728 x 90

روزانه بین ۴۵ تا ۵۰ نفر بر اثر سانحه رانندگی جان خود را از دست می‌دهند

تصادفات در ایران
تصادفات در ایران

خبرگزاری حکومتی ایسنا روز سه‌شنبه ۱۳شهریورماه در خبری به‌نقل از جانشین سرکرده پلیس راه به افزایش جان‌باختگان حوادث رانندگی‌ اشاره کرد و نوشت: برابر آمارها به‌طور میانگین روزانه بین ۴۵ تا ۵۰نفر بر اثر سانحه رانندگی جان خود را از دست می‌دهند و روزانه هزار نفر نیز مجروح می‌شوند که از این تعداد ۱۰۰نفر دچار معلولیت و بالغ بر ۲۰۰خانواده دچار کاهش شدید درآمد و حتی فقر می‌شوند.

وی ضمن اشاره به کیفیت پایین خودروها خصوصاً خودروهای ساخت داخل افزود: در سال گذشته حدود ۲۰هزار و ۴۵نفر در اثر سانحه رانندگی جان خود را از دست دادند. متأسفانه علاوه بر عامل انسانی، برخی از خودروها نیز کیفیت لازم را ندارند و زیرساختها نیز در جاده‌ها مناسب نیست.

سیاوش محبی در ادامه به سازمانهایی که در این امر سهیم هستند و کارشان را انجام نمی‌دهند اشاره کرد و گفت: ۳۲سازمان و نهاد در جلوگیری از حوادث رانندگی دخیل هستند و مسئولیت دارند. در این میان وظیفه پلیس تنها رسیدگی به تصادفات و برقراری نظم ترافیکی است. لذا باید سازمانها پای کار بیایند و وظایف خود را به‌نحو درستی که در قانون آمده انجام دهند. در حال حاضر تنها وزارت راه و پلیس به شکل شبانه روز پای کار هستند. باید سایر نهادها نیز به میدان بیایند تا شاهد کاهش تلفات و تصادفات باشیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e854ac25-7759-4a48-b431-2dcb9b3dc84c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات