی پزشکیان در مجلس ارتجاع نوشت:

جلسه رأی اعتماد و سخنرانی آ. پزشکیان تمام شد. مثل این‌که یک نوار را به عقب برده باشید! مجدداً در حال شنیدن همان حرف‌ها که در جلسه تنفیذ، تحلیف شنیدیم به همراه تپق‌های مکرر که در نهایت هم گناهش افتاد گردن نمایندگان! آقای پزشکیان خودش حوصله خواندن متن را نداشت گفت نمایندگان حوصله ندارند!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/88bb677d-56d5-4821-b2cf-7439aae90c96"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات