728 x 90

دولت آلمان برای اولین بار شماری از شهروندان افغانستان را از این کشور اخراج کرد

اولاف شولتز
اولاف شولتز

به‌گزارش رسانه‌های خبری آلمانی و بین‌المللی، دولت آلمان برای اولین بار شماری از شهروندان افغانستان را از این کشور اخراج کرد. وزارت کشور ایالت زاکسن اعلام کرد: « (روز جمعه) یک پرواز دیپورت به‌سمت افغانستان فرودگاه لایپزیگ-هاله را ترک کرد...». در مجموع ۲۸نفر که از ایالت‌های مختلف آلمان آورده شده بودند، در این پرواز به کابل اخراج شدند.

دویچه‌وله سخنان صدراعظم آلمان را پخش کرد که گفت: من اعلام کرده بودم که آنها را اخراج خواهیم کرد... . این علامتی است مبنی بر این‌که هر کس مرتکب جرم بشود، نمی‌تواند روی ما حساب کند که او را اخراج نکنیم، بلکه در پی شیوه‌هایی برای انجام این کار خواهیم بود...» .

 

خبرگزاری فرانسه در این باره به‌نقل از اشپیگل نوشت: این پروازِ اخراج نتیجه دو ماه «مذاکرات سری» بود که در آن قطر به‌عنوان واسطه بین برلین و طالبان عمل کرد...

خبرگزاری فرانسه، افزود: «عفو بین‌الملل تصمیم برای از سرگیری اخراج به افغانستان را محکوم کرد و برلین را به تاکتیکهای انتخاباتی و نقض تعهدات تحت قوانین بین‌المللی متهم کرد.

یولیا دوکرو، رئیس عفو بین‌الملل آلمان گفت: «هیچ‌کس در افغانستان امن نیست... اگر دولت آلمان با این وجود مردم را به افغانستان اخراج کند، در خطر تبدیل شدن به شریک جرم است».

 

از سوی دیگر موفقیت‌های انتخاباتی چشمگیر احزاب دست راستی افراطی در آلمان به‌ویژه در شرق این کشور که از جنگ جهانی دوم تاکنون سابقه نداشته موج ضد مهاجرت و ضد پناهندگان را قویاً بالا برده است. این موج در بسیاری از کشورهای اروپایی علیه مهاجرین و پناهندگان گسترش یافته و افزایش پیدا می‌کند.

سی.ان.ان دربارهٔ انتخابات روز یکشنبه در ایالت‌های زاکسن و تورینگن آلمان، گزارش داد: «حزب آلترناتیو برای آلمان (AfD) به اولین حزب راست افراطی در این کشور تبدیل شد که در انتخابات ایالتی از زمان نازی‌ها پیروز می‌شود و تنها یک سال مانده به انتخابات فدرال بعدی، ضربه سنگینی به دولت صدراعظم اولاف شولتز وارد کرد...

در یک تحول نگران‌کننده دیگر برای جریان اصلی آلمان، ائتلاف نوپا (BSW) یک حزب چپ افراطی که اوایل امسال تأسیس شد و حمایت این کشور از اوکراین را زیر سؤال برده و با بخشی از روند ضد مهاجرتی AfD توافق دارد، در هر دو ایالت سوم شد».

 

آسوشیتدپرس گزارش کرد: «حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان یا AfD، ۳۲ و ۸ دهم درصد آرا را در تورینگن به‌دست آورد که بسیار بالاتر از حزب راست میانه اتحادیه دموکرات‌مسیحی، حزب اصلی اپوزیسیون است؛ این حزب ۲۳ و ۶ دهم درصد آرا را کسب کرد».

به‌گزارش تلویزیون کانال دو آلمان در انتخابات ایالت زاکسن حزب دموکرات‌مسیحی با ۳۱ و ۹دهم درصد اول شد اما حزب راست افراطی AfD با اختلاف اندکی (۳۰ و ۶دهم درصد آرا) در رتبهٔ دوم قرار گرفت.

تاگس‌اشپیگل روز دوشنبه گزارش داد: «صدراعظم اولاف شولتز نتایج انتخابات ایالتی را «تلخ» توصیف کرد و از احزاب در زاکسن و تورینگن خواست بدون AfD ائتلاف کنند».

پلیتیکو در یک گزارش تحلیلی دربارهٔ انتخابات در آلمان، پیروزی حزب راست افراطی را در ایالت شرقی آلمان خیره‌کننده توصیف کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/34bb466a-43ba-4fc6-a309-97c8d3530961"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات