728 x 90

رویترز: حماس دستورالعمل‌های جدید برای نگهبانان گروگانها در غزه صادر کرد

جنگ در غزه
جنگ در غزه

به گزارش خبرگزاری رویترز در ۱۲شهریور ۱۴۰۳ شاخه مسلح حماس اعلام کرد که از ژوئن امسال این گروه دستورالعمل‌های جدیدی برای نحوه برخورد با گروگانها در صورت نزدیک شدن نیروهای اسراییلی به مکانهای آنها در غزه، صادر کرده است. این بیانیه تنها چند روز پس از آن منتشر شد که ارتش اسراییل اجساد ۶ گروگان را از تونلی در شهر رفح، واقع در جنوب غزه، کشف کرد. اسراییل اعلام کرد که این گروگانها هنگام نزدیک شدن نیروهایش توسط اسیر کنندگانشان به ضرب گلوله کشته شده‌اند.

ابوعبیده، سخنگوی گردانهای القسام حماس، بدون ارائه جزئیات بیشتر درباره این دستورالعمل‌ها، اسراییل را مسئول قتل این گروگانها دانست. او هم‌چنین توضیح داد که این دستورالعمل‌های جدید پس از عملیات نجات اسراییل در ماه ژوئن به نگهبانان گروگانها داده شد. در این عملیات، نیروهای اسراییلی توانستند ۴ گروگان را آزاد کنند، اما این حمله به بهای جان دهها فلسطینی، از جمله زنان و کودکان، تمام شد.

از سوی دیگر، شبکه الجزیره گزارش داد که نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، تأکید کرده که موضع او در مورد محور فیلادلفیا تغییر نخواهد کرد و آن را شریان حیاتی حماس دانسته که باید قطع شود. نتانیاهو هشدار داد که خروج ارتش اسراییل از این محور، غزه را به منبع تهدید بزرگی برای اسراییل تبدیل کرده و راه ورود سلاحها و تجهیزات به حماس را باز کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a1b2df54-fd0c-4c4d-992a-4890160499cc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات