728 x 90

انفجارات عراق,

برجسته‌ترین رهبران سیاسی و ملی عراق، «ائتلاف العراقیه» برای مبارزات انتخاباتی آتی عراق را اعلام نمودند

-

دکتر ایاد علاوی
دکتر ایاد علاوی
صبح امروز شماری از برجسته‌ترین رهبران سیاسی و ملی عراق از جمله دکتر ایاد علاوی نخست‌وزیر سابق، دکتر صالح مطلک دبیرکل جنبش ملی عراق، دکتر طارق هاشمی نائب رئیس‌جمهور، دکتر اسامه نجیفی از رهبران فراکسیون عراق ملی، دکتر رافع العیساوی معاون نخست‌وزیر عراق، دکتر ظافر العانی رئیس جبهه توافق در پارلمان عراق، دکتر سلام الزوبعی معاون سابق نخست‌وزیر عراق و بسیاری از شخصیتهای سیاسی و پارلمانی عراق مانند احمد راضی کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال عراق و نماینده کنونی مجلس، ائتلاف العراقیه برای مبارزات انتخاباتی آتی عراق که روز 16اسفند برگزار خواهد شد را اعلام نمودند.

این کنفرانس با اجرای یک سروده ملی برای عراق و فراخوان به پایداری ملت عراق توسط شماری از هنرمندان عراقی آغاز شد.
ائتلاف العراقیه متشکل از 63 جریان می‌باشد و دارای شماره انتخاباتی 333 می‌باشد، بیانیه این ائتلاف توسط رافع العیساوی، معاون نخست‌وزیر فعلی عراق قرائت گردید. 119تن از شخصیتهای ملی عراق که به‌عنوان رهبران عراق جدید معرفی شدند در کنار شخصیتهای برجسته فوق الذکر قرار گرفتند که در میان آنها دکتر عدنان پاچه‌چی وزیر خارجه سابق عراق، حسن علوی نویسنده و مورخ و متفکر نامدار عراقی، خانم دکتر ندی ابراهیم، خانم انتصار علاوی نماینده سابق پارلمان، حیدر الملا سخنگوی جنبش ملی عراق، خانم میسون دملوجی و عالیه نصیف نمایندگان پارلمان کنونی، دکتر مصطفی الهیتی، دکتر علاء مکی، دکتر عبدالکریم السامرایی، دکتر سلمان جمیلی، فتاح شیخ رئیس سابق فراکسیون صدر در پارلمان عراق، دکتر احمد العلوانی، خانم فائزه العبیدی، شیخ جمال بطیخ رئیس فراکسیون عراق ملی در پارلمان، رضوان کلیدار پارلمانتر روحانی و بسیاری شخصیتهای برجسته دیگر به چشم می‌خورند.

در این کنفرانس دکتر ایاد علاوی رئیس لیست العراقیه، دکتر صالح مطلک دبیرکل جنبش ملی عراق، دکتر طارق هاشمی نائب رئیس‌جمهور عراق و دکتر اسامه نجیفی از رهبران فراکسیون عراق ملی سخنرانی نمودند.

دکتر ایاد علاوی در سخنرانی خود از جمله گفت:
خواهران و برادران حاضر، ای مردم شریف عراق در هرجایی که هستید/السلام علیکم و رحمت الله وبرکاته /بسم الله وعلی برکة الله /امروز تأسیس لیست العراقیه را که یک ائتلاف گسترده و دربرگیرنده نیروها و شخصیتهای ملی و 63 حزب و جریان است را اعلام می‌داریم. 20 عدد از این احزاب ائتلافی هستند و 43 عدد دیگر در لیست ملی العراقیه ادغام شده‌اند. این ائتلاف بیانگر طیفهای مختلف عراق بدون هیچ فریبکاری و روتوشی هستند. هدف آن ایجاد یک تعادل روند سیاسی و تضمین فراگیر بودن آنها و پیاده کردن طرح تشکیل یک دولت قو ی و امن و شکوفا است که دارای حاکمیت بالفعل می‌باشد. امروز غرق احساس پیروزی هستیم چونکه اغلب ائتلافهای سیاسی از خط مشی سیاسی گروهی خود که در مقابل آن ایستادیم، عدول کرده و می‌گویند که آنها بالاخره راه ملی را پیش گرفته‌اند. همان راهی که ما سالها پیش آن را پیش گرفته‌ایم و به‌خاطر آن در معرض تعقیب و کنار گذاشتن و حذف و قتل قرار گرفتیم که این البته درستی خط مشی ما را اثبات می‌کند. لیست العراقیه در اولویت کار خود، خدمت به مردم عراق را از طریق برآورد نیازهای اساسی آنها در سه زمینه زیر را قرار داده است:

1- برقراری امنیت با تکیه حاکمیت قانون و احترام به مقدسات و مراجع دینی و ایمان به شهروندی عراقی و ایمان و التزام به آن و تأکید بر وحدت سرنوشت و برادری و شراکت.

2- بهبود خدمات پایه، مثل برق و آب آشامیدنی و خدمات پزشکی و بهبودسازی محیط زیست

3- بهبود وضعیت اقتصادی و تأمین زندگی شرافتمندانه برای شهروند عراقی و نجات آن از تهیدستی و فقر و توجه به جوانان و زنان بشکل خاص.

1- ایجاد نهادهای حرفه‌ای و قوی متعدد در کشور که توانمند و سالم و متحد باشند وابستگی آنها به میهن است و فساد مالی و اداری را که تبدیل به یک فاجعه ملی شده است از بین می‌برد
رأی شما و عراق امانتی است بر گردن شما، لیست العراقیه شما را با تمامی ثقل‌تان به رفتن به پای صندوقها فرامی‌خواند تا اینکه یک استقبال عظیم انتخاباتی ایجاد نموده تا اینکه بتوانید اقداماتی که برای تقلب و سرقت آرا همانگونه که در گذشته صورت گرفته است را، مانع شوید. العراقیه، هم‌چنین شما را به (درک) حساسیت کارهای تشنج آمیز متعمدانه‌ای که هم اکنون در فضای ما قبل از انتخابات انجام می‌شود و در رأس آنها حمله‌های و دستگیریها و سیاسی کردن قانون ریشه‌کنی و گسترش دایره انتقام‌گیری علیه هزاران نفر از شریکان سیاسی و شخصیتهای ملی که روند دموکراتیک را به خطر انداخته و آن را در جهت دیکتاتوری زشت و ننگین مصادره و منحرف می‌نماید، فرامی‌خواند. بله ما موافق بازپرسی عادلانه و تحکیم قانون و مجازات مفسدین قبل و بعد از سال 2003 هستیم صرفنظر از گرایش هایشان مردم شریف ما می‌دانند که شرکت کلیه عراقیان در رأی گیری، سرنوشت عراق را تعیین می‌نماید و نقشه سیاسی آن را در جهت خروج از دوران بحران به سمت شکوفایی و از دوران گروه‌گرایی به دوران دموکراسی و از دوران ترس به دوران امنیت و از دوران فقر به دوران رفاه و از دوران شک و تردید به دوران جرأت و ثبات تغییر خواهد داد. خداوند شهیدان عراق را که جان خود را در دفاع از عراق تقدیم کردند رحمت نماید. زنده و سربلند و قوی باد عراق.

در این کنفرانس دکتر طارق هاشمی معاون رئیس‌جمهور عراق ایراد سخنرانی نمود:
بسم الله الرحمن الرحیم/خانمها و آقایان، حضار گرامی، السلام علیکم و رحمت الله و برکاته، در حالیکه کشورهای جهان موفق می‌شوند که پی به اسباب پیشرفت و رشد و رفاه ببرند، عراق هم‌چنان طعمه جهل و فقر و بیماری مانده است. و در شرایطی که کشورهای جهان برخوردار از امنیت و صلح هستند، عراق هم‌چنان هدف قرار گرفته و آتشها در آن مشتعل است و نام او قرین ترس، خشونت و ریسک می‌باشد. در شرایطی که کشورهای جهان و مردم آن از طریق همزیستی مسالمت‌آمیز مردم شان برای یک زندگی بهتر، پیشرفت می‌کنند، عراق عقب گرد و افت دارد و ایزوله شده و منقبض می‌گردد. و زمانی که بشریت به جستجوی مستمر و سخت خود برای کسب ثروتهای جدید و انرژیهای بدیل ادامه می‌دهد، مردم ما به خاک می‌افتند و محروم می‌گردند چونکه ما از بهره‌برداری ثروتها و منابع عظیمی که در دسترس ما هستند، ناتوان هستیم. و وقتی حلقه را بر روی کسانی که مخالف نظر ما هستند، به نام دموکراسی تنگ‌تر می‌کنیم و زمانی در حفاظت از اموال عمومی از دست سارقین و رشوه گیران همان خوردندگان اموال حرام شکست می‌خوریم، و تنها به محکومیتهای لفظی و شفاهی که دیگر بی‌اعتبار شده‌اند، بسنده می‌کنیم و وقتی که نمایندگی چهار میلیون مهاجر از مردم مان در خارج کشور را از طریق نمایندگی چند نماینده برای آنها در مجلس نمایندگان آینده، اضافه می‌پنداریم، و وقتی شکاف بین ثروتمندان و فقرای محروم زیاد می‌شود و وقتی به‌رغم قانون، درد و رنج هزاران نفر از بیگناهان در پشت میله‌های زندان ادامه می‌یابد و وقتی طرح آشتی ملی تعطیل می‌شود و به جای آن سیاست حذف و دور کردن و به حاشیه راندن جایگزین می‌شود و وقتی در برقراری دموکراسی ناکام می‌مانیم و به جای آن به قدرت طلبی بیشتر و تصمیم‌گیری مستبدانه روی می‌آوریم و وقتی نظارت پارلمانی بر روی ارگانهای دولتی به‌خاطر حساب و کتابهای حزبی تنگ نظرانه تعطیل می‌شود، و وقتی که منافع ملی و حاکمیت ملی به‌خاطر رضایت کشورهای همسایه سربریده می‌شوند و زمانی که از رفتار با مردم مان با معیارهای دوگانه شرم نمی‌کنیم، و وقتی که در تشکیل یک عراق به‌عنوان یک کشور مردمی به جای عراق احزاب شکست می‌خوریم و وقتی که همه اینها اتفاق می‌افتند آن هم پس از سالها تحمل درد و رنج و قربانی، حتماً که بایستی اشتباهات و یا نارسایی‌هایی وجود داشته باشد و مردم حق دارند که خواستار راه‌حل شوند و چشم به رهایی بدوزند و از مردم مخلص بخواهند که تا گردهم بیایند و برای میهن و به‌خاطر از دست ندادن آن کاری انجام دهند و این بار نبایستی که رهایی از طریق کپی برداری نمونه مشخص و یا کپی برداری از یک ایدئولوژی مشخص انجام شود و یا اینکه طرح ما، پوشی برای یک برنامه مخفی بوده و یا پوشی برای یک حزب مشخص باشد. بلکه بایستی طرحی سیاسی، عراقی، ملی، اصیل و عالی باشد. همان طرحی که از یک زایشی سخت توأم با درد و رنج متولد شده تا اینکه به مردم مژده برخورد فعال و آینده درخشان را بدهد. همان طرحی که با نیتی پاک و یک اراده واقعی برای صلح و ثبات و رشد دست خود را به سوی مردم دراز کرده است.

کاندید شما برای این مأموریت همان فراکسیون العراقیه است.
کاندید شما برای این مأموریت همان فراکسیون العراقیه است.
آن را در روز اعلامش گرامی بدارید. این لیست به درخواستهای شما لبیک گفته و به فراخوان شما لبیک گفته است. بنابراین چیزی را در حمایت و کمک به آن دریغ نکنید. برای شما ایجاد شده و در خدمت شما باقی خواهند ماند.
و السلام علیکم و رحمت الله و برکاته.

سخنرانی دکتر صالح مطلک
آقای دکتر رافع العیساوی معاون نخست‌وزیر عراق بیانیه تأسیسی ائتلاف العراقیه را قرائت نمود:
بر ماست که علاوه بر مسؤلیت ملی و تاریخی‌ای که بر دوش مان است، نسبت به علل و شرایطی که در آن هستیم و تشخیص آنها به‌طور عینی آگاه باشیم و تلاش کنیم که راه‌حلهای جدی برای نتایج فاجعه باری که بر آن مترتب بوده ایجاد کنیم. برای محقق کردن این امر بایستی که نسبت به کلیه اوضاع سیاسی و اقتصادی وامنیتی وخدماتی در کشور تجدیدنظر شود واصلاحات ریشه‌ای در آن صورت گیرد. این امر از طریق یک کار سیستماتیک جدی برای تصحیح مسیر آن وتصفیه آن از همه موانع ونقص وکمبودها، یک بار سنگین بوجود آورده که نتایج منفی‌ای بر همه مردم ما در بر داشته است و بهای آن را خونهای پاکی پرداخته‌اند که بر مسلخ تقسیم بندی نژادی ومذهبی زشت وکریه ریخته شده است. وبا توجه به آن چه که فوقا گفته شد وایمانمان به آن وتمایل مان به تلاش بر اساس منافع عالیه مردم مان واصول ثابت ملی‌مان به همه عراقیان تاسیس ائتلاف العراقیه را اعلام می‌کنیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0da46820-255e-42ba-8cec-193158beb4ac"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات